naaktslak

Discussion in 'De lounge' started by tweety, Jun 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miza

Miza Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,801
    1
    0
    Hier liggen de straten enzo er vaak mee vol, maar gelukkig ben ik er in huis nog geen één tegen gekomen.
    Brr..., moet er ook niet aan denken..

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Kunnen jullie ze niet vangen en verkopen aan tellsell ;)
    Of zelf een handeltje beginnen in slakkenslijm :D

3. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

Apr 26, 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Haha die Nemo! :) :) :)
    Is wel een goede van jou! ;)

4. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ja ik kan rijk worden met tell sell dan haha vorige keer stond ik met blote voeten in eentje bleeee die dingen zijn koud brrrrr. waar kan je die veilige korrels kopen ? vanavond een schaaltje bier neerzetten. maar moet ik die dan binnen of buiten neer zetten? ben erg benieuwd waar ze vandaan komen kan het nog steeds niet vindengrrrr.

5. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

Apr 26, 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Pas maar op dat odie niet dronken wordt.Haha.
    Sorry beetje flauw bezig buuf!

6. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    zal dielekker rustig worden dan haha. nou ik ben blij als ik van die beesten af ben het mag droog worden dan zijn ze ff weg

7. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Gelukkig niet in huis, maar er zitten er inderdaad vreselijk veel buiten.. ze zitten overal!

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hihi mn vader had laatst escar go's in een restauarant. 7,50euro.
    Ik zei meteen datie zich dat geld had kunnen besparen,,,,had er zo voor m kunnen bakken en dan nog wel meer als 5 op een bordje :)

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik vind ze ook zooooo vreselijk!
    Met dit natte weer liggen de straten er idd vol mee, en ik ben postbode.
    Ik moet dus tijdens het lopen naar de post kijken en ook nog es die beesten ontwijken, want er op gaan staan vind ik zielig en smerig.
    Je ziet soms van die half levende exemplaren liggen, waar een fiets over een van de uiteindes is gereden, brrr.
    Ik stel me altijd voor dat zo'n beest het midden houdt tussen een champignon en een gum als je 'm in tweeën zou bijten.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Waar jomt deze wijsheid vandaan dat ze weg zijn/minder wordt als t droog is?
    Ik had vorig jaar, en toen hadden we de ene hittegolf na de andere een megaplaag in mn tuin.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik heb me vorig jaar ook rot gezocht en kon niks vinden.
    Dit jaar tijdens t schoonmaken/zomerklaar maken vd tuin vond ik baby slakjes onder mijn houten vlonder waar ik n bankstel op heb staan.
    Dus ze zullen zich wel verstoppen in donkere vochtige ruimtes.
    Ook vond ik daar kleine ronde doorzichtige eitjes.
    Die eitjes had ik vorig jaar ook gevonden in sommige plantenbakken (ook vochtig en donker trouwens, zoveel blad dat er geen zon op de aarde kon komen). Toen legde ik de link niet van die dingetjes naar slakke eitjes. Nu weet ik dus wat t geweest is.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    weet je wat helpt als het buiten is een pot met bier in de grond zetten deksel open en hoppa de volgende dag zit hij vol :) heb het al paar keer uitgetest gehad en het werkte erg goed .
    preoberen waard :) en binne kan je het ook proberen met een potje bier waar ze het meeste zitten
    oke moeten er gene kleine kinderen bijkomen

13. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    neeeeeee iew!

vroeger zei m vriendinnetje altijd dat die beesten heeel hard kunnen en dat ze je achtervolgen! bah en iedere keer weer als ik er 1 zie moet ik daaraan denken :) ben niet bang voor spinnen of weet ik veel wat maar ik gruw van naaktslakken!

o kijk uit met slakken korrels voor je huisdieren en je kids! de hond van 3 huizen verder had bijna t loodje gelegd aan die korrels!

doeiii

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    iieeewww, zitten ze IN je huis? bleehh.. Bij ons allemaal slakken in de voortuin, maar gelukkig komen ze niet binnen. Moet er niet aan denken!

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    pot met bier in de grond zetten in de tuin helpt echt hebben wij ok erg vaak gedaan

16. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    @crisje ik dacht dat ze van vocht en donker hielde vandaar dat ik de droogte wilde hebben haha. vanavond gaat er bier door het huis haha.

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn vriend ging in het donker eens op zo'n naaktslak staan en volgens hem schreeuwde dat best. Echt heel hoog gillen. Wij (mijn ouders en ik) vreselijk lachen. Tot mijn moeder op zo'n beest ging staan, en idd ze gillen! :confused:

18. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België

oh my god dat meen je niet! :confused:

Nou vind ik ze nog veel enger brrrrrrrrrrr

19. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou wij hebben niet zo zeer last van naakt slakken maar meer van gewone slakken man heb er dit jaar (6maandne hahaahaha) al denkik wel 20 doodgereden echt zielig maar ik zie ze ech tniet met de kinder wagen!
    daarvoor nog nooit 1tje gedood!

Share This Page