Dames, mijn kleine word 11 Mei 1 jaar, omdat ik het voor haar leuk vind om dit in de ochtend op het kdv te vieren vraag ik me af wat leuk is om dan als traktatie te geven! er zitten voornamelijk kindjes van 1.5 jaar in haar groep! En ze gaat alleen in de ochtend om 12.30 gaat ze weer mee naar huis! Iemand ideeen?
In folie een badeendje met een doosje rozijntjes. Leuk plastic babylepeltje ( Ikea heel veel in een pakje) verpakken in folie met een danoontje. (IKEA | Baby | Tafelgerei kinderen | KALAS | Bestek 18-delig)
-zandbakschepje met iets erop: rozijntjes/ontbijtkoekje en dan in een doorzichtigfolie inpakken?? - wc rolletje met wat lekkers erin en dan kun je daar een hello kitty, bumba o.i.d. van maken?
Toen mijn zoontje 1 jaar werd heb ik Danoontjes versiert met het hoofd van Elmo of Koekiemonster op de bovenkant en rondom een strookje blauw of rood dat armpjes met handjes moeten voorstellen die een plastic lepeltje vasthouden. Het kost eventjes wat werk maar het ziet er uiteindelijk geweldig uit en we hebben er heel veel leuke reacties op gekregen.
Ik heb een doos soepstengels gehaald en wat gekleurd papier. Heb de velletjes papier op elkaar gelegd en op de bovenste even een grote en een kleine bloem geschetst die beide uitgeknipt. Toen in alle bloemetjes een kruisje gesneden in het hart en ze aan de soepstengels geregen. In een vaas en hoppa! Was een groot succes en echt waar heel snel klaar zeker als je steeds alle velletjes op elkaar laat liggen. En het hoeft helemaal niet netjes want daar zie je niets van. Wat ook heel schattig was was dat de grotere kindjes (mijn zoontje zit op een verticale groep) er eerst eventjes aan wilde ruiken Oh en als je helemaal wild wilt gaan kan je de bloemen nog versieren of de namen van de kindjes erop schrijven oid. Uiteindelijk hebben de leidsters alle bloemen opgeplakt zag er heel vrolijk uit! Succes
Ik had laatst voor m'n jongste deze gemaakt (Koekiemonster die een stuk ontbijtkoek eet; vinden de kleintjes ook meestal erg lekker): traktaties - koekiemonster met ontbijtkoek zelf maken
met vier kids al heel wat gemaakt maar de jongste heeft op een cupcake getracteerd ik heb ook wel eens een mandarijntje gemaakt als Nemo (10 jaar geleden ofzo) een doosje rozijntje en daar wat leuks omheen gemaakt, bloemen autootje ed. een komkommerkrokodil zakje knijpfruit en daar dan een beestje van maken.
Ik heb ze maandag avond in elkaar geknutselt. Milan mag vrijdag morgen uitdelen op het kdv. Ik heb bij Ikea knuffeltjes gekocht (ca 10 cm groot, kosten 49 cent per stuk). Een doosje rozijntje en een een nijntje koekje in cadeaupapier apart ingepakt. Doosjes op elkaar geplakt en daar het knuffeltje bovenop en met cadeau lint vast gezet. Ik zal er straks een foto van maken!