Hallo, Ik zie door de bomen het bos niet meer! Heb een zoontje Jorrit, maar ben zwanger van een meisje. Ik wil graag de naam Inge erin verwerken. ( stamt af van de naam van mijn overleden moeder, maar wil haar eigen naam niet gebruiken, dus Inge ervan gemaakt. ) Maar nu wil ik dat dus als Eerste naam hebben, maar dan alsnog een roepnaam erbij.. Maar ik weet niet wat er allemaal mooi bij is qua namen... Jullie tips??
Hebben jullie al een paar roepnamen die je leuk vindt? Hou je meer van korte / lange namen, Nederlandse of maakt niet uit etc.? Namen die ik goed achter Inge vind passen zijn wat langere namen, vooral met de klemtoon achterin, zoals Jasmijn, Feline, Manouk en Vayen. Maar dat moet wel je smaak zijn natuurlijk. De vernoeming is heel mooi, maar uiteindelijk gebruik je die roepnaam natuurlijk veel vaker en moet je die niet alleen maar willen omdat die mooi bij Inge past. Misschien kom je straks op een naam die toch mooier klinkt als je Inge eráchter zet in plaats van ervoor. Overigens, bedenk je wel dat op officiële documenten altijd die 1e naam staat. Wij hebben de vernoeming daarom als 2e naam gedaan. Misschien vind je dat mooi of geen probleem, gewoon een tip want niet iedereen denkt daar bij na
Mag ook als 2e naam gedaan worden hoor. Als het er maar in komt te staan. Dus mag ook roepnaam en dan Inge er achter.. Jasmijn was ook min gedachten maar die naam was ook bedacht met mn ex dus niet handig.
Inderdaad wat Lilou zegt over officiële documenten. Daarom hebben mijn zoontjes ook hun roepnaam als eerste naam. Mijn ex had dat niet, en die vond dat vervelend. Maar ieder zijn of haar keuze natuurlijk. Mooi dat jullie gaan vernoemen. Ik vind inderdaad ook langere namen mooi achter Inge, maar weet niet of jullie nog een bepaalde stijl of herkomst in gedachten hebben? Voorbeelden die ik mooi vind bij Inge: Inge Juliette Inge Charlotte Inge Charlene Inge Nadine Inge Caroline Inge Jolene
Inge Marije Inge Jolijn Inge Mardée Inge Manouk Inge Lotte Inge Livia Inge Sara Inge Hanna Inge Olivia Inge Jenthe Inge Benthe
Inge Felicia Inge Isabelle Inge Roos Inge Milou Inge Rosalie Inge Michelle Inge Suzanne Inge Lisanne Inge Roosmarijn Inge Daniek Inge Fabiėnne Inge Noralie
Ah, dan hebben we aardig dezelfde namensmaak zo te lezen Sophie vind ik er ook leuk bij trouwens (en erg mooie naam, ondanks de huge populariteit). Jammer van Jasmijn, misschien wel; Inge Annemijn Inge Emilie Inge Madelief Inge Fleur Inge Jelijne Inge Saar Inge Milou Inge Fien Silke Inge Fleur Inge Milou Inge Mirthe Inge Fayen Inge Zara Inge
Leuken namen zitten er tussen. Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp trouwens dat als ik de naam Inge doe en daarna roepnaam dat de naam inge altijd op papier komt te staan als eerste?
Dat klopt. Ik zou daarom ook altijd de roepnaam als 1e naam doen. # Namen gerelateerd aan Inge: Inga Ingeborg Ingebjørg Inger Ingrid Inka Namen gemaakt van Inge: Ginger Angelien Inke, Inkje Ine, Ynke ~~~ Andere naamideeën voor Jorrits zusje: Aafke, Aafje Amber Amke Anne, Anke Aukje Beitske Bernou Betske Charlotte Claire Dautsen / Doutsen / Doutzen Edou Eefje, Eva Eke Elke, Elka Ellen Ellis Elske Emma, Emke Ese, Esa Fem Femke, Famke Fenna, Fenne, Fenneke Floortje, Flore Hanne, Hanna Hanneke Hieke Ibelina Iesel Ieve / Ive Imma Ise / Ize, Isa Jade Jeldau / Jeldou Jelske Jeltje, Jeltsje, Jeltske Jet, Jette, Jetta, Jetske Jildou / Jildau Jilske, Jilke Jinne, Jinske Jiske, Jitske Jitte, Jitta Julia Julie, Juliette Leanne Lian, Lianne Lieke Limme, Limke Lotte, Lotta Maartje Marieke, Marijke Marije Marre Meie / Meije Meike, Maike, Maaike Mena Merel Mieke Mirle, Marle, Merle Mynje Nanna, Nanneke Niene Nienke / Nynke, Ninke Noortje, Nore, Nora Renske, Rinske Rikst / Rixt Roos, Rosa, Rosalie Rosanne Sanne, Sanna Sara Saske, Sasse Selle, Sille Sietske / Sytske Silke Siene, Sinne Sofie Teske Tsjitske / Tjitske Welmoed Wytske / Wietske Yfke Ymke
Enkele bestaande namen met delen die ook erg geschikt zijn als roepnaam: Ingelise Ingelotte Inge-Roos Inge-Marie Inge-Sophie Inge-Christine