Hallo allemaal, Op het moment ruim 35 weken zwanger. Mijn man en ik komen er maar niet uit kwa naam. Hij is erg van de Lotte Sanne e.d. Ik vind Liz erg leuk, maar ook Tessa. In Tessa kan hij zich evt vinden. Is het raar 2 kinderen met dezelfde voorletter? Dus Thijs en Tessa? Alvast bedankt voor jullie reactie. Andere leuke suggesties zijn welkom. Groetjes
Voor een jongen en een meisje is het niet erg als ze dezelfde voorletter hebben, vind ik. Mijn man houdt van dezelfde namen als jouw man, maar wij hebben een compromis gesloten voor als ons (hopelijk) volgende kindje een meisje wordt. Daar zit een deel van de naam in. Wat ideeën voor namen: Thijs en Sophie Thijs en Eliane Thijs en Fleur Thijs en Linde Thijs en Julia Eigenlijk kan bijna iedere Nederlandse naam bij Thijs. Leuke naam trouwens!
Ik merk vooral op dat Thijs en Tessa erg hetzelfde klinken. Diezelfde beginletter kan best. Maar de klank lijkt erg op elkaar.
Hetzelfde als hierboven. Andere suggesties: Lize Lieke Mare Mila Ivy Isa Merle Marlin Maudy Marly Milou Mirthe Carmen
Thijs en Vera Thijs en Nora/Nore Thijs en Lieke Thijs en Loïs Thijs en Suzan/Susan/Suze Thijs en Sofie/Sophie Thijs en Vajèn/Vayèn
Ik vind Thijs & Tessa ook iets teveel op elkaar lijken qua klank. Beide de t en s wordt net iets teveel Jolijn Iris Merel Noa Lisa Nienke Mirthe, Myrthe Femke Isa Floor, Fleur Maud Meike Sara, Sarah Vera Ilse
Ik vind Thijs en Tessa niet raar bij elkaar klinken hoor Leuke naam ook. Maar ik denk dan wel: als er een 3e/4e/5e o.i.d. komt, krijgt/krijgen die dan ook een T als beginletter of gaat die 'buiten de boot' vallen in dit rijtje? Andere ideetjes nog: Amber Anne, Anna Anniek / Aniek Anouk Bo Cato Elize / Elise Else Emma Eva, Evy Evelien Feline Femke Fenna, Fenne Floortje Hanne, Hanna Ilse Iris Isa Ise / Ize Janne, Janna Jasmijn Julia Lara Lieke Liene Lisa / Liza Lise / Lize Liselot Lizze Loïse Maartje Marthe Maud Myrthe Nienke Nina Noor, Noortje Roos, Rosa Sara Sofie Tara Tirza / Tirsa Vera Zoë
Ik vind het te veel op elkaar lijken. Helemaal als je Tessa afkort en haar misschien weleens Tess noemt dan, klinkt het bijna identiek. Ik zou het daarom niet doen. Andere leuke opties: Meike, Isa, Marit, Mirte, Esmée, Lise, Linde, Romée, Ilse, Lieke, Nora, Ninthe, Imre, Jinthe, Veerle, Bente
Thijs en tessa kan best. Misschien wennen qua klanken maar het misstaat mijn inziens niet. En iets van Eva, Nora?