Hoi Moena, Wij hebben gekozen voor de Diaper Champ luieremmer. Maar dat is alleen omdat wij op een flat wonen en ik geen zin heb om voor elke "stink" luier helemaal naar beneden te lopen. Als ik in een benendenhuis zou wonen, dan zou ik gewoon even voor die luiers naar de kliko lopen. Maar zoals ik al schreef hebben wij gekozen voor de Diaper Champ. Deze is iets duurder, maar hier kan je gewoon normale vuilniszakken in gebruiken. Je hebt ook de nappy wrapper en hier heb je ook een speciale cassette nodig. Het is wel zo dat hierbij elke luier apart wordt verpakt. Ik hoop dat je wat hebt aan deze info. Groetjes Mariska
ja eigenlijk wel. Maar luiers -met name poepluiers- kunnen nogal gaan stinken als je die in de gewone vuilnisbak gooit. En het is handig om er eentje 'bij de hand' te hebben op de plek waar je je kindje verschoont. Zodat je ze er gelijk in kan mikken. Maar echt noodzakelijk is het ook weer niet: Er zijn ook genoeg mensen die de luier gelijk buiten in de kliko gooien.
Het lijkt me idd wel handig om als vuilnisbak te gebruiken en desnoods eerst een diepvrieszakje om de poepluier en dan in de kliko. Zo doen we dat op het werk ook!!
@ikke Ik ken die dingen van mijn werk en ze lijken me idd handig als je op een flat woont. Gelukkig hebben wij de kliko in de tuin staan want die dingen zijn best prijzig geloof ik?! Gr.
wij hebben boven op de babykamer de NappyWrapper staan; ideaal ding. helemaal gene luchtjes meer, en een heel handig systeem. beneden gaan de luiers in de vuilnisbak, maar sinds gister wel eerst in zo'n luierzakje. het rook toch echt viezig, en nu niet meer. en onwijs duur: mwoi, 2 euro voor 100 zakjes vind ik wel meevallen hoor.
een gewone luieremmer vind ik niks het gaat ontzettend snel stinken. Tenminste niet als ie dicht zit, maar als je een andere luier erbij wil doen ga je echt over je nek. Zeker toen mijn zoontje vast voedsel kreeg ging het echt te erg stinken en gebruiken we hem dus niet meer. Ik heb nu af en toe een gewone prullenbak staan waar plasluiers zo in gaan en poepluiers in zo'n luierzakje. Maar echt ideaal vind ik het ook niet. Direct in de kliko gooien werkt ook niet zo goed, vaak vergeet ik de luier mee te nemen naar beneden en slingeren er dus overal vieze luiers rond. Ik overweeg toch de diaper champ, maar 60 euro aanschaf vind ik toch redelijk veel.
Wij hebben ook de diaper champ en ja hij is aan de prijs maar daar kunnen wel gewoon pedaalemmerzakjes in en de kosten niets. In de andere emmers moeten vaak cassetes en die zijn rond de 10 euro en zo emmer kost 40? De diaper champ heb je dus zo terug verdient en je ruikt echt niets behalve dan als je hem leegt haha maar dat is even snel knopen en in de container ermee!
http://www.bebe-jou.nl/index.php?page=s ... virtuemart Ik denk dat je in eerste instantie deze emmer bedoelde, die vaak bij een badset zitten? Deze worden vaak gebruikt om water in te doen voor het badje en hem daar ook weer in te laten leeg lopen. Of bedoelde je die niet?
Wij hadden eerst een gewone vuilnisemmer met deksel, maar na een paar maanden begon het toch steeds eerder te meuren. Toen hebben we alsnog een diaper champ aangeschaft. Poepluiers doe ik alsnog in een luierzakje voor ik ze weggooi. Ik ga ze niet steeds los naar de kliko brengen, gooi liever de vuilniszak wat eerder weg. Die luierzakjes kosten geen drol en zijn vaak nog in de aanbieding.
Wij hebben gewoon een soort emmer met een deksel. Die legen we gewoon als hij vol is. Bij de etos verkopen ze geurende luierzakjes, niet zo heel duur.
wij gebruiken de luier emmer al heel lang niet meer. Wij hebben een kleine pendaalemmer als vuilnisbak in de keuken en daar gaan ook de luiers in. Het stinkt niet omdat we deze zakken iedere dag of om de dag vervangen. (wij hebben grijze containers om de vuilniszakken in te verzamelen)
Wij hebben gewoon een klein afvalemmertje in een kleur die bij de rest van de kamer past (woehaa, normaal ben ik niet zo'n muts ). We gebruiken wel luierzakjes. Bij de Action zijn ze het goedkoopst (is onze ervaring tot nu toe). In de doos van de C1000 zit ook een pakje luierzakjes, maar die vinden we stinken, zit een heel sterke vanillegeur aan, bleh! Die van de Action kosten minder en ruiken niet zo sterk.
Waar koop je die luierzakjes??? Ben ze nog niet tegengekomen... ik heb gewoon een luieremmer van de HEMA gehaald. Goedkoop ook...volgens mij was hij iets van 7 euro ofzo. Een emmer met deksel. In de kleur van het badje (ook van HEMA).