Naald kapot/vervangen Lockmachine, wie heeft raad?

Discussie in 'De lounge' gestart door Olicha, 2 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olicha

Olicha Niet meer actief

Goedemiddag,

Ik wilde vanmorgen vroeg aan de slag met mijn Lock-machine, maar krijg het tot nu toe niet voor elkaar een steek te maken. Nu heb ik dus mijn apparaat nader bekeken en volgens mij is mijn naald kapot? Heeft iemand hier verstand van? Is mijn naald kapot en kan ik dit zelf vervangen? Ik weet niet hoe het heet, dus vind het moeilijk te googelen.

Dank voor het meedenken. :)

Bijgevoegde bestanden:

2. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik heb ook een lockmachine, maar omschrijf het deel is wat je denkt dat kapot is? Of waar het op de foto zit. Ik snap zo niet precies wat je bedoelt.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zo zit er ook al naar te kijken....

4. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Naalden zijn makkelijk te vervangen, maar meestal als een locker het niet goed doet hij hij niet juist ingeregen/afgesteld.

5. Olicha

Olicha Niet meer actief

Oh, excuses!
    Ik weet niet of ik het goed heb, maar waar ik met de achterkant van mijn schroevendraaier wijs. Ik zie dan twee naalden volgens mij? En 1 lijkt afgebroken of hoort dit zo?

6. Olicha

Olicha Niet meer actief

Dus naast mijn transporter (wat de stof 'vervoert')..

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Als ik het goed zie is de foto op zn zij geplaatst? Dan is er idd een naald gebroken volgens mij. Er zit een heel klein inbussleuteltje bij je lockmachine en daarmee kun je die naald losdraaien. Nieuwe erin, vastdraaien en klaar.

8. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik krijg helaas geen beweging in de bovenplaat, wat ik ook doe. Ik kan het niet opendraaien. Ik zal dus naar een monteur ermee moeten. Bedankt in elk geval voor het meekijken.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Heb je een foto van de gehele lockmachine?

10. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ja.. zijn deze fotos duidelijk? Ik wijs met de potlood aan waar de naalden zitten.. de linkernaald is volgens mij afgebroken.

Bijgevoegde bestanden:

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Kan je de naalden niet verder naar boven zetten en m dan vervangen?
    De bovenplaat hoeft er niet af hoot. Gewoon aan de knop draaien tot dr naalden in de hoogste stand staan en dan met een schroevendraaiertje de kapotte naald eruit halen, is echt een eitje!

anica vindt dit leuk.
  12. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik kan het niet goed zien maar zoals ik op de eerste foto dacht te zien gaat het om 1 van de 2 naalden. Je kunt dan met de draaiknop rechts de naalden omhoog draaien en dan losmaken met het imbussleuteltje. Zoals op de foto's. Maar misschien heb ik t mis

Bijgevoegde bestanden:

13. Olicha

Olicha Niet meer actief

Het gaat om de naalden die naast transporter liggen. Dus niet waar ik de draad door rijg..

14. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Volgens mij bedoel je niet de naald maar de geleiders van de draad (weet eigenlijk niet hoe dat officieel heet).
    Want naast de transporter, wat je in een reactie schrijft zitten niet de naalden. Op de foto's lijk je ook niet de naalden aan te wijzen.
    Bij mijn lockmachine hebben die geleiders wel allebei een soort punt ( niet scherp) maar ik heb een andere lockmachine dus het zou best kunnen dat het bij jou zo hoort te zijn.
    Inspannen van de machine komt wel heel precies.

15. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Dan had ik t mis idd. T is, zoals gezegd, wel heel belangrijk dat je m goed inrijgt. Juiste volgorde van draden en juiste spanning. Ook een botte naald kan tegenwerken. Zon andere soort naald breekt niet zo makkelijk, t is mij in elk geval nog niet gelukt. Maar als je er niet uitkomt toch maar eens naar de dealer idd.

16. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ja Janna, volgens mij bedoel ik dat! 1 van mijn .." punten is stuk, niet scherp meer. Ik denk dat ik langs een dealer moet, want ik heb zoiets ook niet in huis.

17. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Ik weet niet of je dat zelf kunt vervangen. Volgens mij breekt dat niet zomaar.
    Betwijfel ook wel of het invloed heeft op je steek mocht het kapot zijn. Je steek wordt gemaakt voordat de steken over die 'geleiders' gaan.

18. Olicha

Olicha Niet meer actief

Als ik zeg maar probeer te naaien, zie ik alleen nog maar draad komen en geen steken (weet niet of ik dat correct zeg). Weet even niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Ik zie dat ik dinsdag in elk geval naar een monteur kan gaan hier in de buurt. Tot die tijd kan ik dus in elk geval niks afwerken. Tegenwoordig werk ik alles af met mijn rockmachine, dus helaas moet ik nu even een andere hobby zoeken.

Deel Deze Pagina