In mei verwachten wij ons tweede kindje. Een naam voor een meisje hebben we wel, maar een jongensnaam kunnen we nog niet echt verzonnen krijgen. Onze dochter heet Aimée, een Franse naam dus. Iets fransigs voor een jongen zou ik ook wel leuk vinden, maar ik ben nog niet zo veel tegengekomen. Wellicht hebben jullie leuke ideeën?
Aimėe & Nathan Aimėe & Julian Aimėe & Juliėn Aimėe & Christian Aimėe & Daniėl Aimėe & Joris Aimėe & Floris Aimėe & Laurens Aimėe & Thijmen
Ik hoop dat jullie Aimée ook op z'n Frans uitspreken als èh-MEE en niet als Amy of Emmy Dit zijn Franse jongensnamen die ik er goed bij vind passen : Cedric : see-DRIEK (in het Frans klemtoon laatste lettergreep) Yannick : jan-NIEK Pascal : pas-KAL Rémi : ree-MIE Maxime Étienne Raoul Léon Fabrice Jules Yves Luc Beau Cyrille
Loic (Loo-wiek of Loo-ik), eigenlijk horen er 2 puntjes op de i. Laatste variant vind ik wel leuk 😃
Ja, we spreken Aimée idd echt op z'n Frans uit, we horen wel de meest bijzondere variaties voorbij komen soms van anderen Leuk lijstje met namen! Loïc vind ik ook erg leuk, was een naam die ik zelf ook al had gevonden
Mooie naam, Aimée! Loïc vind ik er heel mooi bij! Ook Leon (ben gek op deze naam) Andere ideetje (sorry als ze al genoemd zijn): Aimée en Felix (klemtoon op -iex) Aimée en Audric ("oo-driek, klemtoon op -iek) Aimée en Olivier Aimée en Victor Aimée en Arnaud ("arnoooo") Aimée en Louis Aimée en Raphaël Aimée en Henri Aimée en August Aimée en Oscar Aimée en Basile Aimée en Jules Aimée en Emile Aimée en Cyril / Cyriel / Cyrile Aimée en Bastien Aimée en Mathis Aimée en Théo Aimée en Romain
Benoit Blaise Calixte Camille / Camile / Camiel Césaire Charles Claude Corin Damien Didier Edgar / Edgard Édouard Eloi Émeric Émile Émilien Éric Étienne Évrard Fabien Fabrice Félix Fernand Florent Franck Gaétan Gaspard Georges Géraud Germain Gervais Gilles Gratien Gustave Henri Horace Ignace Jacques Jean Jérémie Jérôme Joël Josse Josué Jules Julien Juste Laurent Lazare Léandre Léo, Léon, Léonce Léonard Louis Luc Lucien Maël Marc Marin Mathieu Mathis Maxence Maxime Michaël, Mickaël Michel Nazaire Nicolas Noël Odilon Olivier Patrice Pierre Quentin Rainier Raoul Raphaël Rémy Renard Renaud / Reynaud René Romain Rosaire Ruben Salomon Serge Sévère Séverin Sylvain Thierry Tristan Valère Victor Yves
Bastien Bernard Brice Bruno Casimir Clovis Cyriel Dan, Daniel David Dimitri Dorian Enzo Ernest Erwan Ethan Firmin Florian Gabriel Gaël Hector Herbert, Hubert Isidore Jason Joachim Joseph Judoc Justin Kevin Lionel Loïc Lou Lucas Marius Mathias Maurice Rémi Roger Samuel Simon Thomas Xavier Yanick / Yannic / Yannick * Beau Boyce Calvin Corbin, Corwin Curtis Darcy Darnell Delmar Elroy Eugene Faron Farran Figaro Fitz, Fitzroy Giles Gosse Grant Guarin Henry Hugh Hugo Ingram Jehan Justice Lamar Lance Lowell Lyle Marquis Mason Merlin Neville Oliver Orson Orville Owain Raine Rocco Talon Vernon Wallace Yvain