Mijn man kwam op leuke idee om onze zoon naar zijn vader te noemen maaaaaarrrr......... Daar komt ie, zijn vader heet Pierre. Namen zoals Pieter, Peter, pier tja....daar hou ik absoluut niet van. Vandaar mijn topic, heeft toevallig iemand een idee voor een leuke naam? Mijn andere kinderen heetten Myrna en Sven. Die zijn overigens naar niemand van Fam. Vernoemd.
Haha, sorry dit komt heel bekend voor... Het is dat wij nu een meisje verwachten.. Anders had het denk ik iets van Per geworden, als tweede naam.
Fjerre Ferre Jerre (zo uitspreken of als Pierre met een J - zjerr) Jerry Zjer (beetje apart haha) Hmm verder kom ik even niet.
Pelle zou ook nog kunnen natuurlijk. Hoewel ik zelf Ferre wel leuk vind, ook bij de namen van je kinderen. Vind er ook nog wel iets van de klank in zitten van Pierre. Anders kan je altijd nog iets van Ferron Pierre doen en dan roepnaam Ferre bijv.
Waarom niet gewoon Pierre als tweede naam? Ik vind het nooit zo heel leuk om te vernoemen en dan een heel andere naam te hebben
Je kunt ook vernoemen in een 2e naam? Is misschien makkelijker. Maar goed, hier ideetjes: Per, Perre Pjotr / Piotr Peer Peije Peio / Peijo Pejo / Peo Pekka Pelle Pero, Perro Berre, Bjerre Ferre, Fjerre / Fierre Herre, Hjerre Jerre / Yerre, Gerre, Ger Sverre Terre, Thierre / Tjerre Werre
In de Bijbel werd Petrus, waar Pierre een afgeleide van is ook wel Cephas genoemd. Je zou ook naar buitenlandse vormen kunnen kijken zoals Fedor, Boutros, Pekka, Pelle, Bedrich Of je kijkt naar de betekenis: rots of steen, en je noemt hem Rocky.
Perrin Riemer Kun je de naam misschien combineren met de naam van je man en daar een leuke naam uithalen? Of met de naam van jouw vader?