Naam ergernis

Discussion in 'De lounge' started by Rozemarijne, Mar 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozemarijne

Feb 19, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen
    Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die zich kapot ergeren wanneer de naam van hun kinderen consequent verkeerd wordt uitgesproken, verkort, verkleint, of gewoon heel wat anders.
    Heb al enkele keren gevraagd om dit niet te doen. Mijn zoon heet Marijn, dit wordt continu mar. Mijn dochter liselotte, dit wordt liselot. Ik erger me er kapot aan. Heb het al meerdere malen gevraagd.

Zeur ik of mag ik er gewoon wat van zeggen? Wat vonden jullie?

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ik heb dit zelf niet echt. Mijn zoon heet Damian word regelmatig Deem. Ook vaak verkeerd uitgesproken als Damijan. Kan gebeuren :)

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Als je het inderdaad zelf niet fijn vindt dat mensen dit doen, dan moet je dat gewoon aangeven.

Wij hebben 2 dochters Angela en Evelien, dit wordt regelmatig Ans en Eef of Eefje, maar ik vindt het niet erg, doe het juist zelf ook.

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik erger me er ook kapot aan maar durf er niets van te zeggen voel me dan ook zo'n zeur.
    Ons zoontje heet Quinten en mn schoonouders zeggen altijd Quinte zo irri. Of Quinty hallo tis geen meisje. Kan je ergernis goed begrijpen in ieder geval.

Als ze het afkorten zoals Quin vind ik het niet erg want dat doe ik zelf ook.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zeg er wel wat van maar het is ook niet zo dat ik me verschrikkelijk erger eraan.

Louise moet worden uitgesproken als Loewiese maar mensen zeggen heel vaak Loowiese. Gelukkig verbetert ze nu zelf mensen die het verkeerd zeggen :D

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Hier ook ja. Weleens voorgekomen dat ze Jaslijn werd genoemd, dan zegt ze: nee ben niet Jaslijn, ik ben Jaslynn.

Is mama heel blij mee want ik zeg dat dan een stuk minder vriendelijk dan mijn dochter:)

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik moet zeggen dat ik daar wel bewust rekening mee heb gehouden. Elke naam die ik leuk vond, heb ik op alle mogelijke manieren afgekort en gekeken of ik dat leuk vond. Het is uiteindelijk gewoon Nick geworden, kan nooit fout gaan. :D (Nou ja, mijn mans oud-tante van 97 maakte er Niek van, maar zij mag dat. :D)

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb er bewust rekening mee gehouden...ik heb zelf een naam die ALTIJD verkeerd geschreven word (ik heet Karolien, en niet Caroline ;)), en wou mijn kind toch een makkelijke naam geven, das goed gelukt volgens mij, Gijs :p

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heet Nina en als iemand m'n naam vraagt word het vaak Mina, vooral als ik verkouden ben dan komt het helemaal niet over. Of op het cb staat er Lina op het dossier zag ik laatst.

M'n vrienden en familie noemen me vaak Nien, dat vind ik niet erg.

10. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,055
    0
    36
    In de boom
    Mijn eigen naam wordt verkeerd geschreven of uitgesproken.

Ik heet Nathalie
    Wordt vaak geschreven zonder H of met een Y op het einde.

En het wordt uitgesproken door mensen uit het westen (geen aanval hoor) als Naaaaaathalie.
    Vreselijk ik verbeter ze ook direct of reageer gewoon niet.

11. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Mijn zoontje wordt standaard Ajden genoemd in plaats van Eeden. Maar dat had ik van te voren al verwacht trouwens. Vind het ook heel vervelend maar kan me ook voorstellen dat je niet meteen weet hoe Aiden wordt uitgesproken wordt.

12. matje

matje Niet meer actief

de enige die de naam van onze zoon verkeerd zegt is de oma van mijn man
    oma is 83 en zegt vaak tyko in plaats van tygo
    maar ach.... daar kan ik het wel van hebben
    voor de rest nog niet zoveel last van
    kan best begrijpen dat het ergelijk is

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Hier wordt heel vaak Nina of Lena gezegd ipv Nena... Beetje jammer! (Weliswaar niet door familie, vrienden of kennissen hoor, maar mensen die nog verder van me af staan!)

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij dochters naam "vergeten" mensen ook de laatste -e- uit te spreken. Erger me er ook aan en kan niet wachten tot dochter de mensen eindelijk gaat verbeteren dat ze ........e heet. Zonder de -e- is haar naam veel minder mooi en veel harder. Ik herhaal altijd haar naam zoals het hoort uit gesproken te worden maar er zijn er een paar hardleers helaas!

15. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    ik hoor aldoor dat het uitgesproken word als duhlisja in plaats van deejleeshia, maarghoed had k kunnen verwachten beetje moeilijke naam :p

erger vind ik dat er steeds gevraagt word hoe heet HIJ, terwijl ik een ROZE kinderwagen heb en ze een paars jasje had

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Hier ook dat probleem ja;)

Mn dochter heet Loïs (uitgesproken als Lo-wis), maar dit krijg je te horen:

Loe-wis
    Lojs
    Loewieze

Beetje jammer soms, maar denk maar zo: als wij maar weten hoe het wél moet:)
    Wat ik wel heel irritant vind, zijn mensen waar je dan uitgelegd hebt dat het "Lo-wis"is en die het dan blijven presteren het verkeerd te zeggen! Mn tante blijft maar "Lojs" zeggen:x

17. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik heb eigenlijk nog niet echt mee gemaakt dat ze de naam van mijn zoontje verkeerd uitspreken of verkleinen. Alleen mijn oppas kindje vergeet nog wel eens de juiste naam, dus die roept dan de hele tijd Joran.. Terwijl hij Jorrit heet, hahaha! Wel spreken mensen heel vaak mijn naam verkeerd uit, of schrijven het verkeerd.! Of gaan ze het heel uitgebreid zeggen dus; DUNIESU.. Nou hou het maar mooi op Denise. Waar ik eigenlijk niet eens meer naar luister want ben gewend dat vrienden allemaal Nies zeggen, dus kijk ik raar op als ik eens Denise hoor. hahahaha :)

18. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

heel irritant ja!
    Ze spreken bij mij de jongens namen wel goed uit
    maar ze schrijven het soms heel raar.. en daar erger ik me aan ja

19. danip

danip Niet meer actief

Voor mensen die beter weten zou ik het inderdaad ook niet leuk vinden, dus daar kun je gerust wat van zeggen lijkt me. Ik zou dat geen zeuren vinden.

Alleen voor mensen die het niet weten, en je kind (of jezelf) voor het eerst zien vind ik het niet zo'n probleem. Het is ook steeds weer anders namelijk. De ene naam spreek je op zijn Engels uit terwijl diezelfde naam bij een ander weer op zijn Nederlands moet. Of namen waar normaal een andere letter in zit, of standaard anders geschreven wordt dan is het natuurlijk niet vreemd dat mensen daar op gokken. Ik schrijf en zeg vast ook namen verkeerd. Maar als je het dan uiteindelijk wel weet dan zou je het ook goed moeten doen ;)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn moeder en schoonmoeder zeggen vaak Mariëlle ipv Mariëlla, maar dat komt mogelijk omdat de naam van mn zwager Jelle is en zij dus "half" is vernoemd. Wij breken het ook vaak af tot Jella hoor. Zelf heet ik Marjan en ben voor de meesten Mar.
    Stiefje heeft me een poos Maarie genoemd :D

Share This Page