Ik heb 3 meisjesnamen in gedachten, maar kan niet kiezen welke ik nou het mooiste vind. Mijn man vind Megan het mooist. Ook wil ik dat het een beetje bij de naam van onze dochter (Naomi) past. Wat vinden jullie het mooist? Nog eventuele andere opties? Megan Caithlyn Amber Een meisjesnaam is lastig, maar ben bang dat de jongensnaam nog lastiger wordt haha!
Megan, leuk! Hier op het forum zal het antwoord overtuigend Amber zijn hoor. Er zijn hier nogal wat fanatieke anti-buitenlandse namen en anti y-namen en het liefst extreem pro top20 namen Als het niet minimaal 5x op 1 school voorkomt is het haast niet acceptabel volgens een aantal
Nou ja, wat een rare opmerking zeg. Ik bijv. ben helemaal niks anti, ik houd gewoon niet van Engelse namen. Maar mijn kinderen hebben zeker geen top-20 naam en ook de y is vertegenwoordigd.
Ik noem geen namen hoor. Had het ook niet over iemand in dit topic. Gewoon wat mij opvalt bij het lezen van alle namentopics bij elkaar. Niet dat TS ineens denkt dat de andere namen echt absoluut niet leuk gevonden worden, maar als je hier 3 namen neerzet waarvan er 1 nederlands is dan is de uitkomst van de poll al direct bekend.
Nou ja, dat betekent dus alleen dat degenen die reageren meer houden van NL(-klinkende) namen dan van Engelse. Dat zegt toch niet gelijk dat iemand anti-iets is, niet van namen met een y houdt en alleen een top-zoveel naam leuk vindt .
Laat maar, ik ga hier geen discussie over beginnen. Ik ben niet de enige die het opvalt. Meer ga ik er niet over zeggen in een topic van een ander.
Nee, geen Ember, maar Amber. Ik denk stiekem wel mijn favoriet, al vind ik Megan ook heel mooi. En Caithlyn... pfff ik vind ze gewoon allemaal mooi haha! Sparky, ik begrijp wat je bedoelt. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Amber is trouwens niet Nederlands hoor, maar Arabisch hihi! Wist ik ook niet tot ik de betekenis zocht!
ik vind Amber het mooiste van deze drie! En ik houd juist zelf wel van aparte namen en geen top20 namen of dat ze minimaal 5x voor moeten komen in de klas. Mijn jongste heeft ook echt een Engelse naam
Caithlyn vind ik op deze manier niet zo leuk gespeld. Als Katelynn vind ik hem leuker. Maar als het echt om caithlyn met deze spelling is dan kies ik voor Amber. En wat Sparky zegt klopt wel. Grotendeels houden mensen hier van normale goed uitspreekbaare en schrijbare namen. Ik ben zelf ook absoluut geen fan van namen met overbodige Y om het zogenaamd specialer te maken, vreemd gespelde Engelse namen, of Tyrone Usher voor een blond jochie. Maar over nette nornale engelse namen zal ik niks zeggen. Het is alleen mijn smaak niet dus dan ga ik in een poll niet op een engelse naam stemmen. Tenzij To meld dat het haar favoriete naam is, dan zeg ik doen.
Ik ben zelf ook geen fan van geknutselde namen Ik ken een paar kinderen die een normale naam hebben wat klank betreft maar voor altijd hun naam moeten spellen omdat het op hele vreemde manier gespeld is. Maar ook ik moet mijn naam altijd spellen terwijl het een oerhollandse naam is, maar op 2 manieren geschreven kan worden. Enigsinds houdt je dat dus wel bij veel namen. Amber is niet mijn ding, Megan wat meer en ik denk niet dat dat tegenwoordig nog gespeld hoeft te worden, niet in deze schrijfwijze. Dus vandaar in dit geval mijn keuze voor Megan. Amber is ook zeker mooi, maar niet mijn smaak.