Goedemorgen dames, De laatste weken maar vooral de laatste dagen heb ik extreem veel haaruitval. paar weken terug hebben we hier luizen gehad. Spul erin gedaan en gelukkig waren we er meteen vanaf. Maar sindsdien lijkt het wel erger te worden. Net gedoucht en met haren kammen trek ik hele plukken uit. Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik eraan kan doen. Word er helemaal gek van. Heb het idee als het zo doorgaat dat ik over een aantal weken kaal ben.
Ik zou hiermee wel even mee naar de huisarts gaan. Is er een reden waarom je al haaruitval had voor het luizenmiddel?
Ik heb (net zoals andere jaren) nu aan het begin van de herfst veel last van haaruitval. Dat zou kunnen ... Maar als je zelf twijfelt en je er zorgen over maakt en je er andere jaren geen last van hebt misschien toch naar even de huisarts bellen? Oh, wat betreft het luizenmiddel, heeft iedereen die het gebruikt heeft er last van, of jij alleen?
Ik weet niet of het door het spul van het luizenmiddel komt maar is erna wel begonnen. Misschien eens kijken inderdaad qua voeding (lust bijna geen groente helaas) of door weersverandering inderdaad dat het komt. Na de bevallingen heb ik het vaker gehad. Maar nu het idee dat het meer is. Als het zo blijft denk ik toch eens contact opnemen met de huisarts.
Misschien extra supplementen slikken? Een multivitami B bijv.? Als het echt extreem is, zou ik wel even langs de huisarts gaan, wellicht even bloedprikken? Ik heb zelf ook last van haaruitval. Douche putje zit telkens verstopt met haren van mij Ik slik extra vitaminen, maar het helpt niet echt. Ik denk zelf dat het door de hormoonspiraal komt bij mij..
Ik heb het ook. Hele plukken en echt al mijn kruin zichtbaar door t haarverlies. Heb vorige wk bloed laten prikken en heb afspraak bij dermatoloog staan. Dit duurt nog even dus hoop stiekem dat er iets uit mijn bloed komt als oorzaak. Ik vind het namelijk echt heel vervelend en met mijn dunne haar ook zeer opvallend. Mijn advies is dus optijd bij huisarts aan de bel trekken, want eer je verdere diagnose hebt.. Het zou een soort reactie op het luizenmiddel kunnen zijn maar dan zou het wel ergens vermeld staan lijkt mij..
dat is een goede. Ik heb ook een spiraaltje. Wel met de lichste vorm qua hormonen maar toch. Ook een goede om aan te denken
Oei dan heb je het ook al heftig. Hopelijk komt er snel iets uit zodat je weet wat er aan te doen is! Maar als het zo blijft trek ik zeker aan de bel
Daar kom ik weer met m'n linkje Hopelijk heb je hier iets aan: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/vorig-jaar-hoodhuid-verbrand-en-nu.724780/#post-24271814
Je moet even 3 maanden terug in de tijd ongeveer. Je haargroei gaat in cyclussen namelijk en pas 3 mnd erna krijg je uitval. Dit zal ergens in juli zijn mogelijk. Kun je je iets herinneren van ziekte, extreme stress. Ook veel zon kan een rol spelen. We hadden toen ook extreem veel warme dagen. Verder zou het een tekort kunnen zijn aan ijzer, vitamines, iets met schildklier.
Hoe oud ben je? Mocht je 40+ zijn dan kan het helaas ook gewoon zijn dat je een pechvogel bent qua haar. Deze tijd van het jaar is haaruitval heel normaal (stopt meestal in jan wanneer dagen weer langer worden) vooral als je al wat ouder bent en je hormonen wat meer schommelen. Ik heb het een aantal jaar geleden heel extreem gehad. Ik had echt kale plekken en nog maar een dun bosje over. Gelukkig kwam het er in het voorjaar weer snel bij. Sindsdien is het elke herfst raak, maar niet zo extreem als die eerste keer. Volgens m'n arts is het gewoon de leeftijd en tenzij ik aan de hormonen of andere meds ga is er niet veel aan te doen. Al m'n bloedwaardes waren prima. Ik heb m'n haar maar een stuk korter laten knippen, zodat het minder opvalt. Sterkte!
Dat is niet altijd waar. Als het aan hormonen ligt, kan het heel rap gaan. Mijn eigen ervaring: haartuitval begon al op te vallen twee weken nadat ik hormonen moest gaan slikken. De cyclus wordt dan juist verstoord, dus je haren gaan veel minder lang "mee" en vallen uit lang voordat er nieuwe aangemaakt worden. Bij andere oorzaken weet ik niet hoe dat gaat.
Ik heb het over telogeen effluvium. Daar gaat altijd een tijdje overheen. Je haar gaat niet plotseling van de groeifase naar uitvalfase
Kan vanalles zijn als ik het zo lees. Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga dadelijk toch maar even de huisarts bellen voor een afspraak. Zal pas dinsdag worden ivm mijn werk maar dan heb ik die wel al staan. Kans kan groot zijn idd vitamine tekort. Door stress heb ik het nog nooit zo erg gehad. Maar heb nu niet meer echt stress. Maar wil niet zeggen dat het daardoor niet kan komen.