En ik weet dat 100% zeker Of mijn vriendinnen het normaal vinden weet ik dan weer niet. Wel knap dat jij het wel weet. Je kent ze niet en de situatie heeft zich nog nooit voorgedaan. Heb je al eens werken al medium overwogen? Maar het zal mij verder een biet wezen wat anderen er van vinden en of het evt. strafbaar is of niet. TO vroeg wat anderen zouden doen in zo een situatie en hoe ze zouden reageren als ze hun buur zo zouden zien... daarop heb ik eerlijk antwoord gegeven wat ik in die situatie zou doen. Niet meer en niet minder. En waarschijnlijk zal die situatie zich ook nooit voor doen.
Ik vind het ongelofelijk in een tijd zoals deze, waarbij zoveel filmpjes en foto's van vrouwen online worden gezet, waarbij levens kapot worden gemaakt en jonge vrouwen zelfmoord door plegen dat je per slot van rekening als VROUW zijnde dan een foto gaat maken van een andere vrouw als de situatie zich voordoet. Dat slaat kant noch wal. En ik ben blij dat jij er precies zo over denkt!
Ik weet niet wat jou vriendinnen normaal of niet normaal vinden. Ik zei ook helemaal niet dat hun dat normaal vinden, maar als jij het normaal vind om een foto van een naakte vrouw in je whatsapp groep te delen hoe kan jij er dan 100% vanuit gaan dat ze dat niet verder delen? Controleer je dan hun telefoon? Och jeetje serieus ga je termen als medium gebruiken? Echt waar, meen je dat nou serieus? Totslot zal ik even kopiëren wat ik net heb gezegd tegen iemand anders. En dat is peecies de reden waarom jou "gedrag" mij tegen de borst stuit. Ik vind het ongelofelijk in een tijd zoals deze, waarbij zoveel filmpjes en foto's van vrouwen online worden gezet, waarbij levens kapot worden gemaakt en jonge vrouwen zelfmoord door plegen dat je per slot van rekening als VROUW zijnde dan een foto gaat maken van een andere vrouw als de situatie zich voordoet. Dat slaat kant noch wal. https://www.nodapp.nl/banner/blue-pink/s0/2017/11/16/zw-banner.jpg
als je perse niet wilt dat de buurman je ziet en hij jou in de jacuzzi niet kan zien (begreep ik uit het verhaal) kun je natuurlijk ook gewoon met bikini en al in de jacuzzi stappen en het onder water uittrekken. En ook weer aan, wanneer je er weer uit gaat.
Eens met Ysabella. Het is de laatste tijd al zo vaak op tv en social media onder de aandacht gebracht. Zelfs zelfmoorden. Filmpjes en foto's van vrouwen die ongevraagd maar op dumpert en consorten terecht komen. Wat dat met die vrouwen doet... En dan bedenkt iemand doodleuk dat het wel grappig is om een foto van je buuf te maken als ze in de jacuzzi stapt en dat vervolgens via whatsapp te verspreiden. Daar begrijp ik echt niks van. Ik zou het ook heel raar vinden als een vriendin mij zoiets zou sturen.
Dingen uit zijn verband rukken is ook een kust hoor! Om terug te komen op het voorbeeld van TO. Stel dat ik die buurvrouw ben... De huizen staan niet dicht bij elkaar. De buren kunnen het alleen zien vanuit een stukje raam als ze goed kijken. Als ik dus net op dat moment wat zie omdat ik een gordijn opzij duw en dan ook nog snel genoeg zou zijn om een foto te maken. Denk je dan echt dat mijn buurvrouw er zo goed duidelijk en herkenbaar op zou staan dat het haar leven zou verwoesten? Ik ben geen Joop van Tellingen met een telelens die foto's maakt voor de story of prive. Maar de buurvrouw die met haar camera op de telefoon een foto maakt en doorstuurt in een whatsapp groep met vriendinnen waarvan ik weet dat iedereen die foto na 10 minuten weer vergeten (ja dat weet ik, ik ken mijn vriendinnen namelijk). Ik ga me hier verder ook niet meer over verdedigen... dit is wat ik zou doen. De kans dat deze situatie zich voor zal doen is klein, de kans dat ik een foto maak nog kleiner en de kans dat de foto openbaar word is uitgesloten. En misschien denk ik er te makkelijk over maar ik heb totaal geen problemen met naakt zijn. Loop naakt door huis met de gordijnen open en woon wel in een rijtjeshuis dus de kans dat iemand me ziet is aanwezig en mij zal het een worst wezen als iemand daar een foto van maakt en doorstuurt. Al kom ik op dumpert, ik zou er niet wakker van liggen. En als ik gevraagd zou worden voor de playboy zeg ik meteen volmondig ja! En nu ga ik douchen en daarna vanaf de badkamer naakt naar mijn slaapkamer lopen met de gordijnen open
Maar als je bloot dan zo normaal vindt en zelf naakt rondloopt met de gordijnen open...waarom zou je dan een foto maken van je buurvrouw en die delen? Dan zou je dat toch totaal niet interessant vinden?
Ik vind het alles behalve uit zijn verband gerukt. Feit blijft namelijk dat jij een foto zou maken. Feit blijft ook dat je nooit 100% kan weten wat jou vriendinnen zouden kunnen doen. Die vriendin van jou kan het heel onschuldig aan haar vriend laten zien en die kan het zonder nadenken zo doorsturen en die vriend kan dat eveneens ( en dit is niet een scenario wat nooit voor komt, zo gaan die dingen nou eenmaal vaak) en die gekke vriend kan denken "joh leuk, we zetten deze foto die niet helemaal duidelijk is gewoon lekker op dumpert hebben wij ook weer wat leuks gepost" En dan komt dat moment dat jou lieve buurvrouw die onwetend 2 dagen geleden naakt in een jacuzzi heeft gezeten op de pagina van dumpert en herkent zichzelf direct - ook al is de foto onduidelijk- Denk jij nou werkelijk dat het haar dan niks zou kunnen schelen? Waar haal je überhaupt het lef vandaag een foto van iemand naakt te maken. Als ze naakt gezien wilt worden gaat ze zoals je zelf ook zou willen wel in de playboy staan! En dat staat er los van dat jij het wel oké vind dat mensen je naakt door je huis zien huppelen. Wat je overigens echt helemaal zelf moet weten en wat ook helemaal prima is. Maar kom op hey, waar is het gezonde verstand gebleven? Om nogmaals op je eerste zin terug te komen, nee ik trekt het niet uit zijn verband. Het zou absoluut absurd zijn om een foto van iemand te maken die naakt is. Net zo als dat het absurd is dat iedereen tegenwoordig filmt als er een ongeluk is gebeurd of als er gevochten is. Maar dat is weer een hele andere discussie
Een hoop bla bla om niets. Het is een whatsapp groep met mij en nog 4 vriendinnen. Wij zijn al 25 jaar bevriend. We kennen elkaar beter als dat onze mannen ons kennen en ja ik kan met 1000% zekerheid zeggen dat wat wij met elkaar bespreken en naar elkaar sturen in die groep tussen ons blijft en niet naar derden gaat. Daar hebben zich al zoveel situaties voor geleend en dat is nog nooit gebeurd en dat zal nooit gebeuren. Misschien ergens anders wel, maar hier steek ik niet alleen mijn handen maar zelfs mijn hele lichaam met die van mijn kinderen erbij voor in het vuur. Ik kan mijn vriendinnen namelijk vertrouwen. Als ik dat niet zeker zou weten zou ik een foto ook namelijk niet doorsturen. Maar dit zal tussen jou en mij een oneindige welles/nietes discussie worden. Jij hebt jouw punt gemaakt en ik heb mijn mening. Fijne avond!