Hallo mede-forum meedenkers. Wij hebben beide een naam die we leuk vinden, Steijn. Maar vinden jullie dat het zo geschreven kan worden? Hij zal zijn naam altijd moeten spellen als dit geschreven gaat worden. Maar dat heb ik met mijn naam ook. Mij stoort dat niet. Maar wat vinden jullie? Liefs
Leuk! En voor een jongen of een meisje? Want bij spangas zit een meisje en zij heet (in het echt) steijn. Stoer dus!
Ik vind de uitspraak leuk! Maar waarom zo geschreven? Ik vind het op deze manier zo 'gemaakt' en het zorgt voor verwarring bij de schrijfwijze. Edit: ik zie dat het je zelf niet stoort. Lekker doen dus!
Juist Rosao. Ik zie het vaak als achternaam. Vandaar de twijfel. Mijn vriend vond het met de schrijfwijze Stijn niet echt leuk. maar als Steijn wel. Mannen... Haha.
Leuke naam! Ik zou het alleen wel al Stijn schrijven. Ik heb een naam die altijd verkeerd word geschreven en mij stoort het wel. Maak me er niet druk over, maar zelfs op mijn werk staat het overal verkeerd (behalve in dossier).
(van der) Steijn is inderdaad een veel voorkomende achternaam. Verder houd ik ook niet zo van een standaard naam die net wat anders geschreven is. Als je je kind Stijn wilt noemen (qua klank), schrijf het dan ik zo. Maar goed, dat is natuurlijk smaak- en stijlgevoelig.
Zou het spellen als Stijn of Stein. Dan kan hij later gewoon zeggen met een korte of lange ij. Vind dat ook mooier.
Dank jullie wel allemaal. Altijd fijn dat je hier een eerlijk antwoord kan verwachten. Want mensen die je kennen durven toch nooit te zeggen wat ze echt vinden.
Ik zou het wel als Stijn schrijven. Mijn voornaam heb ik ook vaak moeten spellen, en ik vind dat dus echt niet leuk. Dat jij er geen probleem mee hebt, betekent niet dat je zoon er ook zo over denkt. Daarnaast komt het op me over als achternaam door de eij.
Toen ik de naam zag staan vond ik het een wat raar gezicht. t is voor mij gewoon Stijn en anders niet. die E voegt niets toe. mensen willen soms te apart waardoor het raar lijkt.
Ik vind Steijn er juist heel mooi en klassiek uitzien, beetje chique, beetje hockey/kak, maar daar hou ik van Ik vind Stijn wat 'gewoner', zeker niet lelijk, maar wel minder mooi.
Stijn! Ik vind Steijn ook meer een achternaam en zou er niet bewust voor kiezen om je kind zijn naam altijd te laten spellen. Stijn is wel erg leuk trouwens