Gisteren hebben we te horen (en te zien) gekregen dat we nu een zoontje verwachten. Ik was een beetje overdonderd (en de papa was in zijn hoofd al een legotrein aan het kopen ) want had volledig gerekend op een meisje. Ik ging zó op mijn voorgevoel af dat het nog niet eens in mijn hoofd was opgekomen dat het ook een klein kereltje kon zijn. Ik ben er absoluut super- superblij mee en vindt het fantastisch dat we na een dochter ook een zoon mogen verwelkomen! Maar...ik heb nog nooit nagedacht over jongensnamen. En ik heb al behoorlijk wat lijstjes zitten afspeuren maar tot nog toe ben ik nog geen leuke/passende naam tegengekomen. Namen die we 'wel aardig' vinden zijn Sebas, Jesse, Lars. We houden niet van engelse namen als Jason, Justin, Dylan, Damian etc. Liever ook niet met een C, D of E te beginnen. Onze dochter heet Danique dus daar moet het ook nog bij passen. Ben benieuwd wie er leuke passende ideetjes heeft
Alexander Allard Alwin Andreas Antonie Arnoud / Arnout Arthur Bastiaan, Bastian Bastijn Benjamin Bjorn Boudewijn Fabian, Fabiaan Felix Fender Ferdi Ferry Filip Floris Gerben Guus Hessel Ischa Janoah Jari Jarne Jasper, Jesper Jelle, Jelke, Jelte Jelmer Jeroen Jesse * Jochem Joeri Johan Jonas Jonathan Jonne Joord, Jort Jordy Joren, Joran, Jorn Jorian, Joriam Jorik / Jorick Joris Jorrit Jozua * Juliën Jurgen, Jurjen Jurrian, Jurriaan Jurriën Justijn, Justian Justus Kamiel Kasper Krijn Laurens Leander Lennard Levijn, Livijn Lodewijk Louis Lowie Lucas Maarten, Marten Marijn, Marlijn Marius, Marinus Marnix Martijn Matthias, Matthijs Maurits Maxim Melchior Melle Menno Merijn, Merlijn Merwin Michaël Michiel, Machiel Milan Nathaniël Neander Niels Olivier Pepijn, Pippijn Perrijn Phanuël Philip Quint, Quintijn Quirijn Rafaël / Raphaël Ralph / Ralf, Rolf / Rolph Ramiël Reinout / Reinout, Reinier Roan Robbe, Ronne Robin Roderik Roel, Roelof, Roeland Rogier Romijn Ruben, Rubin Rutger Samuel Sander Sebas Serafijn Severijn Sijmen Silvan, Silvian Silvijn Simon, Simen / Siemen Staas Stan, Sten Stef, Steffen Stefan, Steven Stijn Thijn, Thijs Thomas Tiede, Tiele Tiemen Tijmen / Thijmen Timon Tristan Valentijn Wander Wessel Wilco Wout, Wouter Xander Yorick
Jens - Jins Jilles Lard Wessel Midas - Milas Jisse Mels Nils Silas Tobias Julias Sven Rens - Rins Mats Sjors Sieme - Siem Siebe - Sieb Lasse Gijs Senne Sebbe - Seb Seppe - Sep Sam Wisse Sibbe - Simme Basten Jurre Hidde Jannik Ward Sjoerd Ties Jard Bas Sil Julas Noud Abel Roan Aron
Bedankt voor alle suggesties! Ik heb een aantal namen aan mijn lijstje toegevoegd. Manlief mag vanavond weer gaan 'strepen'...ben benieuwd hoeveel er weer overblijven. Ben bang dat ik geen 'wauw'naam zal vinden voor onze zoon...
Gefeliciteerd! Leuke verrassing dus! Sebas vind ik wel leuk! Lars ook wel. Maar sebastiaan vind ik nog leuker! Of iets als: Milan Gijs Ivo Nathan Noud Silvijn Benjamin
Dankje, inderdaad een verrassing! Nu een paar dagen na de geslachtsbepaling begin ik er steeds meer aan gewend te raken dat we toch écht een zoontje gaan krijgen. Hebben twee pakjes gekocht voor ons knulletje en dat helpt ook bij het besef. En jongenskleren zijn natuurlijk ontzettend stoer dus dat is een mooie afwisseling na al het roze, alle prinsessen, glittertjes etc. Qua naam ben ik denk ik te kieskeurig. De meeste opties die jullie geven vind ik nog steeds niet leuk. Sommige vind ik 'wel aardig' maar verder dan dat kom ik nog niet...Ik ga al jullie opties aan mijn man voorleggen en geef hem 'het voorrecht' (zo breng ik het in ieder geval bij hem haha) om de naam te kiezen