Naam gebruiken voor ander geslacht die je al bij eerdere kinderen in gedachte had?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MLkids, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

Jeetje wat een lange titel:)

Wij hebben 3 prachtige meisjes, voor alle 3 de meisjes hadden wij een andere jongensnaam.

Nu krijgen wij een jongetje, mijn man vindt de namen nog erg mooi maar mijn gevoel zegt eigenlijk een soort van:

Die namen zijn van de andere kinderen. Klinkt een beetje raar, ik weet het:)

Hebben jullie dit ook?

2. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde.
    ik heb toen die namen gekozen die voor mij gevoel bij dat kindje hoorde.
    en ik zou dan ook die namen niet meer gebruiken bij het kindje waar we nu zwanger van zijn.
    succes met kiezen en geniet van de zwangerschap

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ken idd wel mensen die dat gedaan hebben. Wij zelf niet. vind nu ook achteraf die andere namen niet mooi meer,dus zou ze sowieso niet nog een keer kiezen.

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik vind er 2 nog erg mooi van de 3.

Wij hadden bij de oudste (5.5 jaar geleden) Jayden. Die naam is nu echt afgevallen! Steeds meer mensen gebruiken hem en er zit een 'sociaal statuut' op.

Keanan hadden we voor de middelste. Op zich vind ik hem niet verkeerd.

Ivey hadden we voor de jongste maar inmiddels is Iv(e)y een hippe meisjesnaam geworden. Het is overigens een heel oude Schotse jongensnaam.

Nu vind ik het dus echt niets om ons zoontje zo te noemen, op de één of andere manier behoren deze namen aan mijn kinderen.

Maar, het wordt wel steeds moeilijker om een mooie, aparte en passende naam te vinden.

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    goh, niet echt :) Wij hadden twee meisjesnamen klaar en twee jongensnamen, uiteindelijk is er langs elke kant eentje afgevallen. Moest de volgende nu een jongen zijn wil ik de jongensnaam alsnog graag gebruiken.

Wat me wel opvalt is dat mensen die ons kraamboek lezen (waar je moet invullen 'als ik een jongen/meisje geweest was, wat zou mijn naam dan geweest zijn') meteen reageren met 'oei, nu kan je die naam niet meer gebruiken!' Euh... waarom niet dan? :(

Ik snap jullie standpunt gerust hoor :) Vind het gewoon gek dat anderen dat even voor mij zouden willen kiezen, omdat de naam nu blijkbaar 'verklapt' is en niet meer mee mag doen.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou die naam gewoon nog gebruiken als je hem nog leuk vind hoor! Wij hadden dit keer dezelfde jongensnaam weer staan. Vond hem ook niet voor mijn dochter, aangezien we haar thuis meteen al bij haar naam noemden zodra we wisten dat ze een meid was. Voor de zekerheid een jongensnaam achter de hand gehouden, maar nooit het idee gehad dat deze naam.bij dochter hoort.

7. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    als het nu een meisje wordt, wordt het toch de naam die we in gedachten had toen ik zwanger was van onze zoon

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij zullen het waarschijnlijk niet doen, want ik ging laast kijken wat de meisjesnamen waren, en vond ze niet echt mooi meer hihi

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja! Ik had dat precies hetzelfde. :)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee helemaal niet. Ik vind het juist getuigen van een goede, standvastige keuze wanneer namen blijven staan over de jaren. De namen kunnen niet van andere kinderen zijn.. Je gaat je meisje toch geen Jeroen ofzo noemen. Dat vind ik echt onzin.

11. tulip

tulip Niet meer actief

nee ik vind dat ook helemaal niet. Wij hebben toen we deze namen bedachten ook de namen van de vorige keer overwogen, maar we zijn toevallig 2 namen tegengekomen die we gewoon nu veel leuker vinden...maar ik vind het zeker kunnen.

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee he he. :(
    Het gaat natuurlijk om de jongensnaam als je een meisje hebt gekregen en de meisjesnaam als je een jongen hebt gekregen.

Toen ik zwanger was van de eerste hadden we Lucas, mocht het een jongen worden. Maar het werd een meisje. Toen we bij de tweede aan het nadenken waren over namen merkte ik dat ik het geen fijn idee vond om, mochten we een jongen krijgen, hem Lucas te noemen. Die naam was in mijn hoofd voor het jongetje wat mijn dochter anders was geweest.
    Klinkt misschien vaag maar in mijn ogen zeker geen onzin hoor. ;)

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Dit dus! Onze meisjesnaam was ook bliiven staan voor een volgende zwangerschap. We hoefden dus alleen een nieuwe jongensnaam te bedenken. Heel even hebben we wel gedacht om een andere meisjesnaam te bedenken maar het voelde voor ons juist heel raar om een andere naam te bedenken en dat hebben we dus uiteindelijk ook nietgdaan. Wel hebben we de naam altijd voor onszelf gehouden nadat Tycho geboren was. X

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar je meisje is altijd een meisje geweest. De zinsnede 'ik ben benieuwd wat het wordt' klopt ook niet.. Het IS een jongen of meisje. Dus dat vind ik er onzin aan (hoef je absoluut niet te delen hoor.. snap wel wat je zegt maar heb dat zelf dus helemaal niet omdat het kind nooit iets anders is geweest dan het geslacht wat hij of zij nu is)

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ons zoontje hebben we de naam gegeven die we voor onze dochter hadden bedacht als zij een jongen was geweest.

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wij hebben vanaf knd nr. 1 al een jongensnaam staan. En deze staat dus nog steeds. Mocht dit een jongen zijn, dan dus de naam die dochter 1, 2 en 3 gekregen zouden hebben als ze een jongen geweest waren.

Dus..... Nee, ik/wij hebben daar absoluut geen moeite mee.

Als ik een jongen was geweest had ik geheten hoe mij broertje nu heet :)

17. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja hadden wij ook. Toen onze dochter in 2008 geboren werd, hadden we ook een jongensnaam voor haar. Twee jaar later was ik zwanger van een jongetje en wilden we die naam eigenlijk niet gebruiken. Maar toen we bij 38 weken nog geen naam hadden, zijn we na gaan denken en hebben we toch de naam gekozen die ons dochtertje had gekregen als ze een jongetje was. Die naam vonden we al jaren mooi.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde met "wat het wordt" ook niet dat het kindje in mijn buik ineens van geslacht veranderde, maar meer van "wat wordt het bij de geslachtsbepaling". Snap je?

Maar om nou even heel mierenneukerig te zijn.... kindjes krijgen niet meteen de geslachtskenmerken, daar gaat een tijdje overheen. In dat opzicht "wordt" het dus wel het een of het ander. :D

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zie her probleem er ook niet van in.
    Het gaat erom of je de naam mooi vind en tenslotte heeft je andere kindje al een andere naam.

Vind het zelfs raar om te denken "nee die naam paste bij dat kindje" hoe weet je nou of de naam paste?:p
    Vind het anders als het de naam zou zijn voor een overleden kindje of zoiets,maar voor nu zou ik lekker die naam kiezen hoor;)

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap een meisjes en jongensnaam gekozen, het werd een zoontje. De meisjesnaam die we toen hadden, is blijven staan...
    Bewust ook nooit de meisjesnaam bekend gemaakt aan anderen na de eerste zwangerschap. Mensen keken wel raar als we zeiden dat we dat nog geheim hielden voor de volgende...

Deel Deze Pagina