Je kunt bijv kijken op de Albert cuyp markt, daar zitten ook winkels met stoffen en ook met veel fournituren. Maar beste en goedkoopste optie is volgens mij op maandag op de stoffenmarkt op de westerstraat. Laatst paar leuke goedkope stoffen gekocht (soms wel een beetje marzel hebben). Qua naaimachines zou je kunnen kijken bij wouters naaimachines. Hebben meerdere winkels. Zou eerst eens even rondkijken en vooral veel vragen stellen. Volgens mij ook 2e hands (weet ik niet zeker). Kun je mooi combineren met bezoek Albert cuyp. Sla je 2 vliegen in 1 klap!
Hoi! Maken jullie ook weleens kleren of een tas voor jezelf? Ik heb nu al een paar dingen mogen ondervinden. Ik heb hier in de omgeving een stoffenwinkel gevonden! Heel blij mee, ondanks dat het een klein winkeltje is. Vol enthousiasme begon ik druk rond te lopen in de winkel, stoffen uit te zoeken, knoopjes, naalden etc.. en mijn enthousiasme droop wel even af bij het horen van het totaalbedrag. Tip aan mezelf: niet te hard van stapel lopen en vooral goed uitzoeken welke stoffen(winkel) voordeliger zijn. 2e klungelmoment is, dat ik online wat stoffen heb besteld en vandaag kreeg ik mijn pakket. Leuk natuurlijk, alleen zijn de stoffen niet helemaal wat ik gehoopt had. Voortaan koop ik alleen nog in de winkel. Afgezien van deze twee Oops-momentjes heb ik al mijn 1e stofjes mogen bewerken! Ik heb gewoon wat op papier getekend en vervolgens geknipt. Wel wil ik vanaf nu met patronen gaan werken, volgens mij scheelt dat heel veel correctie-werk. Zie bijlagen.. Met welke stoffen werken jullie het liefst, makkelijkst?
Nou dat ziet er niet verkeerd uit hoor. Succes!!! Ik ben zelf begonnen met eenvoudige patronen ( 1 a 2 stippen) en met katoen. Voor een beginner is tricot best lastig werken omdat het nogal rekt en schuift inmiddels ben ik al heel wat jaartjes verder en teken nu zelf mijn patronen en kijk voornamelijk naar de technische tekening ipv naar het "gereed product" uit het naaiblad.
Dat ziet er super uit! Je was toch een beginneling? Ik ben al blij als ik een rechte lijn kan naaien.
Ziet er prima uit, toch? Goedkopere stoffen gebruik ik vooral voor proefversies, maar meestal is goedkoop duurkoop...hoewel je soms natuurlijk mazzel kunt hebben. Met welke stof ik graag werk hangt af van wat ik wil maken. In principe werk ik graag met katoen en vooral met ribcord, maar in de praktijk werk ik vooral met tricot, omdat het dan het meest gedragen wordt. Voor mezelf maak ik zelden wat, omdat ik dat toch niet draag. Tassen boycot ik...dat gaat bij mij altijd fout. En dan heb ik weer 40 euro stof en fournituren verpest, dus dat doe ik niet meer. Stoffen online bestellen doe ik alleen bij Stoffenelf, Naaiplezier en Kleurenmix. Daarvan is nog nooit iets tegengevallen. De mensen van wie de webshop zijn zijn ook zeer behulpzaam (vooral van Kleurenmix, haar vind ik echt geweldig!).
Mag ik vragen wat je uiteindelijk kwijt bent qua geld en tijd voor die jurkjes voor je oudste dochter. Echt supermooi zeg, ga spontaan kijken naar naailes (en machine)
http://luv-en-co.blogspot.nl/2017/ IIk heb even alle oude posts (met herkenbare foto's ed) verwijderd. Enige meer recente foto die ik op mijn telefoon kon vinden staat er nu op.
Hoi! Ik heb vanochtend weer druk zitten knutselen en naaien.. En ik heb nu een rok en top die ik bijna af heb. Dit is mijn 3e probeersel.. dus het ziet er allemaal nog slordig en klungelig uit. Ik probeer gewoon een beetje youtube te volgen. Hopmarjanneke: tricot veel over gehoord, dat bewaar ik dus nog even voor als ik (veel) beter ben! Katoen is volgens mij het makkelijkst, maar ik moet dan nog bedenken wat ik er zoal mee kan/wil. Een hemd maken lijkt me nu nog moeilijk, maar zal ik gauw proberen. Ik heb een leuk stukje stof voor zoontje gehaald (met auto's). Niekekris: Ah! fijn ik zal even kijken op de websites die je noemt. Ik ben benieuwd! Omdat ik nog met zoveel vragen zit en helemaal geen ervaring heb, is het handig als ik geholpen kan worden in winkel of website mbt kiezen van stoffen en materialen. Haha een tas lijkt me ook best ingewikkeld. Wellicht over een paar jaar zelf 1 proberen te maken voor de lol. Alhoewel ik zelf alleen maar leren tassen heb, die kan je volgens mij niet zo simpel zelf maken toch? Ik ga ook even gluren op jouw site! Echt leuk om al jullie creaties te zien. Ik vind het geweldig en krijg er inspiratie van! Eenkadootje: haha rechte lijn moet ik zeker ook oefenen hoor, maar ook welke kant ik naai, vouwen ..eigenlijk alles. Ik maak overal wel foutjes.
Heerlijk he, naaien Ik koop zelf nooit dure stoffen, ik vind 7 euro per meter echt de max. Dan is het niet zo erg als het eens mis gaat. En dochter draagt haar jurken toch maar maximaal 2 seizoenen, en tot nu toe gaat dat prima met de jurken die ik maak van stof van 1 tot 7 euro per meter. Voor mezelf naai ik ook jurken of rokjes. Ooit op naailes eens een jeans genaaid, die was echt geweldig. Maar dat durf ik niet meer zo goed. Ik heb 2 jaar naailes gehad, dat was wel heel fijn om het onder de knie te krijgen. Nu merk ik dat hoe meer ik weer naai hoe beter het gaat. Als je voor jezelf wilt naaien, vind ik het boek '200 jurken' ontzettend leuk. Ik heb ook die '200 shirts' maar daar heb ik nog niks uit gemaakt. En voor stof: Driessen stof (met www ervoor en .nl erachter). Zitten lekker goedkope stofjes tussen, ideaal om te oefenen.
Ligt aan de maat die je moet maken mijn dochter zit in 134/140 en voor dat jurkje heb je dan 1.20 meter stof nodig. De stoffen die ik gebruikt heb kosten 12,95 per meter. Dan heb je nog garen nodig dat kost tussen de 2 en 4 euro. En dat jurkje heb ik als wat ervaren naaister van het begin tot einde denk ik in 5 uurtjes in elkaar. En dan reken ik van het plakken van de patroondelen en uitknippen totdat het helemaal in elkaar zit.