Haha sebasje bij een volwassen man is ook wel heel dom Ik heb voor mijn kinderen namen gekozen die niet af te korten zijn.
Mijn naam word ook altijd afgekort.. Mijn tante deed het al toen ik net vijf minuten oud was, vond mijn moeder niet leuk Ik weet niet beter, door iedereen die me goed kent word ik aangesproken met de afkorting.
Ik had vroeger een Rosa in de klas, leraren noemden haar Rosa maar verder noemde iedereen haar Roos. Dus wat dat betreft denk ik wel dat de naam afgekort gaat worden. Maar als je zelf haar naam niet afkort denk ik dat andere mensen het ook minder snel gaan doen. Onze dochter heet Féline maar wordt altijd Fee genoemd. Daar zijn we zelf mee begonnen want ik noem haar 9/10 keer Fee. Andere mensen zijn dat ook over gaan nemen en ik denk dat er zelfs mensen zijn die denken dat Fee haar echte naam is. Ik vind Fee een leuke naam, maar als ik dat niks had gevonden had ik denk ik of naar een andere naam gezocht die er veel op lijkt of had ik altijd haar hele naam uitgesproken en andere mensen gevraagd dat ook te doen.
Hihi heb ik dus ook met mijn mans naam (zit R in) en hij heeft moeite met die van mij (begint met N) en dus spreken we elkaar altijd aan met de koosnaampjes lieffie of knuffel Mijn naam afkorten doen veel mensen omdat het 3 lettergrepen is. De afkorting Naat kan ik echter niet heel erg waarderen....
Mijn nichtje heet Rosa en ik heb haar nog nooit iemand Roos horen noemen. Is toch al een korte naam, zou hem zelf ook nooit afkorten. Jij (en zij) hebben daar toch zelf een hand in. Ik denk dat je maar 1x hoeft te zeggen dat het je het niet leuk vind als ze hem afkorten en dat ze het dan ook niet doen.
Ik kort eigenlijk nooit de naam van mensen af, tenzij ze het zelf zo doen of laten blijken dat het "moet". Ik heb bijvoorbeeld een collega Godelieve die zichzelf al 50 jaar Lief laat noemen. Of een (vrouwelijke) collega Stéphane. In begin schreef ik haar volledige naam altijd op, tot bleek dat ze zichzelf altijd als "Fanny" zag en haar officiële naam niet meer gebruikte. Alleen mijn moeder kort mijn naam af. En die van mijn zus. Sebastiaan wordt hier in BE overigens meestal afgekort als Seba . Rosa zou ik echt wel niet afkorten, tenzij in huiselijke kring ("Roos, komen eten!"). Het is al zo kort .
Ik word nooit bij m'n hele naam genoemd, alleen door m'n moeder als ze boos is Lemmy wordt vaak Lem genoemd en op het kdv vaak Lemster. Liv noemen we vaak Livvy
Ik heet Sandra maar ze noemen mijn SAN. Weet niet waarom maar kan het niet Andes herinneren dan dat ze dat doen in de familie. Mijn dochter wordt alleen door mezelf afgekort voor Ali. Andere mogen dit niet van haar en van mijn. Mijn moeder wordt altijd boos als ik Ali zeg . Ben zelf heel erg van het afkorten
De naam van mijn dochter is af te korten in meerdere varianten. Ik gebruik haar volledige naam maar ook beide afkortingen wel eens, mijn vriend ook en verder korten veel mensen haar naam af. Dus ja, mijn ervaring is dat er snel afgekort wordt.
Ik doe het ook met mijn kinderen, maar ook met andere kinderen wel. Of een koosnaampje als bijvoorbeeld roosje. Ik vind het beide wel leuke en lieve namen. Wat vind je zo erg aan roos? De werkelijke naam is dan toch rosa en als je zelf roos niet mooi vind, dan zul je dat vast niet doen toch?
Ik heet zelf Rosa en wordt ook altijd eigenlijk gewoon rosa genoemd. Komt zelden voor dat er iemand roos zegt,
Meestal gebeurt dat wel is het niet door ouders dan wel door familie/vrienden. Hier in de buurt worden deze namen al afgekort: Rosanne = Roos Anne-lynn= Anne Gerlinda=Ger Gelukkig hebben onze kinderen namen die niet af te korten zijn.
Ik heb mijn dochter daarom bewust een naam gegeven die afgekort ook leuk is en ook een naam op zich is: Lilly
Ik denk dat Rosa al snel roos word, dit is volgens mij echt de naam om af te korten. Mijn nichtje heet Rosalinde.. ik heb nog nooit iemand haar hele naam horen zeggen.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik snap niet waarom het zo erg is als naaste vrienden/familie de naam van mijn kind zouden afkorten. Mensen verkorten een naam meestal pas als ze een speciale band hebben met iemand, ik vind het het in ieder geval intiemer als mijn vrienden me bij mijn 'verkorte' naam/ koosnaam roepen, dan als ze mijn voornaam formeel volledig uitspreken. Want hoe zouden jullie reageren als de vrienden/ vriendinnen van je kind een afkorting/koosnaam gebruiken voor je kind, terwijl je dat nooit hebt toegestaan bij familie?
Lastig hoor! Ik ben bang dat het toch wel gaan gebeuren, zeker als kinderen wat ouder zijn. Wij hebben een zoontje met een eenlettergrepige naam. Wij vinden voor een meisje de naam Lauren erg mooi, maar ik vind Lau echt verschrikkelijk. Ik ben alleen niet zo'n type die de hele tijd mensen gaat verbeteren... Lastig dus . Trouwens, Rosa en Roos vind ik allebei mooi, maar inderdaad heel andere namen.
De kinderen hebben best wel lange namen als ze afgekort worden zeg ik zo heet ze niet hoor ook tegen mijn man zeg ik dat. Probleem opgelost toch?