Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Bij m'n dochter hebben we de oma's vernoemd, dit ging heel makkelijk omdat we van 2 namen een 1 naam konden maken die ook nog eens leuk is. Bij de opa's is dit wat lastiger, dus aan jullie de vraag of jullie kunnen helpen! Het hoeft nu niet 1 naam te zijn want dat is erg lastig! De namen zijn Marinus en John (Johannes)! Kunnen we hier iets mee? alvast bedankt!!
Marinus (romeins) betekend: van de zee.... meisjesnamen met diezelfde betekenis zijn: -Merisa/Merise (latijns) -Eldora (grieks) -Marea (latijns) -Marinde -Marissa -Marinne/Marin -Mayris Johannes (latijns) betekend: God is verzoenend... meisjesnamen met diezelfde betekenis zijn: -Ianna (schots) -Iva (russisch) -Janne/Janna (deens) -Yana (engels) -Evon/Evonne (welsch) -Felisha (keltisch) -Janina (pools) -Janika (hongaars) -Shevon (iers) -Joanne (hebreeuws)
Oja hier ook de jongensnamen met dezelfde betekenis: Voor Marinus: -Merijn/Marijn -Meris (latijns) -Yorwin -Dymas (grieks) -Marnix -Erwyn/Erwin Voor Johannes: -Jake (engels) -Ivan (slavisch) -Jani (fins) -Jens (deens) -Jon (baskisch) -Jovanny/Jovany (italiaans) -Nino (italiaans) -Yannic/Yanick (frans)
Weet ik nog niet! Bericht was eigenlijk gericht op een jongen, maar hier zitten ook leuke meiden varianten tussen dus beide is top!
Ik zou er niet heel wat anders van maken. Dus bij een meisje Marina Johanna of Marjo. En bij een jongen gewoon marinus johannes. Combinatie is wat lastig.