Naaimachine

Discussie in 'De lounge' gestart door owly, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    De naaimachine die ik nu heb is ooit van mijn oma geweest, een lewenstein en hij doet het nog steeds maar wil graag wat meer steken en het liefste wat leuke siersteken misschien letters.

Ik naai verschillende dingen maar ben wel een beginnende naaister. Kussenhoes (1.70×50)met piping, stoelkussen kinderstoel, stoelverhoger.

De volgende stap is voor de kleine man kleding maken. Heb al eens een giletje , broek ( kon beter) gemaakt.

Had gekeken naar bernette sew en co 8 maar dat blijkt van singer te zijn en sinds ze uit china komen blijkt het kwalitatief veel minder te zijn.

Wat is een goed merk die lang mee kan?

2. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik heb nu een husqvarna, zeer tevreden mee. Had hiervoor een ouderwetse singer (oude van m'n oma).

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ze hadden pas bij lidl een mooie singer. husqvarna is inderdaad ook een qualitatief erg goede.

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Bernina is heel goed, die worden nog in Zwitserland gemaakt voor zover ik weet. Heb de mijne alweer 16 jaar en werkt nog als een tierelier. 1x per jaar wordt ie helemaal nagekeken voor me. Gebruik de mijne voor werk dus dat was een dure, maar je hebt er ook voor de beginnende naaister. Zou eens naar een goede speciaalzaak gaan die kan je het beste adviseren welke bij je wensen past en je portomonee. Dat ze evt uit China komen, hoeft niet meteen slecht te betekenen (er zijn er idd bij die niet lang meer mee gaan nu helaas), maar je merkt bijv wel verschil tussen elke machine. Mijn moeder had vroeger een Leeuwenstein en nu een Brother. Voor haar wensen is die harstikke goed en onze machines komen allebei van dezelfde zaak. Daar smeren ze je dus echt geen aan omdat het hun kas spekt zeg maar. :) Ze heeft hem alweer jaren en hoor haar er nooit over klagen. Daar kan je dan eerst ook een testritje op de machines maken in de winkel, kijken of je het wat vindt. :)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Bedankt, bernina en husqvarna heb ik ook gezien.
    Ik ben al een keer in de winkel gaan kijken maar hadden ze weinig modellen. welk model hebben jullie?

De singer raden ze in de winkel af omdat het niet meer de kwaliteit hadvan vroeger.

6. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ik vind janome echt heel fijn, die hebben ook leuke "instap" modellen. Ik heb er een van rond de 200, die gebruik ik nu een jaar of 4 zeer regelmatig (wekelijks) nog steeds blij mee!

7. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik heb een Bernina Virtuosa 150. Is al een oudje zoals ik zei, maar werkt nog steeds perfect. :) Deze kan veel, oa letters. Geen sier, maar blokletters. Voor 16j geleden was dat al heel wat haha! Borduurmachines waren er al wel natuurlijk, waar je prachtige sierletters mee kon en kunt maken. Of de naaimachines nu ook met mooie letters evt komen durf ik zo niet te zeggen. Wil graag een keer investeren in een andere Bernina, dat deze die ik nu heb mijn back up wordt, maar nog geen tijd voor gehad. Singer is idd helaas niet meer wat het was... :( Heel jammer... Welke Brother mijn moeder heeft durf ik zo niet te zeggen. Ze kan deze iig gebruiken zonder pedaal. Had ik nog niet eerder gezien dat dat kon. :)

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb een brother fs40, super tevreden mee en ook nog betaalbaar!! :)

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Verder hangt alles af van je budget. Als die onbeperkt is zeg ik zeker bernina! Van de machines onder de 100€ is die van de Lidl goed van wat ik heb begrepen :)

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    ik heb een husqvarna e10 perfect begin model, nieuw rond de 180 euro.
    Ik gebruik het voornamelijk voor babyharem broekjes t smaken voor m'n dochtertje, haarbandjes, speelgoedbakken etc. 'Bouw' er shirts mee om, heb ook een plotter. Dus een leuke combi hobby samen.wat wil jij graag gaan maken als je een naaimachine aanschaft?:D

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Je bouwt t shirts op dat klinkt leuk! Toch eens zien wat een plotter is!

Ik wil graag broeken,jas, truien maken voor onze uk van bijna 2.5
    Mijn laatste project was een vlaggenlijn en een tas die je aan beide kanten kan gebruiken.

Uk wil nu ook graag een tas.
    Die siersteken die je op de duurdere ziet ( en letters) lijken me zo leuk alleen is de vraag waar ik ze voor ga gebruiken.

Een nieuwe zal in ieder geval stiller zijn dan die ik nu heb dus is derest in huis blij haha

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, eea is natuurlijk helemaal afhankelijk van je budget! Ik heb een pfaff quilt Ambition 2.0... heeft heul veul siersteken, doet ook wel wat letters, maar ze zijn niet super groot. Daarvoor gebruik ik eerder mn borduurmachine.

13. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Leuk, heel leuk! Vind die frutsels zo leuk om te maken. Laatst een speelgoed zak, nu bezig met een oud keukentje op te knappen. Pannenlappen, schort etc
    En binnenkort maar eens wagen aan de bugaboo kap, die is namelijk nu roze maar verwachten nu een knul🙈
    Overigens is een stillere machine echt een verademing, ik kon voorheen Savonds niet aan de slag vanwege de herrie. Nu kan ik op een rustige avond er heerlijk voor gaan zitten. Scheelt veel. In de toekomst zou ik wel graag een nog betere machine willen, maar voor nu en wat ik er mee maak is de e10 prima.

14. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
  15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb een juki (hzl f400 heet het type volgens mij). Hele fijne machine met veel siersteken en ook een aantal verschillende lettertypes (maar eerlijk gezegd gebruik ik dat nauwelijks).

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wat leuk! Heb laatst mini theedoeken en handdoek gemaakt voor zijn keukentje.
    Ben benieuwd of een kap een moielijk project is, heb jij wel veel ervaring als naaister?
    Mijn machine maakt zoveel lawaai dat iemand anders geen tv kan kijken, als je het op zijn zachtst doet krijg je nog wat mee wat ze zeggen. Wil je een beetje doornaaien roept uk nee mama stop. Hahaha

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Zal alle andere machines ook nog op zoeken. Wil wel een andere machine die meer steken heeft dan gemiddeld. Heb nu de lewenstein compacta simple 80, toen ze nog de naaimachines aan de deur verkochten.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    De janome heeft niet veel meer steken zal alleen wel fijner naaien.
    De juki is prachtig maar bijna 1200 euro is toch buiten mijn budget. Daar doe ik nog te weinig voor om dat er uit te halen.

Misschien toch maar nieuwe topic maken om te laten zien wat iedereen maakt om nieuwe ideeen op te doen. ;) Wil toch echt blijven naaien voor uk.

19. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik zou naar een winkel gaan waar ze naaimachines verkopen met een duidelijk bedrag wat je kunt spenderen aan een naaimachine.
    In de winkel aangevdn hoeveel je naait en wat je wensen zijn en je budget dan zullen ze samen met je kijken welke machines daaraan voldoen. Meestal kun je dan ook proefnaaien in de winkel.

Deel Deze Pagina