Leroy.. Ziet er m.i. veel mooier uit. En ken twee Leroy's, maar heb eigenlijk nooit getwijfeld over hoe je het uit zou moeten spreken..
Leroy, in mijn ogen is het met 2 e's verkeerd gespeld. (maar trek je daar niks van aan. beide kinderen hebben hier een vrij gewone naam, maar met een iets 'anders dan anders' spelling. wel een spelling die al lang óók voorkomt als voornaam dus niet zelfverzonnen). google eens op beide spellingen, dan vind je vanzelf voorbeelden van allebei.
in nl denk ikdat als ze leroy zien staan het juist gaan uitspreken in belgie twijfel ik eraan en drm lig ik te dubben,maar ben op youtube gaan zoeken en kwam uit op een voetballer leroy fer en werd uitgesproken zoals wij het zouden willen, maar kwam ook uit op een zanger leeroy jenkins ofzo iets en das ook zo de uitspraak... zelf vinden we leroy geschreven ook mooier dan leeroy maar ik twijfelde ad uitspraak ervan.
Leroy! Bestaat naar mijn idee absoluut geen mogelijke verwarring over de uitspraak. Ik vind Leeroy ook heel vreemd staan. De naam Leeroy = 2x gegeven in 2011 De naam Leroy = 49x gegeven in 2011 Zegt toch iets over de meest logischer / meest voorkomende schrijfwijze.
Ik ken iemand met deze naam, super leuk ventje! Je zegt zijn naam als lierooi en je schrijft het als Leroy! Ik vind het er met 2 e's erg raar uitzien, sorry!
is ook niet onze bedoeling om leeroy te nemen maar omdat het hier wel voorkomt zo geschreven en zelfde uitspraak heeft begon ik te twijfelen ad schrijfwijze en drm jullie mening vd schrijfwijze/uitspraak.