Hebben jullie een "reserve"naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Linn84, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie een "reserve" naam?

  1. Ja, we hebben een "reserve" voor zulke gevallen

  2. Nee, we blijven hoe dan ook bij "onze" naam

  3. Daar hebben we helemaal (nog) niet over nagedacht

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    De titel zegt het al. Wat ik me afvraag is of jullie een naam hebben die je je kindje gaat geven op het moment dat toevallig net je zus/buurvrouw/vriendin/collega (vul maar in) net voor je bevalt en haar kindje jullie naam geeft?
     
  2. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Mijn man heeft vol trots aan iedereen onze meisjesnaam verteld, toen we nog niet eens wisten dat we een meisje kregen. Het was dus al vroeg overduidelijk dat dit onze naam zou worden.
     
  3. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja, zou wel erg gemeen zijn dan als iemand in jullie omgeving die naam zou gaan gebruiken!
    Wij hebben het aan m'n zus wel verteld. Die is iets later uitgerekend. Bleek maar goed ook, want de naam stond ook op haar lijstje :D
    Maar een "vriendin" is ook zwanger (voor mij uitgerekend) en van haar weet ik zeker dat ze wel zo gemeen zou kunnen zijn, dus die vertellen we niks.
     
  4. Lotti

    Lotti Actief lid

    7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Je zou aan je vriendin kunnen vragen met welke letter hun naam begint. Als dat een andere letter is, weet je in ieder geval dat je safe zit.
    Of het aantal letters, of de lettergrepen, dat verraad al minder dan een letter.
     
  5. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nee, dat zegt ze toch niet. Ze weet ook niet wat ze verwachten trouwens. Ik en mijn zus weten beiden dat we een dochter krijgen.
    En denk dat ze toch niet voor "onze" naam gaan, dat past niet bij ze :D
     
  6. FinleyenMilan

    FinleyenMilan Actief lid

    11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Milan was mijn naam al sinds ik 15 of 16 was. Stel dat er nu vlak voor ik moest bevallen iemand Milan gebruikt, dan zou ik toch die naam nemen. Niet dat iemand wist (buiten man) dat dat míjn naam is maargoed.

    Toen ik nog geen kinderen had, en er dan iemand mijn naam zou nemen dan zou ik nog die naam nemen tenzij dat dat mn broers en zus zouden zijn natuurlijk.

    Zo zou ik mijn ene broer er wel voor aanzien om Milan te nemen maar voor mijn andere broer is die naam veel te populair. Gelukkig was ik eerder ;)
     
  7. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik ben bijna gelijk uitgerekend met mijn vriendin en met mijn schoonzus (zelfde achternaam) en we krijgen alle 3 een meid. maar ik ben als eerste uitgerekend. met mijn vriendin heb ik afgesproken dat het niet uitmaakt als we dezelfde naam zouden hebben. dan hebben we dezelfde smaak. zij willen de naam ook tegen niemand zeggen.
    maar met mijn scghoonzus ligt dat iets anders want de babys krijgen dezelfde achternaam. ik heb wel al gevraagd naar hun opties, maar wij hebben toch andere namen. en wij kunnen maar moeilijk besluiten over een naam. dus als we een naam hebben ben ik al heel blij en blijf ik daar ook bij.

    x
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden niet echt een reservenaam. We hebben wel bijna tot het laatste moment getwijfeld tussen twee namen, dus we hadden eventueel nog kunnen switchen.
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hadden al jaren een jongens-en een meisjesnaam in ons hoofd. We waren tegelijk met een nicht zwanger, toen mijn schoonmoeder vertelde dat die nicht het wel eens over onze meisjesnaam had gehad. Mijn schoonmoeder wist niet dat wij die naam ook in gedachten hadden. Wij hebben toen voor de zekerheid zowel een reserve-jongensnaam en een reserve-meisjesnaam genomen.

    Normaal waren we bij onze naam gebleven, maar zij wonen in hetzelfde dorp. De kinderen zijn even oud en komen later hoogstwaarschijnlijk bij elkaar in de klas. Dus wij wilden niet dezelfde naam. Die nicht was eerder uitgerekend en heeft onze naam toch niet gebruikt. Maar uiteindelijk vonden we de reserve-naam mooier dan de naam die we eerst hadden, dus hebben we die gebruikt. De andere naam gebruiken we misschien in de toekomst nog wel.
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    wij hadden geen reserve naam, wisten van onze omgeving dat zij daar nooit op zouden komen;)
     
  11. torrach le

    torrach le Fanatiek lid

    30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    nee wij blijven bij onze naam die ikzelf nog nooooit had gehoord!!!
     
  12. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nee want dit is een naam dat ik eigenlijk wel zeker weet dat niemand hun kindje zo gaat noemen want we hebben er zelf een andere combi van gemaakt
     
  13. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Nee, wij hebben geen reserve, ook niet nodig omdat er momenteel geen zwangeren in onze directe omgeving zijn.

    Heb het bij Lucas wel regelmatig gehad dat ik hoorde dat anderen de naam ook gebruikten (tja, wat wil je... top20 naam...), maar daar heb ik echt maling aan gekregen. Het was de enige naam waarover we het toen eens konden worden, dus die kreeg hij, PUNT :D
     
  14. Fayy

    Fayy Niet meer actief

    ook ik weet zeker dat toch niemand anders de naam kan raden en die naam dan ook kiest natuurlk.. wonderen bestaan natuurlijk hahaha.
    maar degene in mij omgeving die zwanger zijn die krijgen allemaal een jongen dus dat maakt ook niet uit :D
     

Deel Deze Pagina