negeren! naam die wij willen zal ook onze familie ff over moeten denken/er aan wennen. maar het is ons kleintje en onze betekenis/gevoel erbij. en zoals er meer zeiden:bij eigen kleinkind is t vast weer anders voor je moeder. Bouwt er vanzelf mooie herinneringen op!
Wat jammer dat ze dat doet.... Ik zou zelf de naam gewoon geven die jullie mooi vinden! Zij heeft jouw naam mogen bedenken en nu is het jullie beurt. Ik zou het nog een keer zeggen dat je het heel vervelend vindt. Als ze niet luistert, negeren.
Mijn moeder zegt na bijna vijf jaar nog steeds dat ze moest wennen aan onze naam voor mijn dochter maar de namen van de nichtjes vond ze meteen leuk terwijl er daarvan twee in dezelfde richting zijn. Ze snapt nog steeds niet dat het kwetsend is, ook al ben ik haar dochter en zijn de andere kinderen van haar zoons. Op de een of andere manier mag je dan gewoon alles maar zeggen lijkt wel. Ik heb haar gewaarschuwd dat ze nu zeker ook weer moet wennen, dan kan ze daar alvast mee beginnen... Enne no way dat ik de naam ga aanpassen... Daar zou ik spijt van krijgen...
Lastig hoor. Ik zou ook zeggen gewoon de naam kiezen die je zelf wil. Maar il zou het ook wel vervelend vinden als mijn moeder zo had gereageerd en weet niet of ik dat zou kunnen vergeten...
Ow herkenbaar. Wij hadden een jongensnaam en een meisjesnaam, de meisjesnaam waren ze nooit op gekomen maar de jongensnaam werd door mijn stiefmoeder bestempeld als hondennaam, vond ik niet zo leuk om te horen, we hebben een meisje gekregen maar de naam voor een jongen blijft zeker staan voor als we ooit nog een kindje krijgen. Ik zou het gewoon negeren. Maar leuk is het niet!
Mijn moeder vond de naam voor onze zoon eerst ook niet mooi, mijn stiefdochter vond hem vreselijk. Nu hoorden ze de naam pas ook bij de geboorte dus jammer maar helaas, zo heet hij nou eenmaal. Nu zijn ze er allebei aan gewend en vinden ze de naam helemaal bij hem passen. Mijn stiefdochter zei laatst nog dat ze het eigenlijk best wel een stoere naam vond
Dit Gewoon doen als jullie hem leuk vinden. Er is altijd wel iemand die iets te zeuren heeft over de naam.
Hoewel schoonmoeder gewoon haar grote mond moet houden, zegt het dikgedrukte meer over jou dan over haar.
Gelukkig zijn de meeste het er over eens dat het niet uit moet maken. Bedankt voor alle antwoorden! We hebben nog 2/3 van de zwangerschap te gaan, de naam staat nog steeds boven aan het lijstje, maar we hoeven nog helemaal geen naam vast te hebben staan nu. Wel fijn om anoniem de mening van anderen er over te kunnen horen hier
Lastig! Bij mijn dochter noemden ook zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder de hele tijd namen op die ze leuk en niet leuk vonden. En wij maar proberen neutraal te kijken. Beiden noemden ze ook Jasmijn, de naam die wij in gedachten hadden, en beiden gelukkig in een rijtje namen die ze mooi vonden. Strak ons gezicht in de plooi gehouden . Grappig was wel dat vooral s.moeder later vaak dingen zei als 'jullie kiezen toch wel een mooie naam he', 'ga ik de naam ook wel mooi vinden' etc. Maar ja, we konden moeilijk zeggen dat we zeker wisten dat ze 'm mooi vond . Het is een stuk lastiger als hij wordt genoemd als naam die ze NIET mooi vinden! Het ligt er vooral aan hoeveel jij ermee zit. Vind jij het gewoon de mooiste naam dan moet je daar gewoon voor gaan. Wordt de naam voor jou al een beetje 'verpest' doordat je al weet dat ze het niet leuk gaat vinden dan gaat dat misschien uiteindelijk ook je eigen mening erover kleuren, en voel je jezelf ook minder zeker bij die naam.
Wij hadden t zelfde met de oudste. SM.... Ze bleef maar raden en malen... tot ze bij zijn naam kwam... "bah, je vernoemt je kind toch niet naar een spijkerbroek? !" Ik heb t ingeslikt en nadat hij geboren was heeft ze het er nooit meer over gehad. Bij de tweede heeft ze t zelfs gelaten om te raden Ze zat toen ook bij mn schoonzus te vissen naar de naam. Ook geraden maar geen commentaar op geleverd... Uiteindelijk is t jullie kind, jullie keuze, jullie leven. Gewoon schijt eraan hebben
Zelfde verhaal. En gezeur dat "het kind die naam ook zelf moet kunnen schrijven." Tweede keuze naam was ook niet goed, vond zij. Niet naar luisteren, ze zal echt niet minder van het kindje houden omdat zij de naam niet mooi vind.
Jullie moeten gaan voor de naam/namen die jullie mooi vinden. Wat een ander er van vind is hun probleem en niet die van jullie. Er is namelijk altijd wel iemand die wat op de naam aan te merken heeft. Is het niet je moeder dan wel de buurvrouw of vriendin... Jullie wondertje, jullie naam
Gewoon doen en je moeder duidelijk maken dat het klaar moet zijn met dat gevis naar de naam. Jullie kind, jullie keuze, heeft zij niets over te zeggen.
Het is jullie kindje, dus jullie geven het een naam, wat moeder of schoonmoeder er van vindt jammer dan.. En gewoon niet reageren als moeders weer wat namen oppert die ze mooi of niet mooi vindt!