Ik vind het zo iets lastigs zo'n naam uitzoeken. Want je wilt de mooiste naam. Toch denk ik ook "wat vindt de omgeving van deze naam" of kan het kindje ermee gepest worden , rijmen er rare dingen op. Kan je het combineren met evt broertjes en zusjes namen. Hoe is t met achternaam etc... En dan... Wat vindt ze straks zelf van haar naam? Maar ja, als je dan nu nadenkt, ben jij blij met je eigennaam? Past het bij je? Had je liever zelf je naam uitgekozen? Haha ik vind t lastig!!
Haha, ik eigenlijk wel. Ik heet Eva en vind m'n eigen naam prachtig. Ik baalde tijdens mijn zwangerschappen eigenlijk zelfs een beetje van mijn naam, omdat ik een meisje graag zo had willen noemen. Gelukkig werden het jongetjes.
Vind mijn naam prima. Staat heel hoog in de top 20 momenteel, maar ken geen andere mensen met mijn naam.
Nee vind mijn oudbollig en apart... Daarom wilde ik ook hele veel voorkomende namen voor mijn kinderen.. Niks aparte, unieks... Simpele naam, die ze altijd goed weten uit te spreken en waarvan je weet de halve wereld heet zo, dus hoef me niet te "schamen" voor me naam
Ik heb een naam die weinig voorkomt en ook nog eens anders gespeld als normaal. Ik moet dus altijd mijn naam spellen, maar ondanks dat ben ik blij met mijn naam en heb ik er nooit moeite mee gehad. Zoals sommige hier soms zeggen ; dan moet je kind altijd zijn/haar naam spellen. Lekker boeiend. Ik moet mijn voornaam, achternaam vriend en mijn meisjesnaam allemaal altijd spellen je raakt eraan gewend hoor
ik ben nooit fan geweest van mijn eigen naam.. komt niet vaak voor en wordt regelmatig verkeerd gespeld of uitgesproken. maar ja ik heet nu eenmaal zo en wat doe je er aan? ben dan ook weer niet zo 1 die haar naam gaat veranderen. dl heeft een 'normale' naam en voor de baby zijn we er nog niet over uit hoe het moet gaan heten..
Ik vind mijn naam nogal ordi en het klinkt beter in een engelstalig land want dan is de Sh klank niet zo duidelijk. Maar als ik de andere opties van mijn moeder hoor dan ben ik toch blij dat het deze is geworden
Ik heet Charlotte en vind het een prima naam, ben nooit met mijn naam gepest... vind dat ook niet echt een heel belangrijk punt.. Want als kinderen willen pesten doen ze het toch wel, valt er niks op hun naam te rijmen pesten ze wel met de kleur van hun haar! Ben jij tevreden over je eigen naam?
Ik heet Ingrid en ben erg tevreden over mijn naam. Natuurlijk wordt het altijd afgekort naar Ing, Ingkie etc. maar dat vind ik zelf geen enkel probleem. Mijn vader wilde mij liever Cynthia noemen, maar mijn moeder zag dat niet zitten als iedereen mij 'Cynthiaatje' gingen noemen. Dus ja, ben blij dat mijn moeder de overhand heeft gehad in de keuze .
Ik heet tirraM (achterstevoren) en ben ook blij met mijn naam. Vroeger was het heel bijzonder, nu komt het vaker voor maar vooral met 1 R. Moet wel altijd mijn naam 2x zeggen en men spelt het verkeerd maar ach. De meeste mensen kennen alleen mij met deze naam en dat vind ik wel handig. Ik heb ervoor gekozen om onze eerste een naam te geven die ongeveer net zo vaak voorkomt in Nederland. Mijn tweede krijgt een hele bijzondere naam. Ik heb zelf gemerkt (werk) dat kinderen niet gepest worden met een bijzondere naam. De kinderen die het meest gepest werden was met de naam Tom (stom) en Bob (de bouwer) dus maak me er niet zo druk om
Ik vind mijn eigen naam eigenlijk wel heel leuk (ik heet Daisy) Alhoewel ik nu zelf niet gauw voor een naam eindigend op -y zou kiezen voor mijn eigen kinderen. Vind de gedachte erachter ook leuk waarom mijn ouders ervoor gekozen hebben. Mijn moeder heeft een heel oud en dik boek uit haar jeugd wat Prinses Daisy heet en de betekenis vond ze mooi "madeliefje" (waarvan zij ma-d'r-liefje van maakte haha) Enige nadeel is dat de Daisy's in films vaak domme blondjes of honden zijn hahahaha.
Leuke vraag. Ik denk dat de meeste mensen hun naam als iets vanzelfsprekends ervaren: hoe zouden ze anders moeten heten? Je naam wordt zonder dat je er iets voor doet een (groot) deel van je identiteit. Dan over mijn eigen naam; Petra. Ik was er als puber een tijdje niet zo blij mee, maar nu wel. Het is een normale naam, die niet bij één bepaald type hoort. Ik zie er zelfs wel de charme van. Al vinden sommigen het een harde naam. Gelukkig ben ik zelf ook niet zo soft.
Ben ik even blij dat ik niet zo heet haha Ik ben ook blij met mijn echte naam. Ik zie mijn naam geregeld in onderschriften staan. Het is inmiddels een top 10 naam. Dat was vroeger wel anders.
Ik ben van roepnaam gewisseld. Ik hete Carly totdat de barby daarvan uitkwam en ik was nogal een mollig meisje. Ik heb nu mijn laatste naam als roepnaam. Bevalt prima. Bij elke naam kunnen ze zoizo wel wat verzinnen. Ik heb mijn zoon juist een populaire naam gegeven. Als ze hem gaan pesten met zijn naam zullen dr vast andere jongetjes zich ook aangesproken voelen en boos worden