wie weet er een middeltje voor/tegen migraine? ik heb er ZOVEEL last van, zoveel hoofdpijn soms echt misselijk en uitlooop naar migraine iemand iets wat ECHT werkt *en liefst zwanger proof voor als ik zwanger mag raken*
Uhmm toen ik zwanger was gebruikte ik de migrastick dit is homeopatisch iets anders mocht ik niet gebruiken, behalve paracetamol maar dat helpt dus echt niet met heftige migraine.
mijn man gebruikt daro hoofdpijnpoeders (blauwe zakjes), maar ik hoor er meerdere mensen over die heftige hoofdpijn hebben waarbij het werkt. Ik heb nooit hoofdpijn, weet het dus niet uit eigen ervaring. Gewoon bij drogist te koop.
miss. langs de dokter gaan??? volgens mij is er voor mirgaine alleen iets op recept de rest van de pijnstillers is voor gewoone hoofdpijn en dat kan je volgens mij niet vergelijken met mirgaine dacht ik!
Ik heb ook altijd erg veel hoofdpijn, ibuprofen werkt maar matig. Ben je al eens naar een fysio of liefst manueel therapeut geweest? Die kan je nek eens goed behandelen, zonder dat je er zelf veel last van hebt kan dat wel eens de oorzaak zijn.
Ja dat helpt niks, heb nu middel van homeopaat en die werkte super dagelijkse hoofdpijn/schouder pijn is weg al 2.5 maand... maar nu dus al 2x in een week migraine / tegen migraine aan dus ff opletten!
ik heb heel me zwangerschap met migrane gelopen, nou ja aanvallen van 3 dg met flink overgeven etc. kon niks anders meer dan op bed liggen met mijn hoofd onder de dekens en een emmer langs me bed. heb van alles geprobeerd wat op dat moment mocht maar helaas kun je niet veel doen. wat wel een beetje hielp was om een paracetamol 500mg te nemen samen met een inbuprofen. dit versterk elkaars werking waardoor het wel iets minder wordt en de scherpe randjes erafhaald. over gaat het helaas niet van dit. tegen de misselijkheid kun je zetpillen vragen bij de huisarts die ook in de zwangerschap gebruikt mogen worden nu he bik het nog 1x per maand als ik ongie moet worden. de ene keer erg heftig en de andere keer is het na 1 dga al over. nu heb ik medicijnen van de huisarts zomig. dit werkt redelijk
Migraine is wat anders dan "gewone" (zware) hoofdpijn. Je bloedvaten in je hoofd verwijden, dit veroorzaakt de pijn. Bij migraine worden medicijnen als paracetamol en ibru afgeraden, omdat deze je bloed verdunnen. Je zult speciale medicijnen moeten halen bij de ha. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het had, maar ik had speciale kleine pilletjes, zetpillen (voor als ik te misselijk was om iets te slikken), medicijnen tegen de misselijkheid en maagbeschermers voor alle medicijnen, maar dan heb je het wel over echte zware migraine Succes!
zowel ik als mijn man hebbem migrapriv en het werkt super! die kun je alleen krijgen via de huisarts. je hebt ook migrafin,maar das de duurdere variant en er zitten 10 zakjes in i.p.v 6 zakjes.
ik heb medicatie van de huisarts gekregen. die gebruik ik al 5 jaar. alleen mag je deze niet gebruiken tijdens zwangerschap. de huisarts wil ook geen andere medicatie voorschrijven tijdens de zwangerschap. dus heb hier helaas ook regelmatig heftige migraine
nou tot nu toe heb ik het 1x in de maand ECHT HEFTIG! vergeleken met de "gewone hoofdpijn" het is bij mij pas echt begonnen sinds stoppen van de pil (jaar terug dus) ik versta onder heftig: enorme pijn, zwaar hoofd, zware ogen, licht en geluid iriteert me, misselijk (niet braken!) en liefst willen liggen met ogen dicht. opzich kan ik wel nog beneden op de bank liggen met pittenzak en kussen op me hoofd tegen het licht... ik had eerst een medicijn wat niet voor migraine was maar voor me buik (wee tniet meer welke) en die hielp al na 1 uur(!) maar weet ze niet meer en echt balen... van dokter mocht ik hem daar wel voor gebruiken als ik er baat bij had ik zal toch eens overwege ermee naar de dokter te gaan dan... want nu 2x in één week is niet fijn! tnx voor jullei snelle reactie meiden
Ik gebruik van de drogist het middel Sarixell. Werkt bij mij ontzettend goed, minstens zo goed als imigran van de apotheek mits vroegtijdig in de aanval ingenomen. Is helaas ook niet zwangerschapsproof, tenminste...net als bij de meeste medicijnen zijn er niet voldoende gegevens bekend over de effecten op de zwangerschap en wordt het dus afgeraden.
Sarixell werkt bij mij ook vaak erg goed! Maar inderdaad, het mag niet gebruikt worden in de zwangerschap. Wat ik ook wel eens doe is verkoelende gel/creme op mijn voorhoofd smeren, dat geeft vaak een stuk verlichting.
Behalve de migraine medicatie die de huisarts voor kan schrijven, gebruik ik Sanalgin. Deze weet meestal te voorkomen, dat het uitloopt naar een hevige migraine aanval. Sanalgin is bij de gewone apotheek verkrijgbaar. Succes ermee!
die zetpillen krijg ik ok standaard bij mijn medicijnen voor migrane omdat ik anders nog geen water kan binnenhouden. ik heb altijd hele heftige migrane en ben dan ook echt niet in staat om voor mijn gezin te zorgen. is echt niet te vergelijken met een zware hoofdpijn
@ lovewinnie Er zijn ook nog andere alternatieven voor als je geen medicatie kunt binnenhouden. Bijvoorbeeld imigran (uit de triptanen-familie welke toch bij veel mensen het beste werkt bij migraine) is er ook in neuspsray en injectievorm. Dit is speciaal voor als je maag zo overstuur is dat je geen medicatie oraal kunt innemen. Misschien eens overleggen met je huisarts/apotheek? Ik zelf heb daar geen last van omdat mijn aanvallen beginnen met hoofdpijn en pas veel later volgt misselijkheid. Dan heb ik alllaang mijn medicatie ingenomen dus die fase kom ik ook niet meer in.
ik heb al jaren imigran, en op de injectie na alle soorten in huis. de tabletten,de neusspray en de zetpillen. omdat aan de neusspay best wel een viese smaak zit(vind ik) kan ik die niet nemen als ik erg misselijk ben/moet overgeven. dan gebruik ik dus de supp. oja vergeet ik het nog neer te zetten ik mocht deze wel gebruiken in overleg met mijn huisarts tijdens mijn zwangerschap.