Als het voor jullie DE naam is, zou ik het gewoon doen.. Een naam bedenken is al lastig genoeg en je kan niet overal rekening mee houden..
tanx dames @marloes hoe ver is de familie zeg maar? en waarom vind je het niet leuk? is het een vernoemde naam of dat niet?
Ik zou het gewoon doen als ik jullie was. Bij ons in de fam komt 1 naam ook vaker voor. Zo ging dat vroeger ook heel vaak!
Ik zou het niet erg vinden. Sterker nog, mijn nichtje had haar dochter bijna mijn naam gegeven . Maar wij hebben meer een zussenband en zien elkaar regelmatig. Op de proefdruk van het geboortekaartje staat mijn naam en een met bord met mijn naam had haar man al gemaakt . Maar mijn nichtje kon er toch niet aan wennen en dus is het een andere naam geworden. Ik geloof niet dat er iemand in de familie zou zijn die het een probleem had gevonden als het wel mijn naam was geworden.
Ik zou het gewoon doen. Waarschijnlijk vindt je nichtje het juist een eer. Kan me niet voorstellen dat iemand er moeilijk over doet.
Ik zou dat persoonlijk nooit doen, mijn kindje dezelfde naam geven als een nicht, of neef. Maar goed, dat ben ik Sorry, geen geruststelling dus I know.
Hier heeft onze jongste ook dezelfde naam als een achternichtje van mij. Ik zie mijn nicht nooit en haar kinderen al helemaal niet. Hier hebben we het dus wel gewoon gedaan. Maar was het een nichtje of neefje geweest waarmee ik nog contact zou hebben dan zou ik het minder snel doen.
Ik zou het niet doen. Maar als het voor jullie de naam is dan kun je het misschien maar beter wel doen. Jammer als je er spijt van krijgt.
hiier ook twijfel hoor hahah maar ik zou het gewoon doen als jij het eenleuke naam vind en er achter staat waarom niet
Ons dochtertje heeft als tweede naam dezelfde naam als het jongste dochterrtje van het nichtje van mijn vriend. Best ver weg dus en ook nog als tweede naam, maar toch vielen ze er wel een beetje over. Niet met zoveel woorden, maar ze moesten er 'aan wennen' omdat het 'familie was'. Ik vond dat wel wat overdreven, omdat het maar om een tweede naam ging.. Later hebben vrienden van ons die ver weg wonen, die zelfde tweede naam als eerste naam aan hun kindje gegeven. Vond ik erg leuk, gewoon omdat we dat al een leuke naam vonden! En ook wel een beetje een compliment. Ik zou als eerste naam wel een beetje voorkomen dat het dezelfde wordt als een familielid of kindje in de directe omgeving.
vroeger kwam het anders heel vaak voor of dezelfde naam of net een variatie er op. Als het echt de naam is zou ik me daar niet druk om maken
Bij ons in de familie is het geen probleem. Ik zou het dan ook zeker doen. Zeker als je je neefje maar 2x per jaar ziet..
Mijn neef heeft een dochter gekregen die dezelfde naam heeft als ik. Geen enkel probleem hoor, juist wel grappig!