Mijn man en ik willen graag een makkelijk uitspreekbare Arabische 2e naam. Ik ben zelf een halfbloed en spreek geen Arabisch, dus het mag ook wat Nederlands klinken. We zouden graag Sophia als eerste naam willen en wij hebben als 2e naam Zara in gedachten. Maar Sophia Zara klinkt minder lekker als Zara Sophia lijkt mij? Weten jullie nog leuke namen die passen bij Sophia? Wij komen er lastig uit.
Yara (Arabische betekenis vlindertje en in het Perzisch kracht/moed) Lina (Komt uit de Quran en betekent jonge palmboom) Nour/Noor (Arabische betekenis het licht) Bibi (afkorting van habibi -liefste, schatje) deze namen vind ik persoonlijk mooi passen bij Sophia
Ik vind Sophia Zara prima kunnen hoor Sophia Aya Sophia Fatima Sophia Imane Sophia Laila Sophia Maja Sophia Nadia Sophia Nawal Sophia Nimra Sophia Noor Sophia Yasmina
Ik zou me niet zo druk maken of het wel of niet makkelijk achter elkaar uitspreekt, je noemt je kind over het algemeen toch alleen bij de eerste naam. Dus als jullie Zara mooi vinden, zou ik daar voor gaan En als suggesties: Sophia Nora Sophia Maya Sophia Yara
Ik vind Sophia Zara inderdaad niet echt lekker klinken achter elkaar. Zara Sophia klinkt beter, en dan nog kun je als roepnaam Sophia houden. Of zijn jullie van plan om beide namen te gebruiken? Een paar andere ideeën.. Sophia Yasmin(e) Sophia Amira Sophia Nour Sophia Maryam Sophia Marwa / Maroua Sophia Amina Sophia Aliya Sophia Lina Sophia Imane Sophia Jamila Sophia Nesrine
ik vind de meeste namen eindigend op -a niet zo mooi klinken bij Sophia (gek genoeg past Sophia bijna bij allemaal wel mooi eráchter... - dus kom uit op: Elizan Batul Hatice
@Athina: Dat had ik ook (namen met -a minder mooi erachter, hoewel ik er wel twee genoemd heb). Sophia Elizan vind ik heel mooi!
-Sara -nora -maysa -djennah -yasmine/a -amina - assia - louiza ( is een hele oude Berberse naam) - Amira - Lina - dina - Leila -maya - medina - dua
ik volg ook maar lijstjes die volgens sites arabische namen hebben - op zoek naar wat leuks . Hatice klonk me nog bekend - en overigens passend bij de vraag van ts - maar ok - dat streept sowieso makkelijk dan hihi. Als ze het al ergens wat gevonden had.
Geen idee of het arabisch is, maar kwam net de naam Esmara tegen en toen moest ik meteen aan dit topic denken. Sophia Esmara vind ik echt héél mooi klinken! (3-3) Sophia Zara (3-2) bekt idd. minder lekker dan Zara Sophia (2-3). Ik zou dus of 3-3 of 2-3 doen. Maar als je Sophia als eerste naam wilt, dan blijft automatisch alleen 3-3 over
Wat gek! Ik heb helemaal geen melding gekregen van dit topic tot nu.. en er zijn al veel reacties met veel leuke namen! Bedankt allemaal. Ik vind het echt zó lastig ik vind zelf namen als Olivia en June bijvoorbeeld erg mooi, maar dat gaat dus niet ivm de achtergrond van mijn man. Sophia is een internationale klassieke naam en door iedereen uit te spreken, maar had zo graag 2 namen gewild haha. Ik vind Zara ook een mooie naam, ook als eerste naam.. maar Sophia hadden we al heel lang in gedachte. Toen mijn man aan mijn oma (NL oma) vroeg "Oma, ken jij toevallig nog leuke meisjes namen?", zei ze "Uhm.. SOPHIA!" en toen zaten wij allebei zo: haha oké. Dus vind het wel heel speciaal dat mijn oma nou net die naam benoemd terwijl ik het nooit met haar heb besproken. Mijn oma is 81 en ik heb een hele speciale band met haar, dus ik zou haar dan toch een beetje de eer willen geven dat we haar suggestie hebben aangenomen.