Loop nu voor de 6de dag met spit. Geen pijnstiller die wat verlichting geeft. Ben nog wel actief maar voel me net een bejaarde. Van bed komen, naar de wc gaan. Het gaat zo moeizaam en het doet pijn. Zoontje tillen lukt me niet. Dokter heeft diclofenac 50 mg voor geschreven. Geen valium ivm verzorging zoontje. Vriend heeft nog 2 dagen weekend maar zaterdag moet hij weer beginnen en ik zie er als een berg tegen op. Iemand tips voor verlichting en/of betere pijnbestrijding?
Mijn collega heeft spit en loopt hierdoor een beetje 'zweverig ' maar hij blowde tegen de pijn, omdat de rest niet werkte... Niet dat je op dat antwoord zit te wachten, maar iig sterkte!
cesartherapeut bellen. Kan je zonder verwijzing naartoe. Die kijkt naar je houding etc en helpt om dat aan te passen. Ik had het in mijn zwangerschap en het heeft mij heel goed geholpen. Sterkte.
Hoe pijnlijk het ook is, probeer toch wel in beweging te blijven. Pijnstillers op vaste tijden nemen. Neem je er ook paracetamol bij? En een warme kruik of warmte pleister kan ook helpen.
Ik heb de heat lotion van Aloe Vera, die werkt supergoed, zit ook pijnstillend spul in de zalf zelf, maar daar heb je nu niet zo veel aan, want gaat via consulenten/huisparty's. Midalgan dan misschien? Al vind ik dat minder goed werken. Heet douchen, kruik, fysio, pijnstillers blijven slikken en in beweging blijven. Sterkte, want het is enorm pijnlijk, heb er zelf een scheef staand bekken aan overgehouden.
Ben ook alweer een week zoet, voor de zoveelste keer...weet dus hoe je je voelt. Heb nog maar drie fysiobehandelingen over voor de rest van het jaar dus die bewaar ik nog even. Naast fysio inderdaad blijven bewegen, niet te lang in één houding zitten, naast de diclofenac twee paracetamols slikken, hete douche nemen, warmtepleister op doen (action) en uitkijken met onverwachtse bewegingen....sterkte!
Oeh jij ook sterkte. Maar hoe doe je het dan met je kindje? Mijn zoontje loopt nog niet dus zal hem vanaf zaterdag weer zelf moeten tillen.
Ik heb het een paar maanden terug gehad. Kreeg spierverslappers, dat scheelde veel. Kreeg ook diclofinac 50 voorgeschreven, maar we hadden gelukkig ook nog zetpillen van 100 mg in huis, die hielpen een stuk beter (uiteraard minder vaak genomen als de 50), dus misschien kan je daarnaar vragen? Verder idd in combi met pcm nemen p, warmtepleisters, kruiken en warm douchen. verzorging van m'n zoontje deed ik zo veel mogelijk zittend Sterkte, ik weet hoe pijnlijk het kan zijn.
Dankje....ben al jaren rugpatiënt en zoontje liep "pas" met 18 maanden, hij kon al wel eerder zelf de trap op maar tot die tijd hadden we bijvoorbeeld een campingbedje beneden staan zodat ik 'm in ieder geval de trap niet op hoefde te tillen.
Hoe combineerde je de diclofenac met de pcm? Tegelijk innemen of om en om? Ga morgen naar de huisarts. Dit is geen doen. Blijven bewegen gaat heel moeizaam en straalt nu uit door mijn benen naar mijn voeten. Vriend heeft net warmte pleisters gehaald. Hopen dat die een beetje helpen. Werkt ook niet echt mee dat zoontje nachten aan het spoken is. Die ligt nu snachts naast me in het camping bedje zodat ik hem er niet uit hoef te tillen. Misschien dat ik het weekend bij mijn schoonouders ga slapen met de Kids zodat zijn een klein beetje kunnen helpen met de kleinste. Kon hem net nl niet eens in bedje leggen toen vriend even weg was. :s
De diclofinac micht ik iedere 8 uur, de pcm iedere 6 uur 2 stuks. S ochtends nam ik het gelijktijdig (om 6 uur) dan om 12 uur weer pcm, om 14 uur diclofinac, om 18 uur pcm, om 22 uur diclofinac en om middernacht weer pcm. Toen het iets beter ging, nam ik de pcm gelijk met de diclofinac, waardoor ik niet meer om middernacht de wekker er voor zette. Het nare met spit is ook dat als de pijn weg is, je soms nog lang klachten kan hebben. Ik heb weken lang pijn gehad tijdens het zitten op m'n werk als ik langer dan 2 uur zat. En nu heb ik nog soms dat ik hetzelfde gevoel in m'n rug heb als van vlak voor de spit. Ben als de dood dat ik het weer krijg, had zo verschrikkelijk veel pijn. Eerste dag kon ik niet eens m'n ogen draaien toen ik op m'n rug lag, maar volledig stil liggen deed ook pijn. 1 geruststelling: het wordt beter!
De zakjes ibuprofen die je in water op kunt lossen helpen hier altijd als een tierelier bij rugpijn. Ik kreeg een hele doos bij de kaakchirurg na het verwijderen van mijn verstandskiezen. Toen heb ik even op een houtje gebeten en gebruik ik die zakjes oplos-ibu bij rugpijn.
Inmiddels al bijna 2,5 week onder de pannen. Heb paar dagen hulp gehad van schoonouders maar heb de zorg voor zoontje weer zelf inmiddels. Het is na wat bezoeken fysio. Diclofenac valium en paracetamol uit te houden. Maar God wat een ellende. Pff zal blij zijn als dit over is. Joycey. Die ibrufen bruis had ik ooit ook in huis. Helaas schreef de arts nu alleen diclofinac en laagste dosering valium voor.