Hoi dames, Wij zijn op zoek naar namen voor onze derde spruit. Voor een meisje hebben wij nog geen idee, voor een jongen komt de naam Maurits steeds naar voren. Mijn man heeft als tweede naam Alexander Nu leek het ons mooi om de naam Alexander aan een eventuele zoon door te geven. Maar wordt de combinatie van Maurits Alexander niet te "koninklijk?" Of andere leuke suggesties?
Tuurlijk niet, je gebruikt de tweede naam verder niet immers. Alleen op papier bij officiële documenten. Gewoon doen
Wel heel koninklijk ja. Maar ik neem aan dat je je kind verder toch gewoon Maurits noemt? Dan kan het prima vind ik. Dat gezegd hebbende: ik heb zelf wel combinaties als Ava Marina en Marcus/ Maxim(us) Aurelius niet gedaan omdat ik daar ook teveel een bepaalde associatie bij had. Iets van een heel andere categorie: Peter André bijvoorbeeld zou ik zelf dus ook niet doen. Maar gek genoeg vind ik het voor een ander prima kunnen allemaal..
Onze zoon heet, ja wel… H.idde Al.exander Toen we mijn oma belde zei ze de naam ter bevestiging na “Willem-Alexander?” Uhhhh nee oma Totaal niet bij stilgestaan eigenlijk. Nog steeds heel blij met beide namen. Maurits Alexander vind ik dan vanzelfsprekend ook heel mooi!
Ik vind het alleen als je beide namen zou gebruiken dus MA als roepnaam, dat vind ik te. Maar ik vind Maurits een mooie naam en de 2de naam ook, ik houd van 2/3de namen mét betekenis of vernoeming.
Erg koninklijk ja , maar daar is niet iets mis mee. Voor ons zouden de namen veel te serieus zijn. Wij zijn maar simpele zielen, een Maurits zou hier niet passen, haha. Maar ik ken gezinnen waar een Maurits prima zou passen Hoe heten je andere kinderen?
Ik las dit topic en ik wist: hier moet de naam Alexander in voorkomen. Volgens mij gebruik je met name de eerste naam in het dagelijks leven en die vind ik zelf minder 'koninklijke' associaties oproepen dan de 2e. Maar prima namen toch!! En zeker als jullie het leuk vinden. Iedereen heeft ongetwijfeld over iedere naam wel een mening. Ik zie geen reden om het niet te doen