Hoi meiden. Wij zijn in verwachting van een klein prinsesje. De naam gaat Lizz worden en krijgt de achternaam van mijn vriend. Om toch wat van mijn kant in de naam te verwerken willen we graag een 2e naam geven. Al de vrouwen in de familie hebben de doop namen cornelia johanna en de mannen willem cornelus kunnen jullie hiermee freubelen zodat er een mooie 2e naam uit komt. Mag uiteraard ook alleen met de vrouwen namen. Als t een jongen had geweest hadden we wilco gedaan die was makkelijk! Bedankt alvast!
Weet alleen niet of de combi lekker klinkt. Lizz Elianne... hmmmmm Maar ben blij dat je hem leuk vindt!
Ik zo gewoon voor cornelia gaan. Geen lelijke naam (tis mijn 3e naam) Zo zijn cornelia en cornelus meteen 'gedekt'
Ik zou ik gewoon cornelia doen en als je Willem erbij wilt wilhelmina. Lizz Cornelia Wilhelmina Achternaam Onze dochter heet: Emma Johanna Leonie (doopnamen beide oma's) en zo'n straks zal doopnaam van beide overgroot opa's dragen na zijn eerste naam. Ik hou wel van die traditionele tweede en evt derde namen. Echt gebruiken doe je ze toch niet
Lizz Lianna Maar eigenlijk zou ik het bij de originele namen houden. Anders vind ik het eigenlijk nauwelijks vernoemen..
+1 En juist omdat alle vrouwen die naam hebben, juist mooi om hetzelfde te doen toch? Ik vind 2 namen die samen tot 1 naam gemaakt worden altijd zo vergezocht, zo gekunsteld en ik kan er vaak niet eens van maken dat het een 'vernoeming' is, als je dat nog zo mag noemen.
Thnxx voor alle reacties.. vind elianna wel heel erg mooi maar klinkt niet zo bij de achternaam.. Misschien moet het nog even wennen.
Als het toch niet om de roepnaam gaat, maar om namen die je alleen op je paspoort en je schooldiploma's ziet, dan zou ik de namen gewoon intact houden, dus gewoon Johanna Cornelia, of Cornelia Johanna. Dan doorbreek je de traditielijn ook niet. Mooist lijkt mij: Elizabeth Johanna Cornelia, roepnaam Liz (die dubbele zz is totaal niet functioneel, en staat echt als 'o deze ouders wilden eens origineel doen' - weglaten dus!)