naam al in familie, wel doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door flower5, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bardot

Bardot Lid

22 jan 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het voor jullie DE naam is, zou ik het gewoon doen.. Een naam bedenken is al lastig genoeg en je kan niet overal rekening mee houden..

2. flower5

flower5 Actief lid

4 jul 2012
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    tanx dames

@marloes hoe ver is de familie zeg maar?
    en waarom vind je het niet leuk?
    is het een vernoemde naam of dat niet?

3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon doen als ik jullie was. Bij ons in de fam komt 1 naam ook vaker voor.

Zo ging dat vroeger ook heel vaak!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het niet erg vinden. Sterker nog, mijn nichtje had haar dochter bijna mijn naam gegeven ;). Maar wij hebben meer een zussenband en zien elkaar regelmatig. Op de proefdruk van het geboortekaartje staat mijn naam en een met bord met mijn naam had haar man al gemaakt :). Maar mijn nichtje kon er toch niet aan wennen en dus is het een andere naam geworden. Ik geloof niet dat er iemand in de familie zou zijn die het een probleem had gevonden als het wel mijn naam was geworden.

5. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik zou het persoonlijk ook niet doen!!

6. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon doen. Waarschijnlijk vindt je nichtje het juist een eer. Kan me niet voorstellen dat iemand er moeilijk over doet.

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou dat persoonlijk nooit doen, mijn kindje dezelfde naam geven als een nicht, of neef. Maar goed, dat ben ik :cool: Sorry, geen geruststelling dus I know.

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier heeft onze jongste ook dezelfde naam als een achternichtje van mij.
    Ik zie mijn nicht nooit en haar kinderen al helemaal niet.
    Hier hebben we het dus wel gewoon gedaan.
    Maar was het een nichtje of neefje geweest waarmee ik nog contact zou hebben dan zou ik het minder snel doen.

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Maar als het voor jullie de naam is dan kun je het misschien maar beter wel doen. Jammer als je er spijt van krijgt.

10. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    hiier ook twijfel hoor hahah

maar ik zou het gewoon doen als jij het eenleuke naam vind en er achter staat waarom niet :D

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Ons dochtertje heeft als tweede naam dezelfde naam als het jongste dochterrtje van het nichtje van mijn vriend. Best ver weg dus en ook nog als tweede naam, maar toch vielen ze er wel een beetje over. Niet met zoveel woorden, maar ze moesten er 'aan wennen' omdat het 'familie was'. Ik vond dat wel wat overdreven, omdat het maar om een tweede naam ging..
    Later hebben vrienden van ons die ver weg wonen, die zelfde tweede naam als eerste naam aan hun kindje gegeven. Vond ik erg leuk, gewoon omdat we dat al een leuke naam vonden! En ook wel een beetje een compliment.
    Ik zou als eerste naam wel een beetje voorkomen dat het dezelfde wordt als een familielid of kindje in de directe omgeving.

12. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    gewoon doen!!!!

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.391
    10.333
    113
    vroeger kwam het anders heel vaak voor of dezelfde naam of net een variatie er op.
    Als het echt de naam is zou ik me daar niet druk om maken :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je elkaar zo weinig ziet zou ik het gewoon doen

15. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Bij ons in de familie is het geen probleem. Ik zou het dan ook zeker doen. Zeker als je je neefje maar 2x per jaar ziet..

16. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mijn neef heeft een dochter gekregen die dezelfde naam heeft als ik. Geen enkel probleem hoor, juist wel grappig!

Deel Deze Pagina