Naaldenangst (intramusculair)

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 1 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier inderdaad ook al lange tijd b12 injecties. Ik neem het niet op dus moet blijven spuiten. Voorheen moest ik naar de huisarts hiervoor. Dat kon alleen tussen 2-3 uur middags. Zo vervelend als je gewoon werkt.. starre assistente/huisarts. Zelf kan ik het niet ivm beperkte handfunctie. Nu komt de thuiszorg prikken. Prima geregeld, vlak voor ik naar mijn werk ga.
    Let inderdaad goed op als je zwanger bent dat je Takeda krijgt i.p.v. Centrafarm.
    Bij mij merk ik meteen een toename van neurologische klachten als ik afbouw

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Toch wel gek eigenlijk, in de bijsluiter staat het heel anders en daarbij is elke patiënt anders.

Zolang je niet makkelijk de aanwezige b12 op celniveau kunt meten moeten ze injecteren naar gelang van klachten en daarna langzaam afbouwen, aangezien bloedwaarde niks zegt over hoeveelheid b12 in je cellen waar je het nodig bent en teveel injecteren kan geen kwaad, te weinig injecteren wel.

Ik injecteer nu bijna 2 jaar 2x per week omdat ik zo’n huisarts had die niet vaker dan 1x per 2 maanden wilde injecteren en mijn klachten steeds erger werden, maar moest maar naar de psycholoog van haar, heel makkelijk altijd van huisartsen, weten ze niet wat het is moet je maar naar een psycholoog (zal vast niet bij iedereen zijn hoor). Als ik wel juist was geholpen had ik nu misschien voldoende gehad aan 1 injectie in de paar weken.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mij was het echt een kwestie van doen, na een paar keer ging het steeds beter. Ampul even in je bh werkt echt heel prettig, en bij de huisarts ook even vragen welke naald bij jouw been past - ik spoot eerst met een naald die eigenlijk onnodig lang en dik was, met een dunnere en kortere ging het ook veel makkelijker. Als je mooi recht prikt, voel je het bijna niet, en dan ook weer mooi recht omhoog halen.
    Mja, flauw antwoord misschien, maar het is echt een kwestie van doen en dan wordt het vanzelf meer en meer een gewoonte.

Ik ging overigens alleen op een rustige plek zitten, bv op bed, alles bij de hand. Prikken met bv de kinderen om me heen vond ik niet zo prettig, ik moest er echt even voor ontspannen.

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Op advies ben ik al een tijdje gestopt met injecties en gebruik ik deze AOV 251 Dibencozide & Foliumzuur. Misschien is dit een idee.
    Heb zelf een tekort door langdurig gebruik van maagbeschermers

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik weet dat jij het beleid niet maakt maar wat slecht :eek:

Ik kan het komende jaar 1x per week blijven gebruiken iig. En dan na een paar maanden eens zelf langzaam de tijd ertussen opbouwen. Maar als ik iets merk meteen terug naar iedere week

Deel Deze Pagina