Hallo dames, Ik heb een vraagje aan de dames onder ons die ook vaak met de naaimachine bezig zijn. Sinds kort doet de mijne raar en ik vroeg me af of iemand de oplossing heeft, want hij is niet kapot volgens mij. Als ik wat stik dan is de bovenkant erg mooi en recht en de onderkant is een puinhoop. Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?
Misschien een nieuwe naald nodig, of er is iets mis met je draadspanning. Even het draad opnieuw inrijgen helpt vaak wel
Denk ook dat het aan de draadspanning ligt of het draad op je spoeltje onderin zit er niet lekker op. Idd even eruit halen en nog eens proberen en/of de draadspanning bijstellen.
Als de onderkant een puinhoop is ligt dit aan de spanning van je spoelhuisje. op het spoelhuisje zit een soort schroefje het lijkt net of er een platte schroevendraaier in kan, draai deze iets strakker,( een paar mm kan al voldoende zijn) blijven draaien totdat de onderkant van het stikwerk netjes is. Het is een rotwerkje en kan best lang duren. maar kapot is het zeker niet. succes
Misschien een keer goed laten nakijken en schoonmaken bij een naaimachinewinkel? Als die van mij gaat haperen loopt ie daarna weer als een zonnetje
Ja want ik hoorde laatst dat het helemaal geen gek idee is om je naaimachine om de zoveel jaar even een beurt te laten geven.
Als mijn naaimachine hier last van heeft, ligt het juist aan de bovenspanning... In ieder geval is een beurtje voor de machine geen slecht idee!
Whaha.. Goh, lekker flauw, maar lig hier helemaal in n deuk over je naaimachiene een beurd geven... Heb de lente in mn bol!!! Bij mij is het probleem dan ook de draadspanning boven. En anders ff alles opnieuw erop doen, en de schroefjes eens goed aandraaien...