Heb al eerder hierover gepost, onder het motto van "ooit". Nou, "ooit" is aangebroken hihi, ons tweede kindje komt eraan! Weliswaar pas over een maand of 8, maar och... Onze zoon heet Lars, we zoeken een naam die daar mooi bij past! Geen moeilijke lange naam, liefst niet eindigend op "y" of "i". Bij voorkeur 1 of 2 lettergrepen. Iemand ideetjes? Graag zowel jongensnamen als meisjesnamen.. we hadden al een meisjesnaam maar omdat we niet uit de schrijfwijze komen zal die waarschijnlijk gaan afvallen....
Lars en Jurre Lars en Niels Lars en Tycho Lars en Thijs Lars en Mathies Lars en Sven Lars en Ella Lars en Fiene Lars en Fleur Lars en Marrit Lars en Marlou Lars en Saar Lars en Jasmijn Lars en Norah
Smile: Niels en Thijs staan inderdaad al op mijn lijstje Jurre, Tycho en Sven vallen af ivm kindjes van mensen die dichtbij ons staan. In die richting zoeken we het dus zeker wel! De meisjesnamen twijfel ik dan weer een beetje meer over... ik vind meisjesnamen moeilijker dan jongensnamen! Saar vind ik wel mooi, de andere uit dat lijstje eigenlijk niet zo. Vind het ook moeilijk om aan te geven waarom... De naam die we hadden was Mirthe/Myrthe. Helaas wil ik het geschreven met een "i" en mijn vriend met "y" en zijn we vooralsnog beiden niet bereid om toe te geven... haha! Rens vind ik mooi, maar ook weer een goede vriend met die naam. Zucht. Linde.. ja dat zie ik wel zitten! Maar vriendlief vrees ik niet.Maar ik ga het onder zn neus duwen..
Ok...nog ff verder brainstormen: Lars en Hugo Lars en Jesse Lars en Thom Lars en Niek Lars en Roan Lars en Timo Lars en Rick Lars en Aron Lars en Marijn Lars en Seth Lars en Noa Lars en Elin Lars en Anna Lars en Roos Lars en Sanne Lars en Maud Lars en Fleur Lars en Amy Lars en Manouk Lars en Hanne Lars en Nieke Lars en Indy Lars en Vera Lars en Sterre PS: ik vind Mirthe een onwijs leuke naam. (Maar dan inderdaad met een I en geen Y)
Hahah Smile, fijn dat je het met me eens bent wat betreft Mirthe hihi. Ik ben nu zo gek op die naam dat alle andere meisjesnamen eigenlijk gewoon afvallen.. ik moet me daar echt even overheen zetten vrees ik. Of met keiharde argumenten komen waarom Mirthe echt met een i moet! Van jou lijstje jongensnamen vind ik Jesse en Niek ook zeker kanshebbers! Hanne vind ik ook wel leuk van de meidennamen. Femmes82: Jesse dus van je meidennamen.. ik weet het niet. Pff zo moeilijk! eerder zag ik Marit, die vind ik wel weer heel mooi maar ja, de dochter van mijn vriendin heet zo. Lastig! Gelukkig heb ik nog een hele tijd!
Lars en Finn Lars en Kai Lars en Bent Lars en Yves Lars en Tom Lars en Job Lars en Niek Lars en Mick Lars en Sofie Lars en Bente Lars en Ninthe Lars en Suze Lars en Lotte Lars en Iris
En Marrit dan? Ik moest er eerst aan wennen...maar vind het nu veel meer van deze tijd en vlotter dan marit! En wat betreft het overtuigen van je partner...maak en poll aan met de schrijfwijze Mirthe of Myrthe. Ik denk dat een heleboel zullen stemmen op Mirthe. Misschien kun je hem daarmee overtuigen!
Ja Mirthe met de i. De y is veel te lastig als ze gaat schrijven, goed argument? . Ik hou van namen die je schrijft zoals je ze uitspreekt. Lars en Bo Lars en Sven Lars en Wes Lars en Jop Lars en Miel Lars en Iva Lars en Lieke Lars en Reina Lars en Lot
We zitten qua namen wel lekker op 1 lijn Hier hadden we voor een meisje: Anouk lieke Suze Maud meike Jolijn En voor een jongen: kris Niels Daan Mart Niek Sam Alex
Bedankt dames!! Hoop inspiratie! Degene die Ninthe zei: wauwie! die vind ik super! Bedankt!! Die gaat meteen op het lijstje bij de meidennamen!! Fijn dat meerdere van jullie het eens zijn met me over Mirthe hihi. Zal hem dit eens laten lezen, wie weet helpt dat al. Lars en Niels vind ik geweldig samen.