Hoi hoi, Mn buddleja zit vol met deze beestjes, heeft iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn? Heb ze werkelijk nog nooit gezien
Is het niet gewoon luis? Wij hebben luis in onze vlinderstruiken Vorig jaar ook al. Ik denk dat ik ze eruit haal en andere struiken er voor neerzet. Vlinderstruiken zijn gevoelig voor luis. En ik vind het voor onze niet heel grote voortuin te grote, wilde struiken...
maar vreten ze je plant ook op ? Ik kan weinig vinden in m'n struik - heb inmiddels 2 slakken weggehaald - maar hij ziet er uit alsof er een invasie is geweest.... Gelukkig groeit hij gewoon door, maar toch.. Maar wat kleine zwarte beestjes heb ik wel gezien, dus misschien wel hetzelfde... erg jammer. Hopelijk overleeft de struik het hier...
Ja ze zuigen de plantensappen eruit en je planten gaan stinken omdat de uitwerpselen heel erg stinken.
Nu je dat zo zegt ik denk dat ik deze ook in mijn hortensia's had! Ik heb van ellende de hortensias er maar uitgetrokken toen. Op die geur kwamen weer vliegen af het was een gebed zonder eind. Nu heb ik er struik veronica's staan en lavendel maar daar ben ik niet tevreden mee.
Eh, ik heb ze in de lente ongeveer tot enkelhoogte afgeknipt Ze waren echt heel klein, maar nu zijn ze weer meer dan 150 hoog en vallen ze helemaal wijd uit.
Die heb ik in het klein zoals op jouw foto nog nooit gezien hier. Wel de volwassen versie meerdere malen. Ook hier een buddleja staan. Maar moet zeggen dat ze hier nog nooit schade hebben aangericht. Heb er dus ook nooit wat aan gedaan.