Naam ergernis

Discussie in 'De lounge' gestart door Rozemarijne, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Haha mij noemen ze ook altijd lau.
    En inderdaad mensen die je 1x ontmoet hebt, die je ook lau gaan noemen....not done...

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn naam wordt ook altijd verkeerd geschreven. Ik heb een Franse naam die voor zowel mannen als vrouwen wordt gebruikt. Vaker voor een man. Maar dan schrijf je hem met -e op het eind (-é eigenlijk) en bij mij dus met -ée..

Die 2e e staat er dus echt NOOIT. Als ik bijvoorbeeld een e-mail onderteken krijg ik ook geheid terug: 'Geachte heer...'
    Tegenwoordig stuur ik altijd terug dat ik geen man ben. Bah heb daar zo de balen van af en toe! Zelfs toen ik geslaagd was voor de Havo stond mijn naam verkeerd in de krant in het lijstje geslaagden. :x

De naam van mijn zoontje moet ik ook spellen, anders schrijft men 'Eden' of iets anders geks. Sommigen zeggen ook echt aj-den, die verbeter ik wel.

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mijn broertje heet Rene, maar op de basisschool schreven ze zijn naam altijd met dubbel ee. :( Tis toch echt een jongen hoor....

4. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    mijn naam wordt ook verkeerd geschreven en ik moet daar altijd wat van zeggen..ergens irriteert het me dus wel.
    bij onze jongen wordt er ook vaak "tje"achter geplakt...zeg ik ook wat van, zo heet hij niet......
    toch voorkom je het niet..en heel eerlijk gezegd.............overkomt het mij en mijn man ook nog weleens dat we "tje"erachter plaatsten........erg he.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mijn naam wordt ook altijd verkeerd uitgesproken, zelfs door mensen die mij al jáaaren kennen. Je hoort hem ook nooit, (ik heb mijn naam iig nog nooit gehoord), maar hij is helemaal niet ingewikkeld ofzo. Doodvermoeiend iig.
    Bij mijn kinderen heb ik het nog niet echt mee gemaakt, maar daar kan ook weinig van gemaakt worden... tenminste, ik heb nog niks raars gehoord ;)

6. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy spreken wij uit op z'n engels.. maar op een een of andere rede alle arts-achtigen (HA, CB) spreken het nederlands uit... bah

7. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    dochter danielle wordt altijd Daan of Dani genoemnd...heb ik geen problemen mee. Sterker nog ik vindt het wel leuk en doe het zelf ook..de naam is op 'afkorten' uitgezocht ;)
    Mijn vriendin heeft een lange naam voor haar dochter en die wil ik in spreektaal ook wel een afkorten....maar ik weet dat ze het ook niet leuk vindt dus doe ik het zelden. Ik heb er wel begrip voor hoor. Je hebt nu eenmaal niet gekozen voor de afgekorte naam dus noem het kind gewoon zoals het heet. Maar voor mijn eigen kind vind ik het niet erg :D

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik het wel eens met mijn dochter haar naam ze heet Nana en je zegt het zoals je het schrijft dus met een korte a maar sommige mensen maken er Naanaa van!

9. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft Famke, bewust voor gekozen en nog wordt ze heel vaak Femke genoemd.. Kan ik me ook enorm aan ergeren. Heb haar niet voor niets Famke genoemd..

10. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hihi, wat een leuke naam!!! Mijn kleine broertje noemt me zo! Hij kan mijn naam nog niet zo goed uitspreken en maakt er dus Nana van.. Super lief! Vind het sowieso een mooie naam!! En dan inderdaad als 'Nana' en niet als 'Naanaa' ;)

Deel Deze Pagina