Zou iemand met een jongens puber kledingkast en een meetlintje me kunnen helpen? Jaar of 13 ofzo is prima ik neem wel iets marge. Ik zoek de globale lengte van bovenkant roede tot aan waar zo'n beetje de gemiddelde kledingstukken eindigen (zonder mega ingenieuze hang/vouw technieken). Onze eigen kledingkast is niet bepaald representatief en ik zit te puzzelen met een klein kamertje waar een knul in komt en die kamer heeft een schuin dak...vanaf de vloer al...
Ik kan straks wel even voor je meten. Ben toevallig bezig de kledingkasten uit te ruimen nu. Loop zo naar de schuur voor een rolmaat en dan kan ik het je exact vertellen. Mijn 13 jarige draagt trouwens heren maat S (dan kun je zelf inschatten of je een paar cm meer of minder nodig hebt). En als je op pinterest zoekt op schuine wand pax kasten zie je hele mooie ideeën om een schuine kast zelf te bouwen met de standaard kasten van Ikea.
Wat hang je voor hem op? Dat is wel van belang om te weten. Als je alleen shirts en bloezen ophangt, zou ik gewoon een shirt van je man opmeten. Een knul van 13 gaat binnen de kortste keren de lucht in schoten en draagt voor je het weet een (kleine) heren maat.
Ooooh top dank je!!! Mn man kennende op die leeftijd zal t ongeveer ook wel S zijn. Jaaaa die had ik al op t oog, kamer is echt alleen mini mini mini. Niet voor baby-kleuter maar daarboven. Dus voordat ik de ikea plunder eerst maar ff kijken of wat ik wil uberhaupt gaat passen. Anders moet ik weer terug naar de tekentafel.
Mijn man heeft XXL extra lang vanwege buikmaat. Daarvoor was t een schrielkippetje tot aan zn 18e in elk geval. Maar hoeveel zo'n XXL extra lang verschilt van een puber...eeeeeeeuh.... Ik heb nog geen idee. Ik draag zelf spijkerbroeken, t shirts en truien en kan af met alleen liggedeelte, alleen mn galajurken hangen, daarom: niet representatief Ik conformeer me maar een willekeurig persoon, zit ik altijd beter. (en die maten zijn niet op internet te vinden...zucht)
Mijn puberzoons hebben ze geen hangkast. Zij houden niet van bloesjes, dus als ze eens een keer een bloes hebben hang ik die wel op de overloop in de kast. Ik vouw hun kleding dus altijd gewoon op. Ik heb een bloesje in maat 164. Die is op hangertje 70 cm. Bloes van mijn man (maat L) is 86 cm. Dat is gemeten zonder de haak van het hangertje. Dus ongeveer bovenkant kraag.
Ik heb bij mijn kinderen alles liggen, ik koop geen kleding wat gestreken moet worden en dan hoeft het meestal ook niet te hangen dus. Zoon is 12 en draagt maat 164. Maar dus alleen t-shirts, longsleeves en truien/sweatshirts. Hij heeft ook een beperking, iets anders heeft hij ook niet nodig, maar anders zou ik het enkele bloesje of jasje gewoon bij het mini hang gedeelte in onze kast hangen. Dochter van bijna 6 heeft nu ook nog een vrij kleine kamer, zij heeft eigenlijk geen echte kledingkast, maar een paar ondiepe van deze (met deurtjes en lades): https://sterreentijl.nl/product/lifetime-boekenkast-4-vaks-wit-of-whitewash/ Die beginnen nu (nu ze naar maat 122 gaat) wel wat ondiep te worden. In het nieuwe huis krijgt ze een megakamer, dus daar kijken we wel voor een iets diepere kast dan. 35 cm is wel heel ondiep voor (grote) kinderkleding dus, maar zonder hang hoeft het ook niet zo diep als een standaardkledingkast, vaak staat dat toch te massief op een kleine kamer.
Mja ff zitten uitmeten met jullie maten...wat ik wil gaat niet passen, zit nog een velux ongelukkig in de weg. Terug naar de tekentafel dus... Dan leeft R. maar zonder hangkast of offert ie tzt maar ruimte in voor een hangkast jammer voor m .
Mijn zoon heeft een grote ladekast, met 6 laden. Jongste zoon heeft wel een roede maar er hangt niks aan. Dus ik zou alleen planken doen, dat vind i voor jongens veel praktischer. Zelfs een enkele blouse kan opgevouwen worden
Dit zou ik ook doen, overhemd kan ook altijd nog in kast van de ouders. Verder juist veel vakken/ planken, is juist heel fijn.
Hier ook planken. Onze zoon is 13 en 1.70m. Hij heeft een Kleine inbouwkast en heeft daar genoeg aan. Jongens hebben meestal minder kleding dan meisjes in elk geval minder soorten. Ik heb op de bovenste plank zijn winter truien en vesten (en in de winter zijn zomer shirts) En een deken, dan een plank met longsleeves, t-shirts en broeken. Dan een plank met pyjama’s, gym spullen en 2 bakjes met onderbroeken en sokken. Helemaal onderin ligt zijn beddengoed
Ik bedenk me net ineens dat ik gisteren helemaal ben vergeten te reageren na het meten. Maar vanaf de roede tot de plank eronder is het in zoon zijn kast exact 100cm. Hij heeft dan een cm of 5 over tussen de kledingstukken en de plank.
Echt? Die mening deel ik totaal niet. Ik heb het liefst zoveel mogelijk hangend. Ik vind dat gevouwen kleding toch altijd licht gekreukt uit de kast komt en hangend niet. Hier gebruiken we alleen een plank voor broeken, een plank met mandjes voor mij en dochter (mandje badkleding, mandje maillot en panty's, mandje met hemdjes van mij enz) en hoog in de kast waar ik niet bij kom zonder trapje hebben we planken en daar leg ik kleding op waarvan ik twijfel of ik het zal houden of weg doen. Eigenlijk heb ik op de mandjes en de hoge plank na liever alles hangend, ook de broeken, dan gaat de stapel niet om als zoon een broek in het midden van de stapel aan wil. Dat is trouwens nog een reden waarom ik liever hang dan leg in de kast. Mijn man en zoon zullen er een zooitje van maken als ze een shirt vanaf het midden of onder aan de stapel willen en eind van de rit heb ik dan voor niets staan strijken.
Gaat het ook worden, hang gedeelte gaat daar niet passen en we hebben voor evt hang nog ruimte in onze kast gezien de kledingstijl van mama. @GossipGirlxoxo afdeling nerds hier. Spijkerbroeken en zwarte tshirts en longsleeves. Ontzettend saai wat dat betreft, maar geen nut om halverwege de stapel een andere kleur uit te zoeken. Enige wat hangt zijn de overhemden van mn man en 3 pakken (die hij zelden draagt) 1 black dress van mij en evt andere jurkjes die ik heb zijn tricot, drie keer flappen en kreukvrij. Had ik al gemeld dat ik een gruwel aan strijken heb?
Ik ben gewoon niet helemaal 100% goed in mijn hoofd denk ik hoor maar ik krijg dus ook kriebels en een beetje stress als de stapels in de kast die gevouwen zijn niet gelijk zijn (dus stapels niet even breed bijv.) En nu denk ik dus direct bij het lezen van jouw post, jurkjes vouwen? Hoe dan? A. Zijn ze allemaal een andere lengte, breedte, model. Hoe krijg je die netjes allemaal even groot gevouwen? En B. Veel van mijn zomerjurkjes zijn van een glad stofje dat zakt uit na het vouwen, en dan kom ik weer op die eerdere vraag... hoe blijft die stapel dan netjes en recht in de kast???
Omdat ik maar 1 lengte gebruik. Ik ben 1.63 maxi jurk maakt me gelijk dwerg. Ik heb wel twee tricot maxi, maar die liggen bij de stapel "aanpassen" en moeten nog onder de naaimachine, want elke confectie maat is te lang Geen last van in de kast voorlopig
Hier mannen die gewoon altijd het bovenste van de stapel pakken. Ik let er daarom met opruimen van de was dat ik de schone dingen niet altijd boven op leg want anders dragen ze gerust alleen de bovenste 3 shirts en broeken.
Ohh ik heb dat ook! Mijn schoonouders wonen in het buitenland en mijn schoonmoeder wast en strijkt altijd alles voor we naar huis gaan alleen vouwt ze alles anders op dan ik! Dat doe ik thuis dus even opnieuw. Daarom mag mijn man ook geen kleren vouwen, zelfs met een voorbeeld ernaast lukt het hem niet om het gelijk te krijgen . Niet dat hij dat vaak doet hoor, maar ooit als ik ziek of druk ben biedt hij het weleens aan haha. Hier hangen alle pakken, blousen, vestjes en hoodies, jurkjes en kreukshirtjes van mij of mijn man. T shirts, longsleeves, broeken, sportkleding, ondergoed en hempjes liggen gevouwen.
Hier bij de puber geen hang gedeelte qua roede, alleen een broekenhanger van de ikea. Hij zit in maat M van de mannen (is bijna 13). Zit ongeveer 60cm tussen waar dat ding hangt en de plank eronder. Onder de broeken liggen zijn helm en tas van de sport (mtb). Boven het broekending zitten nog 2 planken (kast is 230cm) waarvan 1 plank is voor de boxen met winter/zomer kleding (afhankelijk van het seizoen) en onder zo'n verdeelding met aan de ene kant uittrekbare planken en aan de andere kant lades en een schoenenrek.
Haha hier nog 1. Mijn man draagt overhemden naar zijn werk, die strijk ik. De jongens hebben 1 overhemd, die strijk ik ook. De rest vouw ik gewoon op. Mijn meiden kopen helaas nogal eens jurken en bloesjes die gestreken moeten worden moet ik ze toch maar eens zelf gaan laten doen.... Maar shirts Ed strijk ik niet, die gaan gewoon gladgevouwen in de kast.