Zoë die stond hoog op t lijstje toen ik in verwachting was van me dochtertje en voor een evt. 2e meid zal ik t niet doen want er is ondertussen een nichtje bijgekomen die zo heet hihi
Noa vind ik leuker. Staat hier ook op het lijstje, maar wat mij een beetje tegenhoudt, is dat ik de naam steeds vaker hoor in de omgeving
Ik vind ze beiden heel leuk maar zoe hoor ik vaker bij de lager opgeleide mensen. Noa klinkt klassieker ik zou zeker voor noa gaan. Mooi!
Zoë! Heel vrolijke, mooie, internationale naam. En ondanks z'n populariteit vind ik de naam nog steeds bijzonder. Noa vind ik wat 'hond-achtiger' klinken (vind 't gewoon niet zo mooi voor een mens), de naam neigt voor mij een beetje naar ordinair en heeft dezelfde klank als jongensnaam Noah. Ik stoor me ook aan de 'no' (in zou zelf niet voor een negatieve klank als 'no' of 'nee' in een naam kiezen). Is tegenwoordig ook wel erg populair.
dank je wel voor jullie reacties, de dingen die ik zo lees daar zitten wij dus ook mee... dus hoop dat er nog meer mensen hun mening kunnen geven, aangezien we geen echte voorkeur hebben voor een van de twee namen. noa klassiek tijdloos en lief, zoe vrolijk stoer en mooie betekenis
Zoë! Vind ik tijdlozer, klassieker, internationaler en liever. Noa klinkt in mijn ogen 'harder' en vind ik meer tijdsgebonden.
Ik zou kiezen voor Zoë.. Het is dat onze hondjes Zoë & Noa (boomertjes) heten, maar anders hadden we Zoë zeker overwogen. Ik ben zelf niet zo fan van unisex namen.
Zeker weten Zoe (met puntjes dus maar weet niet hoe dat moet op de iPhone ). Wilde graag mijn dochter zo noemen maar daar was m'n man het niet mee eens. Noa voor een meisje vind ik niet leuk, maar das heel persoonlijk. Noah voor een jongen vind ik wel weer super.