Na vandaag voor de zoveelste keer de vraag te hebben gehad wanneer mijn 3e komt (die komt dus niet), overweeg ik hard om eens te informeren maar een buikwandcorrectie. Wie heeft dat ook laten doen? Viel het mee of tegen en wat vond je van het resultaat? En niet geheel onbelangrijk, wat was je er voor kwijt en waar heb je het laten doen?
Ik heb wel eens op een website van een kliniek gekeken. Een mummy-tuk(ofzo) kost best veel geld. Zag geloof ik iets van bijna 10.000 euro. Op tv programma Verminkt bekeken. Hier was ook een mevrouw die haar buik liet doen. Ze had veel pijn gehad. Zij had geloof ik wel een dubbele operatie. Dus dat is misschien anders
Bah, vervelend zeg die vragen. Ik heb ook een slappe buik door de zwangerschap en gewoon geen slanke buik. Wat ik ook afval of train, t blijft een slappe hap.. Ik wil graag nog een kindje maar denk er wel over daarna eens te informeren over de mogelijkheden. Ik ben verder prima slank. Of iig normaal. Maar die buik verpest alles. Broeken zitten niet lekker, jurkjes tekenen, bikini is drama... Dus ik snap je gevoel. Ik ben ook wel benieuwd wat dat kost etc!!
Alsof je mijn verhaal schrijft Ik ben verder idd ook niet dik, maar die buik hè.... maar het ergste vind ik nog dat mensen ongeneerd vragen naar je zwangerschap. Een aanname die ze zonder na te denken doen. Aan die mevrouw vanmorgen heb ik gevraagd van wie ze dat hoorde, want ik weet zelf nl. van niets zei ik. Ze schaamde de ogen uit haar kop natuurlijk en kon zichzelf wel voor haar kop slaan dat ze die aanname zomaar deed. Duizendmaal sorry, maar mijn dag maakt het niet beter hoor.
Ik lees mee. Nu nog wel een gevulde babybuik, maar mijn buik staat zonder baby ook behoorlijk bol en heb overtollige huid. Hoop dus in de toekomst daar ook iets aan te kunnen doen. Buikspieren zijn ook kapot en geweken, dus trainen kan niet.
Ik had dat dus ook, slank (maat 36) maar een blubberige buik, vet en vel te veel. Heb drie kinderen, en liep al aantal jaar zo rond, al balend. Maar na echt gezond gaan eten en flink sporten is t echt zo goed als helemaal weggetrokken. Heeft wel even tijd gekost, en veel doorzettingsvermogen, maar nu heb ik een sixpack. Oja, en mijn bibs had ondanks dat ik slank was, drie onderkinnen, En die zijn ook weg. Heb je echt alles al geprobeerd? Voordat je je laat opereren...
Maar dan had jij vast geen diastase. Want die train je nooit meer strak. Vaak als de buik bol blijft zijn de rechte spieren kapot... daar kun je zelf echt niets meer aan veranderen.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Na 3 kids heb ik ook een diastase, eigenlijk al gekregen na de eerste zwangerschap en werd na de derde nog erger. Ik durfde ook heel lang niet mijn buikspieren te trainen omdat ik bang was het te verergeren. Maar er zijn vele oefeningen die je kan doen met een diastase. Onderste buikspieren kan ik wel en buikspieren aan zijkant ook. Ook zijn er oefeningen speciaal gericht om je twee wijkende buikspieren toch weer samen te krijgen. En warempel, ik zie forse verbetering! Ben nu ook bezig met hoelahoepen en mijn buik ziet er al stukken beter uit! Een operatie zou ik dus niet zomaar doen, ten eerste omdat ik het echt vreselijk duur vind en ten tweede omdat het echt een grote operatie is!
Zelf geen buikwandcorrectie maar wel iemand die heel dicht bij me staat. Zij kreeg de operatie medisch vergoed, anders kostte het 9500 euro. En dan was het echt alleen liften en een navel corrigeren. Dus niet aan de zijkant van de buik het vet nog wegzuigen. Flink litteken van links naar rechts, is nog een licht lijntje van te zien. Buik ziet er wel super mooi uit nu. Operatie vond zij erg tegen vallen qua pijn, maar ook qua herstel. 6 weken absoluut niet tillen, zo min mogelijk bukken en een strakke band 24 uur per dag moeten dragen. Enige is, zij heeft na de operatie een flinke bloeding gehad en voor de dood weggehaald en een ontsteking inwendig. Gelukkig wel allemaal goed gekomen.
Oh dat zijn wel goede berichten! Ben heel benieuwd welke oefeningen jij doet/ hebt gedaan. Ik ben nl al bij meerdere fysio's geweest, maar die konden niet echt helpen. Zeiden ook dat er niet echt een eenduidige behandeling voor is ofzo. Kun jij er iets meer over vertellen?
Ik sta op de wachtlijst voor een buikwandcorrectie. Ik ben ruim 50 kg afgevallen en zit dus ruim in mijn vel. Ik krijg een zogenaamde fleur de lis bwc. Ik mag hem zelf betalen want verzekering heeft de aanvraag afgewezen. Ik laat hem doen in Eindhoven in het Catharina zkh. Ik moet er anderhalf uur voor rijden maar dat heb ik er voor over. Die arts staat bekend om zijn goede werk en dat is ook te merken aan de wachtlijst... die duurt namelijk een jaar
Ik dacht dat een buikwandcorrectie alleen kon als het echt los vel is, dus als het niet meer bol staat, maar juist dat je geen dikke buik meer hebt maar wel loshangend vel?? Dan zal ik dat misschien verkeerd begrepen hebben. Dat vragen naar wanneer je bent uitgerekend herken ik ook zoooooo goed! Onze zoon is 3jr, ik had een gigantische buik toen ik zwanger was. Helaas ben ik gezegend met een erfelijke look-like bierbuik, zo noem ik het maar. Vet kom in mijn familie vrijwel altijd op de buik. Ik heb nu een buik vergelijkbaar met 6mnd zwanger, terwijl ik voor de rest niet heel mollig ben. En ik krijg ook wekelijks goedbedoelde felicitaties naar mijn hoofd. Terwijl ik toch echt niet meer zwanger ben. Ik geloof dat ik geen diastase heb, als ik die proef doe om dat te voelen dan voelen mijn buikspieren wel tegen elkaar aan. Als ik die buik ooit kwijt raak dan hou ik ook een boel slap vel over, dat is zeker. Maar een buikwandcorrectie zie ik niet zo zitten, ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad (met overigens prachtig resultaat!) en zal in de toekomst nog een verzakkingsoperatie moeten ondergaan, dat is wel even voldoende
Er is heel veel te vinden via Google en YouTube, daar heb ik de meeste oefeningen vandaan. Zoek maar eens op diastase recti. In Amerika hebben ze ook een speciale buikband die je kunt bestellen. Die heb ik zelf niet, maar ik gebruik wel een band, een sluitband met eigenlijk hetzelfde idee. Mijn "beste" oefening, wat bij mij het meeste lijkt te werken is op handen en knieën en dan mijn buik intrekken, dit ongeveer 10 seconden volhouden. Succes !
Ik zou het graag willen, maar durf het niet! Ben nu met behulp van een personal trainer aan het kijken hoe strak we het nog kunnen krijgen. Maar denk niet dat er nog veel te behalen valt.