Naaimachine aanschaffen, nieuw of tweedehands?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Even advies gevraagd. Ik wil een naaimachine aanschaffen om kleine dingetjes te doen. Denk aan reparaties, broeken korter maken en eventueel ook kleding naaien voor mijn dochter(geen ingewikkelde dingen). Nieuw vindt ik ze best prijzig vaak. Nu is er een aanbieding bij het kruidvat van een machine, een singer. Maar vraag me af of ik hiermee door spijkerstof kom. Het lijkt me nogal plastic allemaal, niet stevig genoeg. Of kan ik dan beter via marktplaats een tweedehandsje aanschaffen van een jaar of 20 oud met zo'n zware metalen behuizing. Die lijken me steviger, maar er zitten minder functies op. Heb geen idee of ik deze functies ook allemaal nodig heb.. Het is een heel verhaal geworden, kan iemand die hier ervaring mee heeft mij advies geven? dankjewel alvast.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou inderdaad voor een tweedehandse gaan, dan heb je veel meer machine voor je geld. Met zo'n goedkoop ding, met lichte motor kom je niet door een spijkerbroek heen ;).
    Ik heb heel lang op een goedkope Singer genaaid en dat was echt tobben soms. Nu heb ik een dure met een sterke motor, wat een verademing! Oude machines hebben vaak een sterke, zware motor, het enige nadeel als je veel naait is dat er vaak alleen maar een rechte en een zigzag steek op zit. Maar als ik jouw verhaal zo lees, zou dat niet uit moeten maken.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb bij de naaimachine winkel een tweedehandsje gekocht. Helemaal nagekeken en nog een paar maanden garantie. Misschien wel iets duurder dan marktplaats, maar dan weet je tenminste wat je koopt.

4. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Waar woon je? Ik heb nog een machine over die ik niet gebruik. Moet even schoongemaakt worden en dan is hij weer prima.
    Ik gebruikte deze altijd als 2e machine voor als ik met 2 kleuren aan het werk was, pure luxe dus :)
    Maar sinds de kleine er is heb ik geen naaikamer meer (baby kamer) dus eigenlijk geen plek meer voor al mijn machine's.
    Stuur me anders even een pb als je interesse hebt en waar je woont, wie weet kunnen we wat regelen.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ik heb via mp een tweedehands pfaff gekocht van 30 jaar oud, en hij heeft meer functies als mijn lidl knakkertje!(een naaimachine verkoper noemde van die goedkope apparaten zo, omdat ze nogal eens knakken, vond het wel een aardige term :p)

6. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Die goedkope machines naaien niet fijn. Ik heb meerdere keren een tweedehands machine in een naaimachine winkel gekocht, daar was ik erg tevreden over. Die kostte toe tussen de 50-100 euro en dan waren ze al nagekeken. Als je er een via marktplaats koopt en de laatste onderhoudsbeurt was lang geleden zal je sowieso langs de naaimachine winkel moeten om hem na te laten kijken.

7. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik heb een naaimachine van mijn moeder gekregen. Ruim 20 jaar oud, bernina. En ben er super blij mee! Hele sterke degelijke machine. Zou zeker voor een 2ehands gaan. Je moet je ook afvragen of kruidvat de juiste winkel is om heen te gaan als er iets mis mee is.
    Veel plezier ermee!!

Deel Deze Pagina