Hallo allemaal, In september verwachten wij ons 2e kindje (een zoontje). En wat vindt ik een naam toch lastig . Misschien hier nog wat inspiratie? We houden van uniek, kort? Stoer? Amerikaans. Namen die op ons lijstje staan maar het niet halen zijn: - Dash - Zane - Ion - Aiden
Tof! Ik denk aan: Tex Ash ipv. Dash Kane of Zayn ipv. Zane Nilo/ Nilow Quint Wess Riff Tate Lyle Vic Nox Dean Neal
Shay Nash Fern Grant Floyd Wess Ward Drake Trey Diaz Cruz Nox Colt Rhys Riff Shaw Brooks Bronx Jett Fox Ace Gabe Vance Gray Troy Lloyd Lance Sorry maar ik vind Aiden niet uniek. Je hoort hem best vaak . Zane en Dash wel heel leuk Onze jongens heten Shay en Nash.
Dean Joah Logan Riven Jax Noah Jim James Aiden was mijn nr.1 naam, maar omdat je hem zoveel hoort, vond ik hem te saai en gewoontjes geworden. Nu gelukkig een mooie vervanger gevonden!
Allemaal heel erg bedankt voor de inspiratie. We zijn er niet uit maar met jullie input zijn we wel een stukje verder denk ik het blijft een beetje lastig vindt ik. Ik wil ook dat het past bij de naam van z’n broer. Dan zegt iedereen dat past vanzelf bij elkaar (en dat is vast en zeker zo) maar het moet ook lekker in je hoofd klinken ofzo Ik ga jullie namen lijstjes nog eens langs en ga er weer op door borduren Thnx!
Niet heel gebruikelijk voor een jongen, maar het komt voor: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Jools Ik zou er zelf niet snel voor kiezen.
Ja ken het voor alle 2, zou het zelf niet kiezen denk ik. In België is er een nieuwslezeres met een zoontje jools.
Zou niet in mij opkomen om m’n zoon zo te noemen iig. Voor mij echt een typische meisjesnaam. Tot vandaag had ik er nog niet eerder van gehoord dat het kennelijk wel vaker gebeurt dat die naam aan een jongen gegeven wordt.