Mijn zoontje wordt bijna 3 en nu had ik me iets leuks bedacht om te trakteren maar twijfel steeds meer. Voor zijn verjaardag hebben we het thema duplo. Dit wilde hij graag, in hoeverre hij weet wat we ermee bedoelen dan via internet heb ik een leuk boekje besteld van duplo om uit te delen. Van doosjes smarties en dummies heb ik kleine legeblokjes gemaakt. Tot hier vind ik het leuk maar nu twijfel ik of het volgende kan. Ik heb via mp allemaal legoblokjes gekocht 2e hands.. Een groen vierkant blokje met een bloem. Dat wilde ik in het zakje erbij stoppen. Gewoon omdat het er vrolijk uitziet. Nu ik ze thuis heb vind ik het opeens een beetje raar om een tweedehands blokje en bloempje (je ziet dat ermee gespeeld is) cadeau te doen. Wat vinden jullie? Ik zit al de hele week in dubio en de ene keer denk ik nooo way.. De andere keer denk ik.. Dat ze blij zijn dat ze wat krijgen en ik me zoveel moeite heb gedaan.. En dan heb ik het voornamelijk over de ouders.. De kinderen zal dat echt niet opvallen.. Hoe zouden jullie reageren als je kind met zo'n traktatie thuiskomt?
Ik zou het leuk vinden! Vraag me af of het me op zou vallen dat het niet nieuw is. En ik denk dat mijn zoontje het helemaal wel leuk zou vinden om te krijgen.
Ik zou het niet doen. Maar niet omdat het tweedehands is, want ik haal zelf regelmatig tweedehands spulletjes. Maar als jij het leuk vind en je zoontje vind het leuk, dan moet je het gewoon doen. Wat maakt jou het nou uit wat een andere ouder daarvan denkt?
ik zou hooguit denken, ohja handig geowon eigen lego weggeven, toch nog orgineel waar een ander kindje mee blij kan maken.. ipv de zoveelste (nieuwe) bellenblaas
Mijn middelste kreeg met haar 3de verjaardag lego dus ze speelde niet meer met duplo ik zou denken idd denken dat je je eigen spullen op ruimt. Maar ik zou het toch wel weer grappig vinden dat ze het krijgen.
Nee ik zou er niet blij mee zijn en het meteen weggooien. Maar ik hou sowieso niet van 2e hands speelgoed.
Leuk die wisselende reacties! Ik hou ook niet van tweedehands, maar ik kan die bloemen nergens nieuw los kopen, dus leek me dit een leuke optie. Ik vind het leuk om iets anders te geven inderdaad dan een bellenblaas, chips of cupcakes. Ik denk dat ik het dan maar gewoon doe!