Ik word echt knettergek van slikgeluiden

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hallo dames,

Zeg me alsjeblieft niet dat ik de enige ben.
    Het liefste van al eet ik op mijn eentje zodat ik de slikgeluiden van anderen niet hoor. Het is ook net alsof dat geluid keihard is, bij mij gaat het door merg en been terwijl het helemaal zo luid niet is.

Herkenbaar?

2. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Dit is misofonie en je bent zeker niet alleen!

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik kan er vooral niet tegen als mn moeder drinkt dat lijkt echt een meter naar beneden te klotsen op een lege plaat.

4. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hebben wij dezelfde moeder? :D

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ohhh herkenbaar, m'n vriend, m'n schoonmoeder AAARGHHHHHH het is net alsof het in een lege put terecht komt en ik heb serieus al 100x aan m'n vriend gevraagd hoe die dat geluid kan produceren terwijl ik het bij een hoop anderen niet hoor.
    Net als kauwen aarghhhh ook daar ken m'n schoonfamilie wat van, ze kauwen netjes met hun mond dicht hoor maar ik hoor het eten door hun hele mond gaan inclusief de tanden die op elkaar klapperen.. Brrr

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dat heb ik als iemand een ijsje eet. Mijn moeder gaat dan nog expres als ze een lik neemt geluid maken. Soort smek geluid, geen idee hoe ik dat moet omschrijven.

7. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Soms moet ik echt weggaan van tafel, die woede die dan opkomt... Ik ben niet agressief ofzo, heb het wel onder controle

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    hier, helaas (!), ook herkenbaar!
    Ik krijg er echt een ongelofelijk rot gevoel van. Als ik moe ben, dan kan ik er al helemaal niet meer tegen. Mijn man vindt het heerlijk om de hele dag door de knagen op van alles. VRESELIJK. We hebben er op het begin zelfs ruzie om gemaakt, omdat mijn man dacht dat ik me aanstelde en het verzon. Maar inmiddels weet hij wel dat ik het meen. Ik doe echt mijn best het te negeren, maar dan gaat het steeds meer borrelen en irriteren. Ik word er ook echt een soort 'agressief' van van binnen.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    net als smakken, gruwelijk irritant, kan er gewoon pissig om worden... bij dochterlief kan ik het nog wel hebben, maar verder arg... krijg dan echt mepneigingen, maarja...

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik heb het alleen van de hond, dat slikkende/likkende/schrokkende geluid.. vreselijk!!! haha loop er dan gewoon van weg.. hij kan er natuurlijk niks aan doen :p

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb dit bij onze kat wanneer ze zichzelf likt. Man man man, dat gesmek! :( Kan daar ook echt boos van worden, terwijl ook zij er niks aan kan doen..

12. Pink Peony

Ik heb het trouwens vooral met gekraak (chips, wortel) en idd dat luide doorslikken van drinken. Om agressief van te worden.

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Misofonie
    die woede is dus ook normaal.
    Je kunt ervoor behandeld worden lees ik hier,
    Sterkte

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Stom hè dat je daar zo heftig op kan reageren! :)

15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Heeeeel herkenbaar! Het stomme is dat ik van mezelf weet dat het nergens op slaat en het eigenlijk ook heel flauw is, maar je kunt het niet uitschakelen op de een of andere manier......

Ik heb het vooral bij mijn vader, als die chips eet vlucht ik het liefst weg. Mijn man is redelijk heropgevoed door mij dus die eet redelijk zinder geluid:)

16. Pink Peony

Ik bij mijn man. Die eet zijn chips aan het andere uiteinde van de zetel :). En bij een collega als ze een wortel eet. Ik zou die dan uit haar hand willen slaan. Maar blijf uiteraard mezelf gewoon stilletjes opvreten tot ze klaar is.

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heel herkenbaar hoor. Bij mijn moeder had ik dat heel erg. Ik hoorde precies hoe ze at en word er nog altijd helemaal agressief van vanbinnen. Echt mijn handen jeuken dan en wil het liefst schreeuwen of ze aub stopt.
    Dat had ik als kind ook als ze ging breien. Dat getik van die breinaalden maakte mij gek! Dan zat ik de hele avond met mijn vingers in m'n oren achter een stoel om het maar niet te horen. Het liefst ging ik op mijn kamer zitten elke avond. Als ik er nu aan denk word ik alweer helemaal gek :(

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb een collega waar ik echt nooit meer naast zit als we eten. Zij eet zo hard met haar kiezen op elkaar dat ik zelf bijna geen trek meer heb. Die kiezen kletteren zo op elkaar pffff.....ik herken het zeker. Ik hou ook erg van chippies eten..als iemand chips eet moet ik mee eten anders word ik gek van het geluid😉

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk idd!
    Bij ons staat tijdens het eten de radio altijd een beetje harder, want ik kan echt bloed chagerijnig worden van die geluiden tijdens het eten. Het toppunt van irritatie: als mijn man een banaan eet, afschuwelijk.
    Van zoontje kan ik het beter hebben.

20. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luidruchtig drinken, smakken, slikken, allemaal rete irritant! Maar het ergste van al vind ik onnodig smakken.. Net alsof iemand continu z'n eten zit te herkauwen, gruwelijk! Ik voel dan, net als vele anderen hier, een soort agressie opborrelen dat ik het liefste zou roepen: kappen nou! Het lijkt ook alle andere geluid te overstemmen..

Uiteraard hou ik m'n mond, maar ooh wat zou ik graag iemand een mep verkopen. Bij onze kinderen vind ik het niet erg, maar bij volwassenen stoor ik me er enorm aan. Ik snap ook niet dat anderen het dan niet horen.

Ik stoor me sowieso aan allerlei geluidjes, ik kan er ook echt niks aan doen maar irritante geluidjes als nagels die op een bureau tikken bijvoorbeeld, ik kan er echt niet tegen!

Deel Deze Pagina