probleempje met hond. iemand een idee?

Discussion in 'De lounge' started by emje, Mar 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

wij hebben een kruising chihuahua. hij is is nu 1 jaar oud en gewoon zindelijk. snachts doet hij niks en als we de gehele dag thuis zijn is 3 keer een half uur met hem lopen/rennen voldoende.

alleen als we een keertje weg moeten, al is het maar 15 minuutjes dan plast hij heel de bench onder. en gaat er dan nog is lekker in liggen rollen. we worden hier een beetje gek van en weten niet meer wat te doen.

we gaan altijd minimaal een half uur met hem lopen/rennen voordat hij de bench in gaat en we zijn nooit langer dan een uurtje weg.

heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen? hem uit de bench laten is geen oplossing want dan sloopt hij alles en plast ook binnen.

nu moeten we hem steeds wassen en dat is ook niet goed voor hem. hij heeft zelfs een infectie opgelopen van het vele wassen en de dierenarts raad aan hem niet vaker dan 1 keer in de 2 weken te wassen. maar om hem nou zeik nat van zijn urine rond te laten lopen vinden we ook niks eigelijk.

2. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

Aug 23, 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Je kan proberen om (wanneer je weg gaat) een kledingstuk van jezelf of je partner in de bench bij de hond te leggen. Hij heeft dan de geur van zijn baas bij zich en kan daar rustiger van worden.

Ook kan je proberen de radio zachtjes aan te laten staan, dit wil ook nog wel eens helpen.
    Zorg er ook voor dat de bench niet te groot is, want dat vind de hond niet fijn. (wij zouden zelf juist denken van wel, maar is dus niet het geval)

Succes!

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Onze hond deed dit ook toen we haar 's nachts niet in de bench deden meer, maar lekker los lieten als we gingen slapen.
    De dierenarts vertelde me dat we haar weer eens in de bench moesten doen omdat ze zich dan waars. niet veilig voelde!

We hebben dit meteen geprobeerd en het gaat weer super.
    Zou er een reden zijn dat hij zich in de bench of de plek waar de bench staat niet fijn voelt?

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

goh, dat is een vervelend probleem zeg. ik zou hem inderdaad ook niet laten lopen met plas op zich 2 weken lang.

ik vind de tip van het gedragen kledingstuk wel een goede. ik zou het verder ook niet weten eigenlijk, lastig hoor.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik denk dat je even helemaal overnieuw moet beginnen met het aanleren van alleen blijven!

Dus eerst een paar sec, dan terug komen en als een gek blij doen en belonen met iets super maar dan ook SUPER lekkers (desnoods een stukje knakworst ofzo) en dat zo door en steeds langer. Als hij toch wat in de bench doet negeer je hem. Het kost misschien even wat tijd maar denk eens aan hoe fijn het is als hij gewoon netjes thuis kan blijven!

suc6

6. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

Aug 7, 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Een hond bevuilt van nature eigenlijk zijn eigen plekje niet, dus hij voelt zich daar waarschijnlijk niet op zijn gemak. Ik zou opnieuw beginnen met aanleren dat de bench een fijne plek is. In de bench lekkere dingen geven, en iets met jouw geur erin leggen. Ook gewoon af en toe in de bench doen als je thuis bent, dat hij leert dat dat zijn plekje is. Nooit voor straf in de bench doen. En dan inderdaad de tijd opbouwen in de bench en zoals iemand anders ook zei, niet een te grote bench, en eventueeleen deken eroverheen leggen, zodat eht een soort van holletje wordt waar hij zich behagelijk voelt.
    Succes!

7. emje

emje Niet meer actief

dat van dat kledingstuk ga ik zeker is proberen. de bench is niet te groot het is namelijk de kleinste die er te koop is. maar onze hond is ook gewoon heel klein. de bench opzich vind hij niet erg. snachts zit hij er ook in en dan is er niks aan de hand ook gaat hij overdag soms uit zichzelf in de bench liggen.

onze hond zit niet vaak alleen meestal gaat hij gewoon overal mee naar toe. maar soms kan het niet bijvoorbeeld naar het ziekenhuis of boodschapjes doen. als pup piepte hij wel veel in de bench maar dat doet hij gelukkig niet meer. dat hebben we toen ook opgebouwd met een paar sec weggaan en dan steeds langer en als hij niet piepte dan kreeg hij lekkers.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik denk dat er toch (misschien tijdens de puberperiode) iets geweest is dat hij het niet meer zo fijn vond, dus opnieuw aanleren lijkt me op de langer termijn de beste oplossing, en daarnaast natuurlijk er voor zorgen dat hij de bench als veilige haven ziet!

9. Skye

Skye Niet meer actief

Juist niet te wild en gek doen als je terug komt! Daarmee zorg je er alleen maar voor dat de hond zich gaat fixeren op jouw terugkomst en dat m,oet juist niet! Een hond moet ontspannen thuis zijn en weten dat je toch wel terug komt!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja maar om het hem aan te leren mag je hem best belonen hoor!
    Heeft bij mijn hondje heel goed gewerkt!

11. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ik zou ook overnieuw beginnen met eventjes in de bench als jullie er zijn beginnen met een minuutje en zo opbouwen en flink belonen met iets wat hij lekker vind.

Mijn honden zitten niet in een bench. Maar altijd als ik weg ga geef ik ze een Kong gevuld met smeerworst of pindakaas. Daar zijn ze dan lekker mee bezig en hebben ze niet eens door dat we weggaan.

Kong, kong wubba, kong hond goedkoop bij zooplus

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    jen89, ik zou gewoon eens advies inwinnen bij een hondengedragsdeskundige. Die heeft er tenminste voor geleerd!
    Sommige adviezen kunnen heel goed lijken maar toch het probleem verergeren wanneer toegepast en een net iets andere situatie.

13. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0
    Lekker uit de bench laten en als eerst proberen los in de gang niet meteen in je huiskamer heb je kans dat ze of je huis opvreet hahahaha of alles onder plast

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Misschien is het wel een idee om je aan te melden op het hondenforum? daar zitten veel mensen met en verstand of zeker ervaring ;)

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    volgens mij is het meer verlatingsangst.
    wat je nog eens kan proberen is om er een mandje in te zetten die precies in de bench past en dat ze er niet meer naast kan komen.
    dat heeft bij ons heel goed geholpen.
    en inderdaad radio zachtjes aan en misschien een kong geven met iets lekkers erin zoals leverworst, smeerkaas ed waar hij/zij zich even mee kan vermaken en zich niet in kan verslikken.
    als dat allemaal niet helpt dan zou ik hem/haar ergens los in huis doen waar je kostbare spullen hebt staan en waar de vloer tegen een stootje kan.

16. emje

emje Niet meer actief

bedankt voor de reacties meiden. zo kong met lekkers kunnen we inderdaad ook is proberen. hem loslaten uit de bench is echt geen optie. dan sloopt hij alles en plast hij binnen. wij hebben geen deuren tussen de gang en de woonkamer dus alles loopt zeg maar door. het enige waar we hem kunnen zetten is de slaapkamer maar dat zie ik ook niet zo zitten. mocht het allemaal niet helpen dan gaan we aan de dierenarts vragen of zij een hondendeskundige weet.

Share This Page