Ik hoop dat je niet boos word, maar als ik jouw naam hoor/zie zeg ik altijd automatisch natte alie (sorry dat zit erin gebakken)
Nou daar maak ik mij helemaal niet druk over. Tegenwoordig worden veel dezelfde namen anders uitgesproken. Je kunt het mensen bijna niet kwalijk nemen. Onze kinderen hebben een dusdanig moeilijke naam dat standaard mensen vragen HOE? Tja, dat kun je verwachten toch?
ik vind bij heel moeilijke namen, dat je daar ook wel een beetje om vraagt dan. Maar soms kunnen mensen ook wel een beetje dom reageren. Bij ons gebeurt het ook wel regelmatig. Ze heet Mare en wordt heeeel vaak Mara genoemd. Gelukkig zegt ze nu zelf: nee, ik heet Mare
hier wordt thijs van thijsie of thijsje genoemd... tja... en mijn voor en achternaam moeten altijd gespeld worden.
Een van de redenen wij onze zoon Stijn hebben genoemd. Is niet af te korten en uitspraak en schrijfwijze is duidelijk.
Hihi! Niet per se, want ik heb op school gezeten met een Stein, dus ik denk altijd aan die schrijfwijze als ik de naam hoor
hier is het net andersom. als ik zeg denise beginnen best veel mensen me ineens desiree te noemen. vooral als ik mensen voor het eerst ontmoet er een dag met ze door moet brengen. maar ook bij toen der tijd vakantiewerk. of als ze mijn naam kennen dan spreken ze ook de e aan het einde van mijn naam uit. eigenlijk hoort die niet uitgesproken te worden spreek je het uit zoals het uitgesproken word in het liedje van blondie denise, denise. maar laat ik ze de e maar gewoon uitspreken want als ik het verbeter moet ik de hele tijd dat liedje van blondie aan horen als ze me moeten hebben of ff willen klieren. voor de rest kan ik me op zich er niet zo aan storen aangezien de naam van mijn zoon op zoveel manieren uitgesproken zou kunnen worden. zo zegt de moeder van mijn oude oppaskinderen altijd li-jam. andere mensen zeggen ook vaak li-jam, of liaam, of liem. eigenlijk spreek je het uit als lie-um
ach ik zeg ooksoms liesje ipv elise ik kom veel kinderen tegen door mijn werk en ik weet vaak niet hoe ik het moet uitspreken en doe het dus verkeerd. bij hele moelijke namen vergeet ik het ook en is afkorten dus vaak makkelijk! mijn menin; als het constant verkeerd wordt gezegd, zou ik er wat van zeggen al je je er aan stoort. maar ik zou het persoonlijk langs me heen laten gaan en helemaal als het geen dierbare zijn! lfs Hellen
nee ik erger me er niet aan... als ze zelf maar weten hoe ze heten toch ik kort de namen van mijn dochters ook weleens af als ik ze roep hoor... mijn oudste doet dat ook bij haar zusje... best schattig klinkt dat hoor.....
Ik kan me er ook niet druk om maken. Ik heb zelf een naam die zo uniek is... die kom je nergens tegen. Dus schrijf ik hem hier ook niet neer want dan weet iedereen gelijk wie ik ben. Ik moet mijn naam altijd herhalen, spellen en uitleg aan geven. Dat vind ik heel begrijpelijk. Ik neem het niemand kwalijk, behalve mijn ouders misschien omdat ze mij zo'n bijzondere naam hebben gegeven... Ach ja, ik heb er mee leren leven. Het praten over mijn naam, na mijzelf voorgesteld te hebben breekt altijd het ijs.
Ha ha, nou alle letters van 'Katja' zitten er in echter door elkaar gehusseld en dan moeten er nog een aantal letters aan toegevoegd worden
Tja, Stijn is de meest logische iig. Toevallig had de vk idd toen Stein op geschreven, maar verder nooit voorgekomen. Tegenwoordig hoor je ook wel een Steyn, maar dat vind ik persoonlijk een beetje vergezocht, dan kan je dus later elke keer zeggen: "Nee, met ey" enz.
Ik ben het met een aantal meiden eens dat als je een "orginele" schrijfwijze of uitspraak van een redelijk standaard naam neemt, dat de verkeerde uitspraak dan wel een beetje een gevolg van je keuze is. Verder over namen die op "te" eindigen, ik spreek dat zelf ook vaak niet uit. Ik vind Juliette bijvoorbeeld een geweldige naam, maar ik zou hem uitspreken als Juliet. Als iemand dan Juliettuh zou zeggen, zou ík dat weer vervelend vinden .
Die e! Dat is ook mijn grootste erger punt. Ik heb mijn schoonmoeder 1x verbeterd waar heel de fam bij wAs. En nu zegt haar dochter, mijn schoonzus het standaard fout. volgens mij puur om te zieken. Zo flauw!
Mijn zoon heet Rins en mijn schoonmoeder noemt hem steeds Rinske??? ik irriteer me er mateloos aan nou zijn mijn man laatst als hij later een complex krijgt zijn jullie er mee begonnen hij heet Rins was het schijnbaar zo zat, Ik zelf heb een naam die nog nooit goed gespeld is!
ik vind het niet zo erg als ze het verkleinen of iets, maar waar ik me wel aan irriteren kan is dat ze de naam van mijn oudste dochter uitspreken als jooj ipv djoj (joy)
Oona wordt qua uitspraak soms Oena... en wordt nog wel eens als Ona of Una geschreven... (Je spreekt het uit als Ooooona) Vaak wordt er om de schrijfwijze of de uitspraak gevraagt... Maar nog niet meegemaakt dat mensen het verkeerd blijven zeggen... qua afkorten wordt het wel regelmatig Oon.. maar dat doen we zelf ook...