naam al in familie, wel doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door flower5, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai dames.

ik zit inmiddels in mijn verlof en iedereen loopt vast tegen een namentwijfel aan. Ik dus ook. dit terwijl we er al met 22 weken uit waren haha.

we hebben een leuke naam. Ik vind hem helemaal super. Maar een neef/nichtje van mij heet ook zo. we zien elkaar 2x per jaar. Op de familiedag en de verjaardag van oma. In het dagelijkse leven verder dus eigenlijk niet. Maar toch haha. Nou was ik van de week bij mijn oma en zag dat mijn uitgerekende datum 3 dagen na de betreffende verjaardag is.

eigenlijk wil ik de naam niet meer veranderen haha. Maar is dit not done?
    enige die het vervelend kunnen vinden is de familie.

hoe zouden jullie het vinden? ik wil de moeder en mijn neef/nicht sowieso een berichtje sturen met waarom. als ik ze niet aardig vond had ik niks met de naam gehad. dus misschien voelen ze zich wel vereert.

nou js.. brand maar los.. of liever.. stel me gerust.

2. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Als het je neefje of nichtje is dan is de moeder je tante toch?

3. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    jep..mijn tante innd. het worden dus geen neefjes/nichtjes van elkaar. het is een generatie verder

4. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik zou je heel graag gerust willen stellen haha. Maar ik zou het persoonlijk niet doen.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik vind altijd dat namen die in de directe omgeving voorkomen not done zijn.
    Maar een nichtje die je maar 2x per jaar ziet?! Nee hoor daar zou ik het niet voor laten.
    En daarnaast als mijn nichtje haar dochter dezelfde naam geeft als mij zou ik het juist wel leuk vinden.
    Lekker de naam zo laten dus.
    Kan me ook niet voorstellen dat de ouders "boos" zullen zijn dus dat berichtje lijkt me ook helemaal niet nodig.

6. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap jullie innd. anders had ik ook niet getwijfeld.

we willen geen hele vreemde naam.. dus dan kom je het al snel tegen haha.
    ik ken van deze naam zelf 2 mensen. een verre collega en mijn neeg / nicht dus.

en dan denk ik.. wat is het risico.. dat ze het stom vinden haha. ik weet zeker dat mijn gezin zeg maar (ouders broers en zussen) mij niet laten vallen. als mijn oom en tante dat wel doen, dan is dat niet anders. zelf schat ik in dat ze even vreemd opkijken en klaar is het. en ik vind de naam zo mooi haha.

jullie lezen het wel. ik verdedig mezelf van A tot Z.

we zullen het wel zien en ondergaan. ik vind de keuz van anderen qua naam ook niet altijd super, maar vind ze daar niet minder aardig om.

7. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

en zullen ze dan ook dezelfde familienaam hebben? Ik vermoed van niet...

8. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    nope niet dezelfde achternaam

9. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier hetzelfde 'probleem'. Maar we gaan wel gewoon die naam doen, is de enige naam die we echt allebei mooi vinden + mooie betekenis heeft.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    doen!!
    ons zoontje heeft ook dezelfde naam als het kindje van mijn nicht! t zelfde dus!
    mijn nicht voelde zich idd wel verreerd en ik zie hun ook nooit!

11. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Gewoon doen!! Ik zou er niets van aantrekken..

12. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    tanx ladies.

eigenlijk moeten we ons er gewoon niets van aantrekken. maar is toch lastig.
    maaar zoals ik al zei.. ik vind ook niet iedereen zijn naam mooi.
    maar verandert dat wat. nee.

als ik nou illegale dingen ging doen, mensen mishandelen of wat dan ook. dan was het wat anders haha

13. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Er zijn meer hondjes die Fikkie heten... ;)
    Zou me er niet druk om maken en gewoon doen dus.

14. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat mij betreft zou het gewoon ok zijn. Een vriend van mij heeft zijn zoon dezelfde naam gegeven als die van mij. Echt geen probleem, alleen maar vereerd. Als hij zegt: wat een leuke naam! Dan weet ik dat hij het meent (en andersom ;) ). Maar als je er echt mee zit, waarom bel je dan niet gewoon even je tante op en leg je het voor. Heeft ze meer kinderen? Dan zou jij niet eens expliciet de naam hoeven te noemen, maar hoef je alleen te vragen wat zij er van vindt als jullie een naam uit haar gezin gebruiken.

15. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een ex-vriend en het kind van zijn neef heeft dezelfde naam. Hij vond het geen probleem en de familie ook niet, ze vonden het allemaal leuk.

Alleen bij een broer of een zus zou ik het niet doen.

16. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Gewoon doen. Wij doen het ook, als het een meisje wordt krijgt ze dezelfde naam als mijn nichtje, de dochter van mijn tante, niet mijn zus hihi.
    Niet dezelfde achternaam, we zien elkaar regelmatig, maar ja, ik vind het oke. En ik denk dat mijn nichtje super trots zal zijn ;)

17. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

26 nov 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Wij hebben een naam laten schieten omdat voor en achternaam tzelfde zou zijn. Dat vind ik wat anders. Zeker omdat t een niet veel voorkomende naam was. En dan zouden er ineens twee kinderen van zijn met precies dezelfde naam (voor en achter).

Ik vertelde de nicht van m'n man dat laatst en ze had het nog geen probleem gevonden ook. Dus t kan echt reuze meevallen! Wij wilden t zelf niet.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Er zijn heel wat meer hondjes die Fikkie heten hoor. En in families zie je toch heel vaak dat een naam vaker voorkomt? Als jij het de naam vindt, gewoon geven!

19. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik zou t ook niet doen. Is iets te dicht bij

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij ons is dit dus een paar maanden geleden gebeurt. De naam van onze oudste, is nog een keer gegeven. We zijn elkaar regelmatig en ik vind het eerlijk gezegd dus niet leuk!

Deel Deze Pagina