We zijn in blijde verwachting van onze 2de zoon. We zijn nu over namen aan het praten en komen er niet uit. Ferdinant (vriend zijn voorkeur) Jake ( moeizaam mijn voorkeur) Jack (middenweg) At denk jullie dat leuker staat. Onze zoon nu heet viktor wat staat er leuk en stoer bij.
Jack vind ik het mooiste Jake past ook wel goed bij Victor. Vind Ferdinant geen stoere naam. Ook niet mijn smaak trouwens.
Jack en Jake vind ik allebei even leuk, maar ik heb gekozen voor Jack. Lekker stoer! Ferdinand (ik zou het met een -d schrijven, maar dat komt misschien omdat zo de officiele naam van mijn man geschreven wordt) vind ik ineens een heel ander genre. Misschien Jack Ferdinand?
Victor en Ferdi - dus ik zou Ferdinant kiezen, met in je achterhoofd dat het zeker afgekort gaat worden tot Ferdi (dus dat je dat ook een leuke naam vind!)
Jake klinkt voor mij het beste bij Viktor, maar vind Jack een leukere naam. (Jake gestemd, werd gevraagd naar de combinatie
Ferdinand (met een d), maar dat omdat Viktor met een K echt uber nederlands klinkt in mijn oren. Dan past Jack of Jake imho echt niet. Victor met een C is internationaler, dan zou Jack wel weer kunnen vind ik... Qua klank vind ik Jack en Victor wel lekker bekken.
Jack. Jake doet mij denken aan die man van 'Samantha en Michael' van de tv. Ferdinand (of t) vind ik zo oudbollig
Jake heeft mijn voorkeur. Jack vind ik een leuke naam, maar er heten al zoveel dieren en strip -en cartoonpersonages Jack dat het voor mij niet echt een unieke betekenis heeft. Ferdinand/Ferdinant vind ik een verschrikkelijke naam. Ferdi is dan beter.