Hoe mijn collega het deed was als volgt... ze liet de naald eerst een paar keer op en neer naast mijn hand, dan hield ze hem boven mijn hand. Dan weer een paar keer naast mijn hand en weer boven mijn hand, toen bleef ie dus stil hangen...Dus zo kan je dus "kijken" hoeveel en wat voor geslacht je kindjes krijgen... Tis gewoon grappig!
Weet je wat het betekend als de naald boven mijn hand naar rechts een paar rondjes draait, daarna gelijk cirkels naar links maakt (dus hangt niet stil in de tussentijd)?
Ja, ik ken die methode! Mijn moeder heeft het elke zwangerschap nog bij mij gedaan. Bij mijn eerste had ze gelijk, ik kreeg indd een meisje en had zelf ook al wel een heel sterk voor gevoel. Bij de andere 2 zwangerschappen heeft ze het ook gedaan, ook die keer zei mijn voorgevoel het zelfde maar of het waar was hebben we helaas nooit mogen weten.. Bij mijn zus heeft ze het ook gedaan en bij haar was het ook beide keren juist!
Ik heb dus voor mezelf bij de 1e gependeld met mijn eigen ring aan een touwtje. Eerst 3 keer langs je hand laten zakken en daarna boven hand houden, hij bleef toen heel stil hangen. Ik heb eerst gevraagd wat "ja" betekent, nou dan ging hij bijvoorbeeld van links naar rechts, daarna vroeg ik wat "nee" betekent, dan ging hij bijvoorbeeld van voor naar achter en daarna vroeg ik wat "misschien" betekent en dan ging hij bijvoorbeeld rondjes draaien. Ik weet nu ff niet meer uit mijn hoofd bij welke hij nou wat deed, maar hier kwam het ongeveer op neer. Daarna vroeg ik of ik zwanger was of ik een jongen kreeg of ik een meisje kreeg of ik er 1 kreeg of ik er 2 kreeg etc. Ik begon trouwens eerst met vragen waar ik het antwoord al op wist, dus bijvoorbeeld of ik een broer of een zus had etc. En echt voor mijn gevoel bewoog ik zelf mijn hand echt niet. Het is gewoon heel raar en apart en wat anderen ook zeggen: je moet het zien als iets leuks/grappigs, zeker niet om er teveel waarde aan te hechten. Bij mij kwam het in ieder geval wel uit de 1e keer en ook de 2e keer dat ik zwanger zou zijn...
Heb het meteen geprobeerd en echt bizar hoe dat ding op en neer ging bewegen, terwijl de naald bij de andere meiden niks/ nauwelijks deed... Een jongetje... Thuis nog een keer gedaan... Cirkelen als een gek, een meisje..... Boven linkerhand heel erg, boven rechter iets minder (kan dat?). Erg raar dus... Voor m'n gevoel bewoog ik niet en de vriendin die het de eerste keer deed ook niet, maar voor zo ver ik weet krijg ik er maar 1, dus het wordt toch echt afwachten! Mijn voorgevoel was wel een meisje, maar twijfel nu toch! Donderdagavond weten we het...
het blijft een grappig iets.. maaaaar.. woensdag heb ik de echo voor het geslacht, dus ik laat het jullie zeker even weten wat het gaat geworden