onze tweede spruit is op komst en ik ben druk bezig met het zoeken naar een leuke naam (geslacht is nog onbekend). Nu zit ik met het volgende 'probleem': De namen van mij, mijn vriend en mijn zoon beginnen allen met een M. Sterker nog, onze namen beginnen allemaal met MA. Nu hebben we dit niet met opzet gedaan, maar we wisten gewoon meteen dat dit DE naam was (Max). Nu met de tweede wil ik eigenlijk bewust voor een andere beginletter gaan, vind het anders zo afgezaagd. Ben alleen bang dat het dan niet past met de rest, of dat hij/zij zich buiten gesloten gaat voelen. Wat denken jullie?
Had t in eerste instantie niet gedaan maar nu jullie alle drie zo beginnen tja lastig zou t toch voortzetten of anders dat de kinderen wel evenveel letters hebben. Marcel Martine Max en Lex bijv klinkt meer alsof hij erbij hoort dan dat de tweede ineens Vincent heet als je begrijpt wat ik bedoel
Wij hebben onze zoon ook een naam gegeven met een letter M en onze namen beginnen hier ook mee. We hebben dit niet bewust gedaan. Maar vonden het gewoon de mooiste naam. We gaan dan nu ook niet bewust weer de letter M gebruiken, loopt t zo, dan loopt t zo... Anders ook prima. Vind een naam verzinnen al lastig genoeg Wel hoor ik in me omgeving dat ze verwachten dat we weer een M doen... Maar laat ze maar denken
Ik zou er niet al te veel over nadenken en gewoon voor de naam gaan die je het allermooiste vindt. Als dat toevallig weer een ma-naam wordt prima en als het een andere beginletter wordt ook helemaal prima. De letters maken jullie niet tot een gezin, toch?
Ik vind het juist altijd heel vergezocht als een tweede en later misschien derde kind dan ook zo'n beginletter krijgt. Ik zou het dus juist niet doen eigenlijk, tenzij je echt een naam met de m of ma het allermooist vindt. Het kind zal zich echt niet buitengesloten voelen lijkt mij. Jullie kiezen toch de naam die jullie het mooist vinden! Dat zou ik als kind een fijner gevoel vinden dan een soort gedwongen tweede keus naam...
Ik zou voor de naam gaan die jij leuk vind. Mijn ouders hadden voor de eerste 3 kinderen dezelfde beginletter, voor de vierde eigenlijk ook, maar toen werd de naam al aan mijn neef gegeven, mijn ouders hebben toen een andere voorletter gekozen. Mijn broer voelt zich hierdoor echt niet buitengesloten.