Hallo meiden, Ben eigenlijk benieuwd of het klopt wat ze zeggen. Dat een derde bevalling juist weer zwaarder en langer duurt dan de voorgaande. Wie heeft ervaring?
Hoi hoi, De VK zei toendertijd al een derde bevalling is alles of niets. De 2 voorgaande bevallingen waren een makkie (achteraf gezien) maar bij de 3e heb ik op een gegeven moment echt de benen bijelkaar gehouden .. ik wilde niet meer, de ontsluiting stagneerde en wel persdrang en de VK heeft met haar vingers de baarmoedermond moeten strippen de laatste centimeters. AUW! Dus bij mij klopt het.. de 3e bevalling was bij mij het pijnlijkst, het vermoeist. Ik heb daarna ook gezegt als dit mijn 1e bevalling was geweest had ik maar 1 kind gehad en nu..... ben ik zwanger van de 4e hihi (nooit gedacht). Weet eigenlijk niet wat ze over een 4e bevalling zeggen. Groetjes
bij mij klopt het ook De 2e 2 bevallingen gingen vrij snel, maar de 3e bevalling was zwaarder en moeizamer
oh lekker dan... Als alles goed gaat word dit mn derde.. Kan me haast niet voorstellen dat t vervelender word als mn eerste... Nouja we zien wel T zit er nou eenmaal in...moet t er ook weer uit!
Jeetje, klinkt niet erg hoopvol. De eerste bevalling duurde in totaal 4 uur en de tweede 2 uur. Erg zwaar heb ik het dus (nog) niet gehad. Hoop dat er ook nog wat positieve berichten komen.....
4 en 2 uur, dan zou ik me niet teveel zorgen maken hoor! Ik heb zelf nog geen ervaring maar mijn zus kreeg haar drie kinderen in resp. 8, 5 en 4 uur. De laatste viel een beetje tegen omdat het een dikke baby was, maar kwam er dus toch vlot uit.
Ja, het is de eerste. Op zich gaat het nog prima, maar van mij mag hij/zij wel komen. Op het laatst zit je toch maar zo'n beetje te wachten he, en ik kan niet meer lekker slapen/lopen etc.
Jee zeg niet erg hoopvol ben zwanger van de derde kan je wel vertellen vond de andere 2 al erg zat als deze nog erger word De eerste was bij mij 24 uur de tweede 2 uurtjes dus ben toch wel benieuwd
hallo ik ben ook zwanger van de derde bij mijn 1ste heeft het 35 uur geduurt bij mijn 2de 7 uurtjes ben benieuwd naar hoe deze bevalling zal gaan maar zal vast geen 35 uur duren
de eerste 2 waren erg zware bevallingen niks ging zo als het moest en weeen die niet goed ontsluitte bij de 1ste heeft het bijelkaar 5 dagen geduurd en de 2de 3 dagen vanwege gebroken vliezen ook bij allebei ingeleid bij 1 geknipt ander gescheurd en de 3de ging super had de hele week al voorweeen ben gestript en precies 6 uur later was me meisje er niet gescheurd niks 1 lange perswee staat op de papier dat ze al zuchtend geboren is
Mijn eerste bevalling duurde 10.5 uur (ingeleid wegens vruchtwater te kort) M'n 2e bevalling duurde 4 uur en 14 min. (thuis bevalling) M'n 3e bevalling duurde nog geen 3 uurtjes (ingeleid met 38.6 weken vanwege BI) Dus hier ook geen problemen gehad met de derde Het eenige vervelende is dat met de derde mijn placenta er niet uit wou en die (nadat ik ruim 1.5 liter bloed was verloren) er onder narcose verwijderd moest worden. Heb daarna 1 nacht behoorlijk last van na weeën gehad.
1 ste bevalling ingeleid met gel en duurde toen het eenmaal goed begon 9 uurtjes en was vrij zwaar 2 de bevalling spontaan en duurde 12 uren en was ook pittig, bij zowel de eerste als tweede pijnbestrijding gehad (pethidine) 3de bevalling thuis gedaan en was echt een makkie...stelde niks voor, had gewoon wat onregelmatige krampjes vanaf 's ochtends een uur of 7, om een uur of 2 's middags echte weeen en om 4 uur was hij er al...5 persweeen geloof ik het was echt een eitje zou het zo weer doen terwijl ik 'm toch wel kneep! Het zegt dus niks hoor, derde kindjes zijn volgens mijn vk wel rommelkindjes, het schijnt wat langer te rommelen van te voren dat klopte bij mij wel (vanaf 37 weken) Succes! Groetjes Roelie