Voor de derde x schrijf ik nu hier ... sorry! nog één keertje jullie hulp nodig Ons dochtertje gaat Noa heten. Vinden mijn man (komt uit Ecuador) en ik supermooi en hier (Barcelona) hoor je het haast nooit. helemaal super. Aan tweede naam dacht ik aan Yael (maar wil mijn man écht niet), Hanna (naar mijn moeder) of Rebecca (gewoon mooi, én bijbels, vinden we ook leuk). Ons meisje krijgt onzer beide achternamen, zoals gebruikelijk hier; eerst Rivera en dan mijnes. (Echt Hollandse naam). Nu wil mijn man graag een echt Nederlandse naam als tweede naam voor zijn dochter. Vind ik leuk en prima maar moeilijk! Alles met "tje" en "ke" vindt hij niks. Maartje, Femke, etc. Ideeën? Van mij mag het best een beetje origineel zijn.. Als je inspiratie hebt, hoor ik het graag! Gracias
En als ik er wat langer voor ga zitten kom ik ook nog op: Noa Liene Noa Lieve Noa Carlijn Noa Fenna Noa Sofie Noa Floor Noa Roos Noa Maud Noa Merel Noa Lente Noa Linde Noa Iris Noa Sterre Noa Lise / Noa Lize Noa Merle Noa Jade (jaaduh) Noa Jolijn Noa Bente Noa Jente Noa Veerle Noa Mirte Noa Hanne Noa Anne Noa Milou
Noa Marit Noa Sienna Noa Lisa Noa Lorraine Noa Jasmijn Noa Isabel Noa Anouk Noa Sharon verzin maar wat hoor hihi !
meiden, bedankt! vind er een heleboel leuke tussen zitten. nu nog even met mijn man er naar kijken. die is zo kritisch tot nu toe heb ik Noa Jasmijn het vaakst gehoord. maar... had een (hele close) vriendin die zo heette met wie ik "ruzie" heb gehad en zij heeft het contact verbroken. ik heb geen nare gevoelens (meer) naar haar toe, maar het is toch een beetje gek vinden jullie niet? als mijn man het mooi vind, zou ik de naam wel willen kiezen, maar dan zou ik het haar wel willen laten weten. of zo wat denken jullie? Anne ook leuk, is mijn tweede naam maar hier in Spanje spreken ze het uit als "Ann" wat ik weer minder vind. maar ach, Jasmijn kunnen ze wrsch ook niet uitspreken . laat ze maar zwoegen haha
Noa Sofie vind ik leuk van dat rijtje Ik weet niet hoe hollands je wilt gaan? Anders kan je ook de ouderwetse namen erbij gaan halen Noa Greet Noa Doris Noa Lena Noa Babbette Noa Ilse Noa Cristina Noa Trijnie
ja Noa Sofie vind ik ook leuk. Hier in Spanje zijn veel Sofia´s maar geen Sofie´s dat bevalt me wel. de écht Hollandse. ouderwetse namen vind ikniet zo... Noa Evelyne ook leuk Linde, Lente en Bente ook erg leuk. of Lise/ Lize..
ik heet zelf Eva (mijn eerste naam), Evi is wel leuk ja. maar is dat niet een beetje arrogant? vernoemen naar jezelf
Vind ik niet, hooguit irritant! Haha.. Ik denk dat jij dan ook snel 'Eef' genoemd wordt.. Dan ontstaat er al gauw verwarring Dat denk ik ook altijd bij Maarten sr. en Maarten jr. enzo Of net zoals Johnny Kraaijkamp sr. en jr.
Nou ze gaan haar toch Noa noemen, niet met haar tweede naam erachter. Niemand heeft mij ook in mijn leven bij mij tweede naam genoemd Zit ook te denken: ik zag in een ander namentopic dat iemand wilde vernoemen naar de oma´s in spé. Mijn moeder heet Hanna en mijn schoonmoeder Isabel. Allebei wel leuke namen voor achter Noa vind ik. Maar... kiezen? Of: combineren?? Ik kan alleen op Hannebel komen en dat vind ik zielig haha Misschien Isa Of Isanne? (beetje raar, niet? nog meer ideetjes gewenst en alvast SUPERbedankt voor het meedenken
ja klinkt leuk! alleen vrienden van ons, hun dochtertje heet Annabell. Maar bij is ons het haar tweede naam dan, dus dat kan wel