Dag meiden, Afgelopen zomervakantie hebben wij ons eerste kindje verwekt in de Spaanse bergen. We weten inmiddels dat het een jongetje wordt. Nu zouden we het leuk vinden om hem een naam te geven die qua betekenis iets met Spanje of met bergen te maken heeft. Ik heb al wel gezocht, maar vind het lastig om echt leuke namen te vinden. Misschien dat één van jullie een leuk idee heeft.... Alvast bedankt voor het meedenken.
Als het nou een meid was geweest had je haar Montse kunnen noemen. Monste komt van Monstserrat, een berg in Spanje. Maar ik ga even voor je nadenken. Wat dacht je van Pedro? Zo heet het vriendje van Heidi, en heidi woont ook in de bergen.
Misschien vind je hier een leuke naam. Weet niet hoe je Spaans is, maar de betekenissen staan erbij. http://www.babysitio.com/babynombre/babynombre.php
ik ken helemaal geen spaans, maar ik had even met een vertaal machine gekeken, en dit is hill child: niño de la colina Collin Nino vind ik wel een leuke naam
Dag allemaal, Super dat jullie zoveel leuke ideeen hebben! Op de link van Jo vond ik Aarón, wat hoge berg betekent. Dat vind ik een leuke naam. Ik vind colin ook leuk, maar dat klinkt niet zo mooi bij de achternaam....
heb je er ook al aan gedacht hoe het voor hem is om vernoemd te zijn naar zijn verwekkeingsplek? (even een stukje bewustwording hoor).
Hé luna, Ik had nou niet de intentie om hem een hele vreemde naam te geven die hij steeds moet toelichten. Ik denk niet dat de naar Aaron heel veel vraagtekens oproept bij mensen. Het is meer de bedoeling dat het voor ons iets speciaals betekent en niet voor de hele wereld. Ik heb eigenlijk zelf nog nooit meegemaakt dat mensen mij vroegen wat mijn naam betekent....
aaron is heel leuk, maar colin nino en nino dela colina..., pico dela veleta? ehhh echt niet... , of een andere vreemde naam , dat kan toch niet, moet ook niet te gek klinken...nino dela colina ? bij the way sint nicolas komt NIET uit spanje, hij komt uit turkije. . hij zal de naam zijn hele leven moeten dragen.afgeloen dagen heb ik een jongetje ontmoet die "rivier" heette... ? aaron is OK , colin is OK. vind ik .
Maar wat zeg je hem dan als hij vraagt waarom die betekenis mam? Ik zou niet eens willen weten waar ik verwekt ben! Echt ik vind het sneu voor een kind. Er wordt mij vaak gevraagd, zeker nu ik zelf een gezin aan het stichten ben, waarom ik zo heet. Zelfs mijn zoon van 5 heeft er al naar gevraagd.
Tja Luna, verschillende mensen, verschillende meningen. Verder voel ik niet de behoefte om me tegenover jou te verantwoorden over de naam die ik mijn kind wil geven.....
Colin of aaron is inderdaad wel een leuke naam. Ik heb zelf nooit aan mn ouders de betekenis van mn naam gevraagd.